شبکه های اجتماعیواتساپ

آموزش حذف اکانت واتساپ در اندروید و ios – تازه کار

نوشته شده در ۳ سال پیش | بدون دیدگاه ارسال شده است

آموزش حذف اکانت واتساپ در اندروید و ios

آموزش حذف اکانت واتساپ در اندروید و آی او اس

همان‌طور که احتمالاً خبر دارید، پیام رسان واتساپ اخیراً اعلانی را برای کاربران خود به نمایش گذاشته و از ایجاد تغییراتی اساسی در سیاست‌های حفظ حریم خصوصی خود داده است. به طور خلاصه می‌توان گفت واتساپ از شما می‌خواهد اجازه به اشتراک‌گذاری داده‌های موجود در این نرم افزار را با فیسبوک و سایر شرکت‌های زیرمجموعه آن بدهید و در صورت عدم پذیرش، از تاریخ ۸ فوریه (۲۰ بهمن) اکانت شما مسدود خواهد شد!

از آنجا که کاربران هیچ امکانی برای اجتناب از اجرای این سیاست جدید ندارند، بهترین راه حل برای حفظ حریم خصوصی، حذف اکانت واتساپ خواهد بود. کاری که بسیاری از کاربران این پیام رسان محبوب به فکر انجام دادنش هستند و قصد دارند به یک برنامه پیام رسان دیگر کوچ کنند. اگر شما هم چنین تصمیمی دارید در ادامه با ما همراه باشید تا شیوه حذف اکانت واتساپ در اندروید و آی او اس را آموزش دهیم.

نکته: شما می توانید برای آشنایی با چگونگی ساخت گروه و کانال در واتساپ و اطلاع از تفاوت های کانال و گروه در واتساپ آموزش ساخت کانال و گروه در واتساپ را مطالعه نمایید.

 

آموزش حذف اکانت واتساپ در اندروید

۱. واتساپ را باز کنید و به قسمت تنظیمات بروید. برای رفتن به تنظیمات روی نماد عمودی سه نقطه در گوشه بالا سمت راست ضربه بزنید سپس از فهرست باز شده، قسمت تنظیمات (Setting) را انتخاب کنید.آموزش حذف اکانت واتساپ در اندروید و ios۲. از صفحه تنظیمات، قسمت اکانت (Account) را انتخاب کنبد. در صفحه اکانت‌ها، تنظیمات مختلفی مانند حریم خصوصی و امنیت را مشاهده خواهید کرد. در اینجا باید گزینه “Delete my account” (حذف اکانت من) را در انتهای لیست انتخاب نمایید.آموزش حذف اکانت واتساپ در اندروید و ios۳. هنگامی که صفحه Delete my account باز شود، واتساپ از شما می‌خواهد که شماره تلفن خود را وارد کنید. هم اکنون شماره موبایلی که برای ایجاد حساب کاربری استفاده کرده‌اید را وارد نمایید و گزینه “Delete my account” را بزنید.آموزش حذف اکانت واتساپ در اندروید و ios۴. بلافاصله پس از انجام مراحل بالا، واتساپ دلیل حذف حساب کاربری را از شما می‌پرسد. شما می‌توانید یکی از دلایل از پیش تعیین شده را انتخاب کنید یا با انتخاب گزینه سایر، دلیل شخصی خود را بنویسید. سپس گزینه Delete my account را دو مرتبه فشار دهید. اکنون اکانت شما در واتساپ حذف شد و شما می‌توانید با خیال راحت اپلیکیشن واتساپ را نیز از گوشی خود حذف نصب کنید.

آموزش حذف اکانت واتساپ در اندروید و ios

 

آموزش حذف اکانت واتساپ در آی او اس

۱. برنامه واتساپ را در گوشی آیفون خود باز کنید. از قسمت پایین صفحه، تنظیمات را انتخاب نمایید. در صفحه باز شده روی گزینه Account ضربه بزنید سپس گزینه “Delete my Account” را انتخاب نمایید.آموزش حذف اکانت واتساپ در اندروید و ios

۲. اکنون باید شماره تلفنی که با استفاده از آن، این اکانت را ایجاد کرده‌اید، وارد نمایید و بر روی گزینه “Delete My Account” ضربه بزنید. پس از اتمام روند حذف اکانت، می‌توانید واتساپ را از گوشی خود حذف نصب کنید.آموزش حذف اکانت واتساپ در اندروید و ios

 

پس از حذف حساب اکانت واتساپ چه اتفاقی می‌افتد؟

پس از حذف اکانت واتساپ، شما دیگر نمی‌توانید به آن دسترسی داشته باشید. البته اطلاعات شما همچنان بر روی سرورهای واتساپ وجود دارد و تکمیل مراحل حذف اکانت ممکن است تا ۹۰ روز طول بکشد. این شرکت پیام‌هایی را که شما تاکنون در گروه‌ها و صفحه پی‌وی ارسال کرده‌اید را حذف نخواهد کرد، اما اطلاعات به اشتراک گذاشته شده با سایر شرکت‌ها مانند فیسبوک را حذف خواهد نمود.

شرکت واتساپ در سایت رسمی خودش، در قسمت سوالات متداول توضیح می‌دهد که ممکن است کپی برخی از موارد در پایگاه داده آن‌ها باقی بماند. همچنین به این نکته اشاره می‌کند که ممکن است اطلاعات شما را برای برخی مسائل حقوقی، تخلفات و اقدامات پیشگیرانه نگه دارد و حتی پس از حذف اکانت نیز آن‌ها را حذف نکند.

 

سوالات متداول

 

۱. چرا باید حساب کاربری واتساپ را حذف کنیم؟

از تاریخ ۸ فوریه (۲۰ بهمن)، واتساپ از شما می‌خواهد که داده‌ها و اطلاعاتتان را با فیسبوک و سایر شرکت‌ها به اشتراک بگذارید. علاوه بر این، بدون پذیرش این خط مشی جدید، نمی‌توانید از واتساپ استفاده کنید. به طور خلاصه بهتر است اکانت واتساپ خود را حذف کنید و از اطلاعات شخصی و حریم خصوصیتان محافظت نمایید.

 

۲. کدام برنامه را جایگزین واتساپ کنیم؟

می توانید از برنامه سیگنال (Signal) یا تلگرام (Telegram) به عنوان گزینه‌ جایگزین استفاده کنید. هر کدام از این اپلیکیشن‌ها قابلیت‌های زیادی را ارائه می‌دهند و مسلماً از واتساپ بهتر هستند.

 

۳. آیا با حذف نصب واتساپ در گوشی، اکانت واتساپ من پاک خواهد شد؟

خیر. صرفاً با حذف نصب واتساپ، اکانت شما پاک نخواهد شد بلکه باید اکانت خود را از قسمت تنظیمات و به شیوه‌ای که توضیح دادیم، حذف کنید.

 

۴. با پاک کردن حساب کاربری واتساپ داده‌های به اشتراک گذاشته شده با سایر شرکت‌های فیسبوک حذف می‌شوند؟

بله. با حذف اکانت، داده‌های به اشتراک گذاشته شده با سایر شرکت‌های فیسبوک حذف خواهد شد اما برخی از اطلاعات ذخیره شده روی سرورهای واتساپ ممکن است همچنان نگهداری شوند.

 

منبع