آموزش iOSموبایل

آموزش روش های خالی کردن حافظه آیفون

نوشته شده در ۲ سال پیش | ۲ دیدگاه ارسال شده است

خالی کردن حافظه آیفون

آموزش روش های خالی کردن حافظه آیفون

یکی از متداول ترین مسائلی که کاربران سیستم عامل IOS با آن مواجه هستند مشکل پر شدن حافظه است.چنین مسئله ای مخصوصا در گوشی هایی با حافظه داخلی ۱۶ گیگابایتی بسیار زیاد رخ می دهد تا جایی که کار با دستگاه را برای کاربران دشوار می کند.در این مقاله قصد داریم تا به شما  روش های خالی کردن حافظه آیفون را آموزش دهیم.

نکته: شما می توانید برای آشنایی با چگونگی استفاده از توانمندی و قابلیت های سیری با استفاده از دستورات صوتی از جمله ارسال پیامک، پخش موسیقی، تنظیم زمان هشدار ها و.. مبحث آموزش استفاده از قابلیت های سیری (Siri) در امور روزانه را مطالعه نمایید.

 

چگونگی خالی کردن حافظه آیفون

روش اول

اولین و ساده ترین روش خالی کردن حافظه آیفون شناسایی برنامه های بلا استفاده ای است که حجم زیادی را به خودشان اختصاص می دهند و همین موضوع سبب پر شد حافظه تلفن همراه شما شده است. برای مشاهده حجم برنامه های نصب شده بر روی تلفن همراهتان طبق مراحل زیر پیش بروید.

۱. وارد بخش تنظیمات تلفن همراه خود شوید.

۲. سپس گزینه General را انتخاب کنید.

۳. در این بخش بر روی گزینه iPhone Storageکلیک کنید.

۴. مشاهده می کنید که یک لیست از برنامه های نصب شده برای شما نمایش داده می شود.

نکته: همچنین می توانید از آخرین باری که از این برنامه ها استفاده کردید اطلاع پیدا کنید.

۵. اکنون می توانید تصمیم بگیرید که به کدام اپ ها نیاز ندارید و یا از آن ها استفاده نمی کنید. برای حذف کردن آن ها بر روی آنم ها تپ کنید و Delete App را بزنید.

حذف برنامه های آیفون

 

روش دوم

یکی دیگر از روش های خالی کردن حافظه آیفون تغییر در تنظیمات دوربین تلفن همراه می باشد. همانطور که همه ی شما می دانید تصاویر و ویدیو فضای زیادی را به خود اختصاص می دهند اما شما می توانید به کمک تنظیمات دوربین آن ها را بهینه کنید. به عنوان مثال قابلیت عکس برداری به صورت Live Photos حجم زیادی را مصرف می کند پس با تپ کردن بر روی دایره های زرد بالا دوربین این ویژگی را غیر فعال کنید.

تنظیمات دوربین آیفون

سپس در بخش تنظیمات دوربین گزینه ی Keep Normal Photo را انتخاب کنید و مطمئن شوید که غیر فعال است. زیرا با فعال بودن این قابلیت دوربین در حالت HDR هر دفعه دو عکس ثبت می کند. همچنین باید کیفیت فیلم برداری را پایین بیاورید تا فیلم هایی که می گیرید با حجم بالایی ذخیره نشوند و فضای زیادی را در حافظه به خود اختصاص ندهند.

تنظیمات دوربین آیفون

 

روش سوم

یکی از روش های موثر در خالی کردن حافظه آیفون ، حذف کردن پیام هاست. شما می توانید باحذف نمودن یکسری پیام هایی که به آن ها نیاز ندارید در مصرف حافظه ی تلفن همراه خود صرفه جویی کنید. اگر نمی خواهید تک به تک برای حذف کردن آن ها اقدام کنید می توانید با رفتن به بخش Settings و انتخاب گزینه ی Settings به Message History رفته و ۳۰ روز را انتخاب نمایید. با این کار فقط پیام های ۱ ماه اخیر شما باقی بمانده و بقیه مسیج های قدیمی به طور کامل حذف می شوند.

پاک کردن پیام های آیون

 

روش چهارم

شاید برایتان جالب باشد که بدانید وبسایت هایی که جستجو می کنید در مرورگر شما ذخیره می شوند و با گذشت زمان حجم این اطلاعات بالاتر می رود. اما شما می توانید به راحتی این اطلاعات را حذف نمایید تنها کافیست مراحل زیر را به ترتیب طی کنید.

۱. وارد تنظیمات تلفن همراه خود شوید.

۲. برنامه  Safari را انتخاب کنید.

۳. این قسمت با انتخاب Clear History and Website Data اطلاعات مرورگر شما پاکسازی می شود.

نکته: این کار شاید سهم عمده ای در پاک کردن حافظه داخلی آیفون نداشته باشد اما اگر تا به حال این کار را انجام نداده باشید می توانید حجم قابل ملاحظه ای را آزاد نماید.

 

منبع

۲ دیدگاه را شما می توانید ببینید
    • کیان گفت:
      سلام و وقت بخیر
      از نمونه پسورد زیر استفاده کنید:
      gr245lSxl0YXRcIL
      اگه با این پسورد هم موفق نشدین، برنامه فیلترشکن خودتون رو عوض کنید، از برنامه های سالم استفاده کنید. و اینکه اول فیلترشکن رو روشن کنید و بعد اسنپ چت رو باز کنید