اینترنتتلگرامشبکه های اجتماعی

آموزش ریست جزییات مصرف اینترنت تلگرام

نوشته شده در ۲ سال پیش | بدون دیدگاه ارسال شده است

آموزش ریست جزییات مصرف اینترنت تلگرام

چگونه می توانم جزییات مصرف اینترنت تلگرام را ریست کنم و به حالت اولیه باز گردانم؟

یکی از قابلیت های بسیار مفیدی که باعث برتری نرم افزار تلگرام نسبت به بقیه پیام رسان های موجود شده است، امکان مشاهده ریز جزییات چگونگی مصرف اینترنت می باشد که برای بسیاری از کاربران کاربرد دارد. به طور مثال با استفاده از این قابلیت به راحتی می توانید مشاهده نمایید که از ابتدای نصب تلگرام تاکنون چه مقدار از اینترنت خود را صرف آپلود ویدیو، تصویر و سایر فایل ها کرده اید. اما یکی از موضوعاتی که موجب نارضایتی برخی از کاربران شده بود، عدم امکان ریست کردن جزییات داده تلگرام بود که توسعه دهندگان این نرم افزار محبوب در به روز رسانی های اخیر این شبکه اجتماعی، این امکان را برای کاربران خود قرار داده اند که بتوانند مصرف داده تلگرام را هر از چند گاهی ریست کنند و به حالت صفر باز گردانند. به همین دلیل ما در این مطلب قصد داریم تا چگونگی ریست جزییات مصرف اینترنت تلگرام را به شما آموزش دهیم.

نکته: آخرین نسخه برنامه تلگرام را برای اندروید از لینک Google paly و برای سیستم عامل ios از لینک App store دانلود نمایید.

نکته: همچنین برای یادگیری چگونگی بالا بردن سرعت تلگرام، مبحث آموزش بالا بردن سرعت تلگرام را مطالعه نمایید.

 

نحوه ریست جزییات مصرف اینترنت تلگرام

همانطور که قبل از این عنوان کردیم ریست کردن ریز جزییات مصرف داده تلگرام یکی از آن کارهایی است که ممکن است در موارد خاص برایتان بسیار کاربرد داشته باَشد. به عنوان مثال شما تمایل دارید تا مصرف داده خود را هر ماه کنترل نمایید که چه مقدار از حجم اینترنت خود را صرف آپلود چه فایل هایی کرده اید. همچنین در این بخش از تنظیمات تلگرام مصرف اینترنت شما به سه دسته استفاده از وای فای (Wi-Fi)، موبایل دیتا (Mobile Data) و رومینگ (Roaming) قابل مشاهده می باشد که به شما این امکان را می ده تا از این طریق هم بتوانید مصرف داده خود را کنترل و بررسی نمایید. پس اگر شما هم از ان دسته کاربرانی هستید که فکر میکنید ممکن است این قابلیت برای شما کاربرد داشته باشد، در ادامه با آموزش ریست جزییات مصرف اینترنت تلگرام با ما همراه باشید و برای یادگیری نحوه انجام این کار، به ترتیب و طبق مراحل زیر پیش بروید:

۱.در اولین مرحله باید پیام رسان تلگرام را اجرا نمایید.

۲. سپس بر روی آیکون به شکل سه خط موازی که در گوشه سمت چپ بالای صفحه قرار دارد، کلیک کنید.

ریست جزییات مصرف اینترنت تلگرام(مرحله 2)

۳. در مرحله سوم برای ورود به منوی تنظیمات تلگرام گزینه Settings را انتخاب کنید.

ریست جزییات مصرف اینترنت تلگرام(مرحله 3)

 

۴. در منوی جدیدی که برای شما نمایان خواهد شد، گزینه Data and Storag  را انتخاب کنید.

ریست جزییات مصرف اینترنت تلگرام(مرحله 4)

 

۵. در این بخش در زیر شاخه Disk and network usage، گزینه Data Usage را انتخاب نمایید.

مرحله 5

۶. در مرحله بعدی وارد منوی خواهید شد که سه بخش جداگانه در بالای صفحه برای شما قابل مشاهده می باشد که در ادامه هریک از آن هارا برای شما توضیح خواهیم داد:

Mobile : با کلیک بر روی این آیکون، جزئیات مصرف اینترنت در حالت استفاده از اینترنت تلفن همراه، قابل مشاهده می باشد.

– Wi-Fi: با کلیک بر روی این آیکون، جزئیات مصرف اینترنت در حالت استفاده از اینترنت Wi-Fi، قابل مشاهده می باشد.

– roaming: با کلیک بر روی این آیکون، جزئیات مصرف اینترنت در حالت استفاده از اینترنت در حالت رومینگ، قابل مشاهده می باشد.

۷. شما می توانید برای ریست کردن هری کدام از گزینه های مطرح شده وارد آن شده و به پایی صفحه اسکرول کنید و گزینه  Reset Statistics را انتخاب نمایید.

۸. در صفحه جدید نمایان شده نیز گزینه Reset را مجددا انتخاب نمایید.

مرحله 8

بدین ترتیب، با استفاده از آموزش بالا به شما آموختیم که چگونه می توانید مصرف داده های تلگرام را به حالت صفر برگردانید و با استفاده از ان مصرف اینترنت خود را کنترل و بررسی نمایید.