موبایل

آموزش روش های تشخیص آیفون اصلی از تقلبی – تازه کار

نوشته شده در ۳ سال پیش | بدون دیدگاه ارسال شده است

روش های تشخیص آیفون اصلی از تقلبی

۶ روش تشخیص آیفون اصلی از تقلبی (کاملا موثر)

آیا بدنبال نحوه تشخیص آیفون اصلی از جعلی هستید؟ نگران نباشید. کافی است وقت این مقاله را مطالعه کنید، زیرا ما جامع ترین راهنمای ممکن برای تشخیص آیفون اصلی از تقلبی را برای شما جمع آوری کرده ایم. با توجه به تقاضای بالا در بازار، بازار تولید “آیفون های تقلبی” گرم است و تبدیل به یک تجارت بسیار سودآور شده است.

برخی از این آیفون های تقلبی به قدری ضعیف هستند که به راحتی می توان آنها را از آیفون واقعی تشخیص داد. با این حال، با گذشت زمان، آیفون های تقلبی از نظر شبیه سازی آنقدر قوی شده اند که ظاهری بسیار شبیه به آیفون های اصلی دارند. از اندازه دستگاه، گرفته تا قرارگیری دکمه ها، نشان برند اپل و سایر ویژگی های فیزیکی آیفون.

شما می توانید برای برای آشنایی با برترین برنامه های ایجاد تماس صوتی و تصویری در گوشی خود مبحث معرفی و دانلود بهترین برنامه های تماس صوتی و تصویری برای گوشی آیفون و اندروید را مطالعه نمایید.

 

۳ روش پیشنهادی ما برای تشخیص آیفون اصلی از تقلبی

 

۱- راه اندازی ITUNES و APPLE STORE

آسانترین راه برای تشخیص آیفون اصلی راه اندازی ITUNES است. اگر موفق نشدید باید مطمئن باشید که دستگاهی که در دست دارید نسخه اصلی نیست. آیفون اصلی باید بتواند شما را به APPLE STORE ببرد در غیر این صورت گوشی شما تقلبی است. وقتی نتوانید وارد APPLE STORE شوید یا به Google store منتقل شوید متاسفانه با یک آیفون تقلبی سر و کار دارید. من با این ترفند توانسته ام آیفون های غیر اصلی بسیاری را شناسایی کنم. گاهی اوقات به راحتی می توانید خود را از شر خرید یک آیفون تقلبی در امان نگه دارید.

 

۲- راه اندازی سیری

یکی دیگر از راه های تشخیص آیفون اصلی راه اندازی اپلیکیشن Siri است. اگر توانسته اید آن را در دستگاه خود پیدا کنید آن را امتحان کنید. این اپلیکیشن مخصوص اپل است و در آیفون های تقلبی کار نمی کند. توجه داشته باشید که این یکی به تنهایی نمی تواند گواه این باشد که آیفون شما تقلبی است.

 

۳- لاک اسکرین

یکی دیگر از روش های شناسایی آیفون های اصلی بررسی نحوه قفل کردن آنها است. در آیفون های اصلی اسلاید قفل صفحه متحرک است و با آیفون های تقلبی که اسلاید آنها متحرک نیست کاملا تفاوت دارد. این ترفند می تواند به سادگی به شما کمک کند از اصلی بودن دستگاه تلفن خود مطمئن شوید.

 

روشهای موثر دیگر

سه روش اساسی برای تشخیص اینکه آیفون شما واقعی یا تقلبی است وجود دارد. ما آنها را در سه زیر گروه- فیزیکی، عملکردی و ویژگی های سیستمی گروه بندی کرده ایم. اجازه دهید به اصل مطلب بپردازیم.

 

روش های تشخیص آیفون اصلی از تقلبی

 

۴- ویژگی های فیزیکی آیفون جعلی

برای اطمینان از واقعی بودن آیفون ۱۲، باید موارد زیر را بررسی کنید:

بررسی پیچ ها: در آیفون اصلی از پیچ های امنیتی pentalobe استفاده می شود در حالی که آیفون تقلبی دارای پیچ های متقاطع معمولی است. پیچ امنیتی pentalobe، همانطور که از نام آن پیدا است، دارای پنج سو است. این ویژگی مانع دستکاری دستگاه می شود. مصرف کننده می تواند با بررسی این مشخصه اطمینان حاصل کند که آیفون اصلی خریداری می کند.

