اینترنتتکنولوژی

آموزش جستجو در گوگل

نوشته شده در ۴ سال پیش | بدون دیدگاه ارسال شده است

جستجو در گوگل

رابط کاربری صفحه اول گوگل به دلیلداشتن ظاهر مرتب و دوستانه محبوبیت زیادی دارد، اگرچه در نگاه اول ممکن است به نظر برسد که دارای ویژگی های خاصی نمی باشد ،اما در ادامه خواهیم دید که تعداد زیادی از وظایف مختلف جستجو در همین صفحه اول اجرا می شود. صفحه اصلی جستجو در گوگل که می توانید آن را از نشانی www.google.com بیابید.

شما می توانید برای یادگیری نحوه ساختن جیمیل گوگل مبحث ساخت اکانت جی‌میل گوگل (Gmail) را مطالعه کنید.

 

چگونگی جستجو در گوگل:

در شکل زیر مشاهده می کنید که صفحه اول گوگل دارای یک فیلد مشخص برای جستجو می باشد که به منظور پرسیدن سوال از گوگل می باشد، آنچه را که به دنبالش هستید را در این فیلد تایپ کنید و سپس برای گرفتن نتیجه سوالتان کلید اینتر در صفحه کلیدتان و یا گزینه جستجو در گوگل کلیک کنید.

جستجو در گوگل

صفحه نتایج گوگل

بعد از پردازش پرسش، گوگل صفحه نتایج را نشان می دهد که این صفحه نتایج جستجویتان را به صورت فهرست نشان می دهد که لینک هایی را به صفحات وب،که حاوی متن جستجو می باشد ارائه می کند.

در قسمت بالای این صفحه لینک هایی با عنوان های، تصاویر، ویدئو، گروه ها و اخبار مشاهده می کنید که با کلیک بر روی هر کدام از این ها، بدون این که نیاز باشد پرسشتان را مجددا تایپ کنید،به طور خودکار جستجویتان را به صورت تصاویر، ویدئو، گروه ها و یا اخبار دریافت می نمایید.

جستجو در گوگل

جستجوی عمومی گوگل

در قسمت All شما می توانید تمام نتایج عمومی بدست آمده در مورد پرسشتان را به صورت فهرست مشاهده کنید و با کلیک بر روی هر کدام از نتایج وارد لینک مربوط به آن می شوید.

 

جستجوی گروه های گوگل

این لینک به شما اجازه جستجوی دقیق تری در گوگل را می دهد که سوالات رایج پرسیده شده در گروه های گوگل را برای شما می آورد.

 

جستجوی تصویر گوگل

برای جستجوی یک تصویر در گوگل کافیست کلمه مورد نظر خود را در کادر جستجو تایپ کنید و کلید جستجو را بزنید و سپس بر روی گزینه Images کلیک کرده تا تصاویر مرتبط را برای شما نمایش داده شود.

جستجو در گوگل

جستجوی ویدئو گوگل

این بخش نیز عملکردی مشابه با جستجوی تصاویر در گوگل دارد که با کلیک بر روی قسمت Video می توانید ویدئو های مرتبط با موضوع خود را بیابید.

جستجو در گوگل

جستجوی اخبار گوگل

در این قسمت ما می توانید اخبار و اطلاعات به روز در مورد پرسش خود را بخوانید و مشاهده نمایید.

جستجو در گوگل

جستجوی کتاب ها در گوگل

هنگامی که شما پرسشی را در گوگل جستجو می کنید،با کلیک بر روی گزینه Books می توانید از گوگل بخواهید که پرسش شمارا در مجموعه کتاب هایی که در دیتابیس آن موجود است جستجو کند و برای شما نمایش دهد، دقت داشته باشید که دسترسی به این مجموعه کتاب ها محدود می باشد.

جستجو در گوگل

جستجوی فروشگاه های گوگل

در قسمت Shopping گوگل فهرستی از فروشگاه هایی که محصول مرتبط با موضوع جستجوی شما را دارند نمایش داده می شود که با کلیک بر روی هر کدام از نتایج به طور مستقیم وارد سایت آن فروشگاه می شوید.

جستجو در گوگل

جستجوی مالی گوگل

در قسمت Finance گوگل شما گزارش های مالی و اقتصادی مربوط به جستجوی خود را مشاهده می کنید که اطلاعات مادی مربوطه را در اختیار شما قرار می دهد.

جستجو در گوگل

تنظیمات گوگل

در این قسمت شما میتوانید تغییراتی را در زمینه جستجوی گوگل انجام دهید که شامل تغییر زبان، ایجاد امنیت در جستجو، شخصی سازی جستجو و … می باشد.

 

نوار ابزار گوگل

در قسمت Tools شما می توانید  نتایجی که برای شما نشان داده می شوند را با توجه به زمانی که وارد دیتابیس گوگل شده اند لیست کنید تا برای شما نمایش داده شوند.