اینترنتتکنولوژیکامپیوترموبایل

آموزش ساخت ربات تلگرامی

نوشته شده در ۴ سال پیش | بدون دیدگاه ارسال شده است

ساخت ربات تلگرامی

چگونگی ساخت ربات تلگرامی

تلگرام یک پیامرسان محبوب در تمام دنیا محسوب می شود و قابلیت های فراوانی دارد،یکی از این قابلیت ها ربات های تلگرامی هستند که کارکرد های مختلفی را ارائه می دهند مثل آموزش، بازی،سرگرمی، جستجو و… در این مقاله قصد داریم نحوه ساخت ربات تلگرامی را به زبان ساده آموزش دهیم.

نکته: آخرین نسخه برنامه تلگرام را برای اندروید از لینک Google paly و برای سیستم عامل ios از لینک App store دانلود نمایید.

همچنین شما می توانید برای آشنایی با نحوه ساخت استیکر در تلگرام مبحث آموزش ساخت استیکر در تلگرام و برای اطلاع از چگونگی ساخت و حذف کانال در تلگرام بخش آموزش ساخت کانال در تلگرام را مطالعه نمایید.

 

مراحل ساخت ربات تلگرامی با Botfather

۱. ابتدا برنامه را اجرا کنید، و بر روی گزینه جستجو (Search) در بالای صفحه سمت راست کلیک کنید.

ساخت ربات تلگرامی

۲. عبارت BotFather را تایپ کنید و وارد ربات پدر شوید.

ساخت ربات تلگرامی

۳. پس از وارد شدن به صفحه ی ربات پدر ،کارهایی که این ربات برای شما انجام می دهد را مشاهده می کنید مانند ساختن ربات و کنترل همه ی ربات های شما، اکنون بر روی گزینه START کلیک کنید.

ساخت ربات تلگرامی

۴. با کلیک بر روی گزینه START ربات برای شما پیامی می فرستد که باید بر روی گزینه New bot کلیک کرده و یا عبارت عبارت Newbot را تایپ کرده تا مراحل ساخت ربات شروع گردد.

ساخت ربات تلگرامی

۵. سپس پیامی برای شما می آید که از شما می خواهد نام کاربری برای ربات خود انتخاب کنید.

۶. بعد از نام کاربری ای که انتخاب کردید باید عبارت bot_ را وارد کنید مثل نام کاربری Delightful_bot، و بعد آن را ارسال کنید.

ساخت ربات تلگرامی

۷. در این مرحله پیامی برا شما ارسال میشود که حاوی توکن ربات شما است که برای دسترسی به HTTP API کاربرد دارد. این توکن را به خاطر داشته باشید.

ساخت ربات تلگرامی

۸. بدین ترتیب شما ربات تلگرامی خود را ساخته اید اما برای فعالسازی باید آن را در سرور قرار دهید، به عنوان مثال برای این کار شما می توانید از سرور ایرانی بوت ساز استفاده کنید، کافیست وارد مرورگر شده و botsaz.com را وارد کنید.

ساخت ربات تلگرامی۹. برای فعال کردن ربات خود ابتدا باید یک حساب کاربری در بوت ساز بسازید، برای اینکار روی گزینه عضو میشم کلیک کنید.

ساخت ربات تلگرامی

۱۰. در این قسمت باید نام، آدرس ایمیل و رمز عبورتان را وارد کنید و سپس کد تایید را وارد نمایید، و با زدن بر روی گزینه موافقت با تمام قوانین سایت موافقت خود را ثبت کنید، و در انتها بر روی گزینه عضویت کلیک کنید تا ثبت نام شما نهایی شود.

ساخت ربات تلگرامی۱۱. اکنون شما وارد صفحه کاربری خود در بوت ساز شده اید و می توانید در بالای صفحه سمت راست بر روی گزینه منو کلیک کرده و وارد آن شوید.

ساخت ربات تلگرامی۱۲. در منوی باز شده بر روی گزینه ربات جدید کلیک کنید.

ساخت ربات تلگرامی

۱۳. در این قسمت ما باید تمامی اطلاعات لازم را در کادر های مشخص وارد نمایید، در قسمت توکن ربات باید همان HTTP API که ربات BotFather  برای شما ارسال کرده بود را وارد کنید، همچنین شما میتوانید در قسمت تنظیمات تمام تغییر های دلخواهتان را وارد نمایید.

ساخت ربات تلگرامی

۱۴. در انتها با کلیک بر روی گزینه ثبت، ربات تلگرامی شما فعال خواهد شد.ساخت ربات تلگرامی