 

بررسی دکمه ها: ویژگی فیزیکی دیگری که باید به آن توجه کنید این است که در آیفون واقعی، دکمه sleep/wake در گوشه بالا سمت راست قرار دارد، در حالی که کلید تنظیم صدا و کلید زنگ در سمت چپ بالا است. اگر سوییچ یا دکمه ها در آنجایی که باید باشند نیستند، به این معنی است که دستگاه شما تقلبی است. در برخی از دستگاه های تقلبی دکمه ها در موقعیت های مناسب قرار داده شده اند، اما اگر انگشتان خود را روی آنها فشار دهید متوجه تقلبی بودن آنها خواهید شد. دکمه ها را به طور مکرر فشار دهید تا مطمئن شوید که شل نیستند و به درستی نصب شده اند. کیفیت دکمه ها در دستگاه های تقلبی ضعیف هستند.

 

بررسی صفحه نمایش: صفحه نمایش آیفون اصلی باید شفاف باشد و پیکسلی نداشته باشد. صفحه آیفون از یک صفحه نمایش شبکیه چشم استفاده می کند که دارای تراکم پیکسلی بالاتری است و در نتیجه صفحه را واضح تر، زنده تر و پر رنگ تر نشان می دهد. آیفون های تقلبی به دلیل ارزان بودن قطعاتشان دارای صفحه نمایش های رنگی کسل کننده هستند.

 

بررسی آرم اپل: این یکی از مهمترین مواردی است که در راهنمای ما در مورد نحوه تشخیص آیفون تقلبی ارائه شده است. در پشت آیفون، باید آرم اپل را مشاهده کنید. اگر نمی توانید آرم را پیدا کنید، پس با یک آیفون تقلبی روبرو هستید. برخی از نسخه های تقلبی آیفون آنقدر خوب شبیه سازی شده اند که حتی آرم را نیز در پشت خود دارند. با این وجود می توانید انگشت خود را روی آرم بکشید. اگر آیفون شما تقلبی باشد، آرم اپل و قاب گوشی هم سطح نخواهند بود.

 

بررسی صفحه خوشامدگویی: این مورد نیز ضروری است، به خصوص اگر با بررسی ویژگی های فیزیکی نتوانید از اصلی بودن آیفون خود اطمینان حاصل کنید. گوشی را خاموش و سپس روشن کنید. در آیفون های تقلبی صفحه خوشامدگویی چیزی مانند، کلمه”Welcome” را نمایش می دهد، در حالی که نسخه های اصلی آرم آیفون را به شما نشان می دهند. در صفحه اصلی، نماد فروشگاه iPhone را پیدا خواهید کرد. سعی کنید روی آن کلیک کنید. قطعا نباید شما را به Google store منتقل کند.

 

بررسی فونت: این یکی خنده دار است. اگر در بررسی فونت ها با کارکترهای چینی روبرو شدید، باید تنظیمات گوشی خود را به انگلیسی تغییر دهید و مطمئن باشید که با یک نسخه غیر اصلی طرف هستید.

 

بررسی تعداد سیم کارت ها: وقتی تعداد سیم کارت های iPhone را بررسی می کنید، ممکن است نسخه تقلبی با افتخار به شما بگوید که می توانید از دو سیم کارت همزمان استفاده کنید. این دستگاه دو سیم کارته قطعا تقلبی است. آیفون فقط از یک سیم کارت پشتیبانی می کند. علاوه بر این، آیفون اصلی باید دارای برچسبی باشد که نشان می دهد این گوشی توسط اپل در کالیفرنیا طراحی و در چین مونتاژ شده است. در صورت عدم وجود این نوع برچسب ها، آیفون شما تقلبی خواهد بود.

