اینترنتکامپیوتر

آموزش حل مشکل آپدیت نشدن آنتی ویروس ESET NOD32

نوشته شده در ۴ سال پیش | بدون دیدگاه ارسال شده است

حل مشکل آپدیت نشدن آنتی ویروس ESET NOD32

آموزش ۹ روش حل مشکل آپدیت نشدن آنتی ویروس ESET NOD32

بسیاری از کاربران از آنتی ویروس نود ۳۲ (ESET NOD32) به عنوان یک محصول امنیتی برای سیستم خود استفاده می کنند. همانطور که می دانید، آپدیت بودن آنتی ویروس مسئله مهمی است اما برخی از کاربران برای آپدیت کردن این برنامه دچار مشکل می شوند. دلایل مختلفی وجود دارند که مانع آپدیت شدن نود ۳۲ می شوند. از جمله مهم ترین دلیل ها می توان به منقضی شدن نام کاربری و رمز عبور اشاره کرد. با این حال با کمک روش های زیر می توانید این مشکلات را برطرف کنید. در این مبحث به روش های حل مشکل آپدیت نشدن نود ۳۲ خواهیم پرداخت.

نکته: شما می توانید برای آشنائی با چگونگی ساخت اکانت اسنپ چت مبحث چگونه اکانت اسنپ چت بسازیم (Snapchat) را مطالعه نمایید.

 

ارور مشکل آپدیت نشدن NOD32

معمولا آپدیت نشدن آنتی ویروس با ارور های مختلفی نمایش داده می شود. به طور مثال می توان به پیام اخطار Modules Update Failed و Error 0073 در برنامه اشاره کرد.

حل مشکل آپدیت نشدن آنتی ویروس ESET NOD32

همینطور اگر در فکر جایگزینی این آنتی ویروس بودید، پیشنهاد می کنیم مطلب بررسی بهترین آنتی ویروس برای کامپیوتر و لپ تاپ : رایگان تا حرفه ای قدرتمند! را هم مطالعه نمایید.

 

وارد کردن مجدد رمز عبور و نام کاربری برای رفع مشکل آپدیت نشدن ESET

از جمله شایع ترین دلیل های آپدیت نشدن، منقضی شدن نام کاربری و رمز عبور در برنامه می باشد. شما برای استفاده از این برنامه باید اقدام به خریداری اشتراک کنید که این اشتراک در قالب لایسنس با نام کاربری و رمز عبور داده می شود. هر لایسنس مدت اعتبار مشخص شده ای دارد که با گذشت زمان دیگر معتبر نخواهد بود. بنابراین باید بررسی کنید که اطلاعات شما به درستی وارد شده و دارای اعتبار کافی باشد. در غیر اینصورت باید اقدام به خرید مجدد اعتبار لایسنس و یا تعویض آن کنید.

 

حل مشکل فعال نشدن ESET با آپدیت کردن برنامه

ابتدا مطمئن شوید که از آخرین نسخه برنامه استفاده می کنید. در بسیاری از موارد با آپدیت خود برنامه، مشکل رفع شده است.

 

رفع آن با اطمینان از اتصال اینترنت

فراموش نکنید که برای دانلود آپدیت ها، به اتصال مناسب به اینترنت نیاز دارید. بنابراین با باز کردن سایت و.. مطمئن شوید که کامپیوتر شما به خوبی به اینترنت متصل است.

 

حذف حافظه کش آپدیت برنامه برای رفع مشکل آپدیت نشدن آنتی ویروس NOD32

برای دسترسی به این قسمت ابتدا وارد برنامه شوید. سپس کلید F5 کیبورد را فشار دهید. بر روی Update کلیک کرده و گزینه Basic را گسترش دهید. حال روی Clear و سپس OK کلیک کنید.

حل مشکل آپدیت نشدن آنتی ویروس ESET NOD32

سپس کامیپوتر خود را ریستارت کنید. مجدد برنامه را باز کرده و به قسمت Update → Check for updates بروید.

حل مشکل آپدیت نشدن آنتی ویروس ESET NOD32

 

حذف آنتی ویروس های قبلی

اگر آنتی ویروس دیگری را روی سیستم نصب کرده اید، باید اقدام به حذف آن کنید. نصب برنامه های امنیتی جانبی در کنار هم باعث ناسازگاری سیستم و ایجاد مشکل می شوند.

 

حل مشکل آپدیت آفلاین نود ۳۲ با استفاده از فایروال ها

اگر از فایروال دیگری به جز خود فایروال ESET استفاده می کنید، باید به تنظیمات فایروال خود رفته و آنتی ویروس را از حالت شناسایی به Exclude تغییر دهید. با قرار گرفتن این برنامه در لیست سفید فایروال، مشکل باید رفع شود.

 

روش رفع ارور Activation Failed در نود ۳۲

اگر از HTTP proxy برای دانلود آپدیت ها استفاده نمی کنید، تنظیمات زیر را بررسی کنید.

  1. برنامه را باز کرده و دکمه F5 را فشار دهید.
  2. در پنجره Advanced setup روی Update کلیک کنید.
  3. به بخش Profiles → Updates → Connection Options رفته و گزینه Do not use proxy server را از منوی Proxy mode انتخاب کنید. در نهایت روی OK کلیک کنید.

 

بررسی ارتباط برای رفع مشکل آنتی ویروس NOD32

دکمه های Win+R را فشار داده و عبارت cmd را تایپ و اینتر کنید.

دستور ping update.eset.com را تایپ و اینتر کنید.

اگر پیام Reply from… را مشاهده کردید، قادر به اتصال به سرور دریافت آپدیت هستید.

حل مشکل آپدیت نشدن آنتی ویروس ESET NOD32

حذف و نصب برنامه

در نهایت اگر هنوز هم مشکل آپدیت نشدن ESET وجود داشت، نیاز به حذف و نصب برنامه خواهد بود. برنامه را به طور کامل از کامپیوتر خود حذف کنید. سپس مجدد آخرین نسخه برنامه را دانلود و نصب کنید.

 

منبع