برنامه کامپیوترتکنولوژیکامپیوتر

آموزش حذف برنامه از ویندوز ۱۱

نوشته شده در ۲ سال پیش | بدون دیدگاه ارسال شده است

آموزش حذف برنامه از ویندوز 11

آموزش حذف برنامه از ویندوز ۱۱

یکی از عناصر اصلی در سیستم عامل مایکروسافت منوی استارت آن می باشد که طراحی آن از ابتدا تا الان تغییرات زیادی کرده است. جدید ترین نسخه آن ویندوز ۱۱ می باشد که مورد توجه بسیاری از کاربران قرار گرفته است. پس از مدت ها انتظار، درنهایت مایکروسافت ویندوز ۱۱ را در اختیار کاربران قرار داده تا درصورت تمایل از آن استفاده کنند. در این مقاله قصد داریم تا نحوه حذف برنامه از ویندوز ۱۱ را به شما آموزش دهیم.

نکته: شما می توانید برای یادگیر آموزش تغییر رنگ منوی استارت ویندوز ۱۱ ، مبحث آموزش تغییر رنگ منوی استارت ویندوز ۱۱ را مطالعه نمایید.

 

حذف برنامه با استفاده از منوی استارت

۱. ابتدا، بر روی گزینه  Start  کلیک کنید.

۲. سپس گزینه All Apps را در گوشه سمت راست بالای منو انتخاب کنید.

مرحله 2

۳. در این بخش بر روی برنامه ای که قصد حذف آن را دارید راست کلیک کنید و از منوی کوچکی که ظاهر می شود گزینه Uninstall را انتخاب کنید.

مرحله 3

۴. اگر برنامه شما یک برنامه Windows Store می باشد، یک پنجره تأیید ظاهر می شود،کافیست بر روی گزینه Uninstall کلیک کنید.

۵. سپس مشاهده می کنید که برنامه حذف خواهد شد.

مرحله 5

۶. به یاد داشته باشید که اگر برنامه ای که در حال حذف آن هستید یک برنامه کلاسیک Win32 باشد، در بخش کنترل پنل صفحه جدیدی با نام Programs and Features نمایان می شود.

۷. در این صفحه برنامه ای که قصد حذف آن را دارید انتخاب نمایید و گزینه Uninstall  در نوار ابزار دربالای لیست برنامه ها مطابق تصویر زیر کلیک کنید.

مرحله 7

۸. در نهایت کافیست در پنجره ظاهر شده گزینه Yes را انتخاب کنید و ویندوز برنامه را به طور کامل حذف می کند.

نکته: بهتر است بعد از پاک کردن هر برنامه، سیستم خود را ری‌استارت کنید تا ار پاک شدن برنامه مورد نظرتان از سیستم مطمئن شوید.