اینترنتموبایل

آموزش خارج شدن و حذف گروه در واتساپ

نوشته شده در ۴ سال پیش | بدون دیدگاه ارسال شده است

خارج شدن و حذف گروه در واتساپ

چگونگی خارج شدن و حذف گروه در واتساپ

گروه های بسیاری در واتساپ وجود دارد که ممکن است آزاردهنده، بی محتوا و.. باشند که شما نیازی به آنها ندارید و یا شما میخواهید از آنها خارج شوید. پاک کردن گروه های واتساپ به این آسانی که فکر می کنید نیست چون دکمه پاک کردن گروه در واتساپ وجود ندارد و باید ابتدا نحوه خروج از گروه واتس اپ را بیاموزید. ما در این مبحث قصد داریم آموزش خارج شدن و حذف گروه در واتساپ را به صورت کامل برای شما شرح دهیم.

شما می توانید آخرین نسخه برنامه واتساپ را برای اندروید از لینک Google play و برای سیستم عامل ios از لینک App store دانلود نمایید.

نکته: همچنین می توانید برای آموزش نحوه ارسال لوکیشن در واتساپ مبحث آموزش ارسال لوکیشن در واتساپ را مطالعه نمایید.

 

نحوه بستن گروه واتساپ یا خروج از آن به عنوان کاربر

۱. برای خروج از گروه مورد نظر وارد واتساپ شوید و بر روش کادر بالایی گروه یا اسم ضربه بزنید. تا اطلاعات گروه برای شما ظاهر شود.

خارج شدن و حذف گروه در واتساپ

۲. در صفحه باز شده پایین بروید تا به گزینه Exit برسید بر روی آن ضربه بزنید تا یک پنجره پاپ آپ برای شما ظاهر شود. این پنجره از شما می خواهد تایید کنید که واقعا می خواهید از این گروه خارج شوید یا خیر. برای خارج شدن از گروه گزینه Exit و برای لغو و ماندن در گروه گزینه Cancel را انتخاب کنید. یک گزینه سوم هم به نام Mute Instead وجود دارد که با انتخاب آن دیگر پیام های این گروه به صفحه اعلانات گوشی شما ارسال نمی شود.

خارج شدن و حذف گروه در واتساپ

خارج شدن و حذف گروه در واتساپ

به همین سادگی از گروه مورد نظر خارج شدید و دیگر نمی توانید در آن پیامی ارسال یا دریافت کنید. ولی وقتی دوباره وارد واتساپ می شوید گروهی که از آن خارج شدید هنوز در صفحه چت های شما قرار دارد و پاک نشده. برای حذف گروه در واتساپ اندروید مراحل زیر را نیز انجام دهید.

 

نحوه پاک کردن گروه در واتساپ به صورت کامل

به گروهی که از آن خارج شدید بروید و بر روی اسم آن کلیک کنید تا صفحه مشخصات گروه باز شود. به پایین صفحه بروید تا گزینه Delete Group را که بجای Exit Group آمده نمایان شود. با کلیک بر روی این گزینه تمام پیام های ارسال شده در گروه به همراه خود گروه در صفحه چت های شما پاک خواهد شد. این عملیات قابل بازگشت نیست و در انجام آن دقت کنید.

خارج شدن و حذف گروه در واتساپ

پس از خروج از گروه واتساپ برای گروه و اعضا آن اتفاقی نمی افتد و فقط یک پیام در گروه برای اعلام خروج شما از گروه ارسال می شود.

 

منحل کردن گروه در واتساپ به عنوان ادمین

وقتی شما به عنوان مدیر یک گروه فعالیت می کنید و می خواهید گروه خود را حذف کنید تا دیگران در آن تعامل نداشته باشند این کار به صورت مستقیم در واتساپ قابل انجام نیست و حتی با خارج شدن شما و انتخاب گزینه حذف گروه هنوز باقی می ماند و اگر مدیر دیگری نداشته باشد واتساپ یک نفر را به صورت تصادفی مدیر گروه می کند.

اینجاست که سوال چگونه یک گروه را در واتساپ حذف کنیم؟ برای شما پیش می آید. با انجام عملیات های زیر به صورت مرحله به مرحله می توانید گروه واتساپ خود را به صورت کامل حذف کنید.

برای حذف کامل گروه ابتدا نرم افزار واتساپ را باز کنید و در صفحه اصلی واتساپ گروه مورد نظر را انتخاب کنید. وقتی وارد قسمت چت گروه شدید بر روی نام گروه ضربه بزنید تا صفحه اطلاعات و مشخصات گروه باز شود.

خارج شدن و حذف گروه در واتساپ

شما به عنوان یک مدیر در گروه واتساپ قادر هستید هر کس را که می خواهید از گروه اخراج کنید. برای این کار کافی است که انگشت خود را روی فرد مورد نظر نگه دارید و پس از چند ثانیه رها کنید تا چند گزینه برای شما نمایش داده شود. با کلیک بر روی گزینه Remove فرد انتخاب شده از گروه اخراج می شود.

برای حذف کامل گروه تمام افراد را از گروه اخراج کنید.

در هم آخر پس از حذف تمام اعضا گزینه Exit Group در پایین صفحه انتخاب کنید. پس از انتخاب Exit Group گزینه Delete برای شما ظاهر می شود که با انتخاب آن، گروه به صورت کامل حذف می گردد و هیچکس دیگر نمی تواند در آن فعالیت کند.

خارج شدن و حذف گروه در واتساپ

 

پاک کردن گروه در واتساپ آیفون به صورت کامل

نحوه حذف گروه در واتساپ شباهت زیادی به اندروید دارد و فقط نام دکمه ها در آن تغییر کرده که در زیر به صورت کامل توضیح داده شده است.

۱. جهت حذف گروه در آیفون ابتدا نرم افزار واتساپ را اجرا کنید و به گروه مورد نظر بروید وبر روی اسم گروه ضربه بزنید تا اطلاعات گروه نمایان شود.

خارج شدن و حذف گروه در واتساپ

۲. به پایین صفحه بروید و بر روی نام یکی از اعضا ضربه بزنید و گزینه Remove From Group را انتخاب کنید.

۳. برای تایید اخراج فرد از گروه گزینه Remove را انتخاب نمایید. این کار را برای تمام اعضا گروه انجام دهید تا کسی جز شما در گروه باقی نماند.

خارج شدن و حذف گروه در واتساپ

۴. پس از اخراج تمام اعضا برای حذف کامل گروه به پایین صفحه بروید و بر روی گزینه Exit Group ضربه بزنید. اکنون باید گزینه Delete Group را مشاهده کنید. آن را انتخاب و تایید کنید تا گروه برای همیشه به صورت کامل حذف گردد.

خارج شدن و حذف گروه در واتساپ
 

منبع