روش های تشخیص آیفون اصلی از تقلبی

 

۵- ویژگی های عملکردی آیفون تقلبی

دلیل اصلی وجود آیفون های تقلبی این است که مردم می خواهند آیفون را با قیمت ارزان تری تهیه کنند. با ارزان تر شدن دستگاه، عملکرد آن ضعیف خواهد شد. به موارد زیر دقت کنید:

کیفیت دوربین: آیفون واقعی از کیفیت دوربین بالاتری برخوردار است در حالی که یک آیفون تقلبی عکس های بد و مبهمی می گیرد. اگر آیفون شما از نظر ظاهری مشکلی ندارد و تمام ویژگی های آیفون های اصلی را دارد اما عکس های خوبی نمی گیرد، تقلبی است. سایر حالت های دوربین از جمله ضبط فیلم را امتحان کنید و ببینید که یک آیفون تقلبی چقدر در ضبط عکس و فیلم ضعیف عمل می کند.

 

قابلیت های چند وظیفه ای: یک بازی را باز کنید و آن را در پس زمینه اجرا کنید. سپس برنامه دیگری را راه اندازی کرده و عملکرد تلفن خود را بررسی کنید. آیفون جعلی در پشتیبانی همزمان از دو برنامه به سختی کار می کند. آیفون های اصلی حتی در صورت باز شدن چندین برنامه نیز روان هستند.

 

پیمایش سریع بین صفحه های برنامه: یک اسکرول سریع به سمت چپ و راست صفحه اصلی انجام دهید. واضح است که اگر آیفون شما غیر اصلی باشد عقب خواهد ماند و نمی تواند با پیمایش سریع شما همراه شود.

 

۶- ویژگی های سیستمی آیفون تقلبی

برای تشخیص آیفون واقعی از جعلی می توانید موارد زیر را بررسی کنید:

بررسی شماره سریال: می توانید برای نمایش شماره سریال آیفون خود، کد “* # ۰۶ #” را شماره گیری کنید. همچنین می توانید به Settings بروید، روی Generalضربه بزنید و سپس About را انتخاب کنید. شماره سریال را مشاهده خواهید کرد. سپس می توانید به وب سایت Apple مراجعه کنید و با وارد کردن شماره سریال آیفون خود از اصلی بودن آن مطمئن شوید. کافی است در وب سایت، شماره سریال سخت افزار خود را وارد کنید. اگر سایت بگوید کد نامعتبر است، آیفون شما تقلبی است.

بررسی ظرفیت حافظه: آیفون اصلی دارای ظرفیت ذخیره سازی ثابت است و قابل افزایش نیست. این حالی است که آیفون های تقلبی برای توسعه ظرفیت حافظه خود به کارت حافظه نیاز دارند. اگر در پشت یا کنار تلفن خود شیار کارت حافظه پیدا کردید، می توانید مطمئن باشید که دستگاه تلفن شما اصلی نیست.

بررسی سیری: برنامه Siri را فقط می توان در آیفون های اصلی راه اندازی کرد. سیری روی آیفون تقلبی اصلاً کار نمی کند.

بررسی سیستم عامل: اگر برنامه دیگری غیر از iOS مشاهده می کنید، گوشی شما ۱۰۰ درصد تقلبی است. اپل از iOS اختصاصی به عنوان سیستم عامل رسمی خود استفاده می کند.

 

چند ترفند دیگر برای تشخیص آیفون تقلبی

ضمانت دستگاه: فروشندگان آیفون های تقلبی ضمانتی به خریداران ارائه نمی دهند.

قیمت دستگاه: اگر دستگاه بسیار ارزان تر از قیمت پیشنهادی معمولی آیفون باشد، بهتر است قبل از خرید بیشتر فکر کنید. اگر قیمت دستگاه بیش از حد ارزان باشد، به احتمال زیاد، تقلبی است.

به یک فروشگاه اپل مراجعه کنید: اگر تلفن شما تمام موارد بالا را پشت سر گذاشت، اما شما باز هم شک داشتید، توصیه می شود به نزدیکترین فروشگاه اپل مراجعه کنید. از تکنسین آنها بخواهید تلفن شما را بررسی کند. آنها می توانند صحت دستگاه شما را بررسی کنند.

 

ویدیوی آموزشی تشخیص اصل بودن گوشی آیفون (اختیاری)

 

امیدواریم توانسته باشیم به شما در تشخیص آیفون اصلی از نسحه تقلبی کمک کنیم. هنگام خرید به این تفاوت ها دقت کنید، مراقب باشید!

 

 

منبع