شبکه های اجتماعیواتساپ

آموزش روش های حل مشکل کند شدن تلگرام

نوشته شده در ۲ سال پیش | بدون دیدگاه ارسال شده است

حل مشکل کند شدن تلگرام

چگونه مشکل کند شدن سرعت تلگرام را حل کنم؟

امروزه شبکه های اجتماعی به عنوان عضو جدا نشدنی زندگی ما شده اند. یکی از شبکه های اجتماعی محبوب نزد کاربران پیام رسان تلگرام می باشد که توانسته مخاطبان بسیاری را به خود جذب کند. تلگرام در هر به روز رسانی امکانات جدید را به خود اضافه می کند که باعث جذابیت این نرم افزار شده ست. اما یکی از موضوعاتی که همواره موجبات نارضایتی کاربران زیادی را فراهم کرده، کند شدن سرعت آن در بعضی مواقع می باشد که ما در این مطلب قصد داریم به آموزش روش های  حل مشکل کند شدن تلگرام بپردازیم بنابریان در ادامه با ما همراه باشید.

آخرین نسخه برنامه تلگرام را برای اندروید از لینک Google paly و برای سیستم عامل ios از لینک App store دانلود نمایید.

نکته: همچنین می توانید برای آشنایی با ترفندها و نکات کاملا کاربردی در تلگرام مبحث آموزش ترفندهای مخفی تلگرام را مطالعه نمایید.

 

اتصال اینترنت قوی

یکی از موضوعاتی که موجب کند شدن عملکرد تلگرام می شود، عدم اتصال به اینترنت پر سرعت و عدم برقراری ارتباط با سرور می باشد. به همین جهت کاربران اولین اقدامی که قبل از استفاده از تلگرام و یا هنگامی که متوجه کند شدن تلگرام شدند باید انجام دهند، چک کردن اتصال اینترنت تلفن همراهشان می باشد که با ورود به بخش وای فای یا اینترنت همراه می توانند به راحتی این کار را انجام دهند.

حل مشکل کند شدن تلگرام

 

حذف استیکرها

ارسال استیکر یکی از امکانات و قابیلت های پیام رسان تلگرام است که برای کابران جذابیت بسیار زیادی دارد و کاربران این اپلیکیشن همواره از این استیکر ها در هنگام گفتگو با دوستان خود استفاده می کنند. اما باید بدانید که ارسال استیکر ها علاوه بر حذابیتی که دارد،موجب کندی تلگرام نیز می شوند. بنابراین می توان گفت یکی از روش هایی که برای حل مشکل کند شدن تلگرام می توانید استفاده کنید، حذف استیکر های می باشد. در ادامه به شما نحوه حذف استیکر های تلگرام را آموزش می دهیم.

۱. ابتدا تلگرام را اجرا کنید و وارد بخش Settings یا تنظیمات آن شوید.

۲. در منوی تنظیمات، گزینه Stickers and  Masks را انتخاب کنید.

۳. در بخش Trending، استیکر های محبوب شما و در بخش Mask،ماسک های تلگرام شما را نمایش می دهد.

۴.بخش Archived Stickers نیز استیکر های آرشیو شده قرار دارند.

۵. جهت حذف استیکر مورد نظر خود، بر روی آیکون سه نقطه در گوشه سمت راست آن، کلیک کنید و در منوی باز شده گزینه Remove را انتخاب کنید.

حذف استیکرها

 

پاکسازی حافظه پنهان

حافظه پنهان اپلیکیشن ها در واقع بخشی است که اطلاعات دریافتی کاربران در آن نگهداری می شوند و تلگرام این اجازه را به کاربران خود می دهد تا پس از دریافت اطلاعاتی مانند عکس ، فیلم ، فایل و.. این اطلاعات در بخشی به نام کش ذخیره شود. به مرور زمان و با پر شدن حافظه پنهان، عملکرد تلگرام کند می شود و نیاز است تا شما حافظه این بخش را تخلیه کنید تا مشکل کند شدن تلگرام حل شود. در ادامه نحوه پاکسازی حافظه پنهان تلگرام را به شما آموزش می دهیم.

۱. ابتدا تلگرام را اجرا کنید و وارد بخش Settings یا تنظیمات آن شوید.

۲. در منوی تنظیمات، گزینه گزینه Data and Storage  را انتخاب کنید.

۳. در این بخش کافیست گزینه Storage Usage را انتخاب کنید.

۴. در نهایت برای حذف حافظه پنهان تلگرام بر روی گزینه Clear Cache کلیک کنید.

پاکسازی حافظه پنهان

 

تغییر در لیست مخاطبین

کند شدن تلگرام یکسری نتایج را نیز به دنبال دارد که یکی از آن ها این است که مخاطبین گوشی شما  به صورت خودکاردر لیست مخاطبین تلگرام قرار نمی گیرند. در حالیکه که پس از نصب اکثر پیام رسان ها از شما درخواست می شود که مجوز دسترسی به مخاطبین را برای آن پیام رسان صادر کنید. اپلیکیشن تلگرام نیز از این قاعده مسثنا نیست و پس از اینکه شما اجازه دسترسی به مخاطبین خود را به تلگرام دادید، تمام افراد موجود در لیست مخاطبین تلفن همراه شما که در تلگرام نیز عضو هستند، در لیست مخاطبین تلگرام نیز قابل مشاهده هستند. اما گاهی اوقات به دلیل کند شدن تلگرام این امر اتفاق نمی افتد. در ادامه چند راهکار برای حل این مشکل به شما آموزش خواهیم داد.

– آسان ترین کاری که می توانید انجام دهید، متوقف کردن برنامه می باشد، تنها کافیست از بخش برنامه های فعال خود، برنامه تلگرام را متوقف کنید.

– اقدام بعدی این است که می توانید برخی حروف را در نام ذخیره شده مخاطب تغییر دهید.

– در صورتی که نماد های غیر الفبایی که با انگلیسی استاندارد متفاوت است استفاده نموده اید ، آنها را تغییر دهید.

– مطمئن شوید که اجازه دسترسی به مخاطبین را صادر کرده اید. جهت اطمینان نیز می توانید وارد تنظیمات تلفن همراه خود شوید ب و سپس گزینه permissions را انتخاب نمایید، اکنون بر روی  مخاطبین کلیک کرده و Telegram را فعال کنید تا به این ترتیب همه مخاطبین شما وارد تلگرام شوند.