اینترنت

آموزش ثبت نام در سامانه ثنا برای مشاهده ابلاغیه های قضایی

نوشته شده در ۳ سال پیش | بدون دیدگاه ارسال شده است

آموزش ثبت نام در سامانه ثنا

آموزش ثبت نام در سامانه ثنا

ابلاغیه‌های قضایی تا مدت ها قبل به صورت دستی و کتبی توسط مامورین قوه قضاییه به محل سکونت یا کار افراد ارسال می‌شد که مشکلات زیادی را در پی داشت که باعث شد قوه قضاییه با توجه به اهمیت موضوع در سال ۱۳۹۵ برای حفظ حریم خصوصی افراد و کاهش هزینه‌های خدمات سامانه ابلاغ الکترونیک قضایی را راه‌اندازی کند تا افراد بتوانند بصورت غیرحضوری و الکترونیک به ابلاغ‌های قضایی خود بدون هیچ مشکلی دسترسی داشته باشند. به همین دلیل ما در این مطلب قصد داریم تا نحوه ثبت نام در سامانه ثنا را به شما آموزش دهیم.

برای پیگیری ابلاغیه های خود لازم است ابتدا در سامانه ثنا ثبت نام نموده و رمز ورود خود را دریافت نمایید. همچنین، برای استفاده از برخی از خدمات سامانه ثنا مانند اطلاع از روند پرونده و دریافت ابلاغ الکترونیک به رمز شخصی نیاز خواهید داشت.

ثبت نام در سامانه ثنا در دو مرحله انجام می‌شود. ابتدا شما باید اطلاعات خود را در سامانه وارد کنید و در مرحله دوم برای تایید صحت اطلاعات و احراز هویت باید به یکی از دفاتر خدمات قضایی مراجعه کنید.

نکته: شما می توانید برای آشنایی با چگونگی بازیابی رمز عبور فراموش شده سامانه ثنا خود، مبحث آموزش بازیابی رمز ثنا برای مشاهده ابلاغیه های قضایی را مطالعه نمایید.

 

نحوه ثبت نام در سامانه ثنا

برای وارد کردن اطلاعات می‌توانید به نزدیک ترین دفتر خدمات الکترونیک قضایی مراجعه کنید یا از طریق سایت سامانه نسبت به تکمیل اطلاعات اقدام نماید.

۱. برای انجام این مرحله ابتدا وارد سایت سامانه ثنا شوید و پس از ورود در صفحه ی نمایان شده بر روی گزینه ثبت نام شخص حقیقی کلیک کنید.

آموزش ثبت نام در سامانه ثنا

۲. سپس، اطلاعات خواسته شده را تکمیل کنید و گزینه ادامه را انتخاب کنید.

آموزش ثبت نام در سامانه ثنا

۳. در مرحله جدید، توافق نامه‌ دریافت حساب کاربری برایتان نمایش داده می‌شود که پس از مطالعه دقیق شرایط، گزینه تایید را انتخاب کنید تا وارد صفحه مشخصات شناسنامه ‌ای شوید.

۴. سپس اطلاعات خواسته شده را وارد کنید و گزینه مرحله‌ی بعد را انتخاب کنید.

آموزش ثبت نام در سامانه ثنا

۵. در ادامه آن صفحه اطلاعات تماس خود را به طور کامل وارد کنید.

آموزش ثبت نام در سامانه ثنا

۶. در این مرحله لازم است اطلاعات مربوط به محل سکونت خود را در سامانه ثنا وارد کنید.

آموزش ثبت نام در سامانه ثنا

۷. برای مرحله آخر نیز باید اطلاعات تکمیلی را وارد کنید که برای تکمیل فرآیند نیاز به بارگذاری عکس خودتان در قسمت مشخص شده دارید. بقیه اطلاعات خواسته شده را تکمیل کنید و بر روی دکمه اتمام ثبت اطلاعات اولیه کلیک کنید.

آموزش ثبت نام در سامانه ثنا

۸. در نهایت پیامی مشابه تصویر زیر به شما نشان داده می‌شود که نشان دهده اتمام فرآیند پیش ثبت نام در سامانه ثنا است.

آموزش ثبت نام در سامانه ثنا

پس از ثبت نام در سایت و وارد کردن اطلاعات خود در سامانه ثنا، برای تاییید اطلاعات خود نیاز است تا به صورت حضوری بر به یکی از دفاتر خدمات الکترونیک قضایی مراجعه کنید و رمز شخصی خود را دریافت کنید.