تلگرامشبکه های اجتماعی

آموزش تنظیمات بخش نوتیفیکیشن تلگرام

نوشته شده در ۳ سال پیش | بدون دیدگاه ارسال شده است

تنظیمات بخش نوتیفیکیشن تلگرام

آموزش تنظیمات بخش نوتیفیکیشن تلگرام

امروزه شبکه های اجتماعی به عنوان عضو جدا نشدنی زندگی ما شده اند. یکی از شبکه های اجتماعی محبوب نزد کاربران پیام رسان تلگرام می باشد که توانسته مخاطبان بسیاری را به خود جذب کند. تلگرام در هر به روز رسانی امکانات جدید را به خود اضافه می کند که باعث جلب رضایت کاربران شده است. ما در این مطلب قصد داریم تا تنظیمات بخش نوتیفیکیشن تلگرام را به شما آموزش دهیم.

نکته: آخرین نسخه برنامه تلگرام را برای اندروید از لینک Google paly و برای سیستم عامل ios از لینک App store دانلود نمایید.

همچنین می توانید برای آشنایی با چگونگی قرار دادن آدرس تلگرام و واتساپ خود در بیو اینستاگرام شخصی خود مبحث آموزش اضافه کردن چند لینک به بیو اینستاگرام از واتساپ و تلگرام را مطالعه نمایید.

 

چگونگی تنظیمات بخش نوتیفیکیشن تلگرام

در بسیاری از مواقع نوتیفیکیشن های تلگرام بسیار کاربرد دارند و کار ما را راحت تر می کنند. اما ممکن است گاهی اوقات آزار دهنده هم باشند. به همین دلیل توسعه دهندگان تلگرام در آخرین نسخه های این پیام رسان محبوب، این مشکلات را برطرف کردند.

۱. برای ورود به بخش تنظیمات نوتیفیکیشن تلگرام، ابتدا تلگرام را اجرا کنید و سپس بر روی آیکون موجود در گوشه سمت چپ بالای صفحه کلیک نمایید.

تنظیمات بخش نوتیفیکیشن تلگرام

۲. در منوی جدید، گزینه Settings را انتخاب کنید.

تنظیمات بخش نوتیفیکیشن تلگرام

۳. سپس با انتخاب گزینه Notifications and Sound، وارد منوی آن شوید.

۴. پس از طی مراحل بالا، وارد منوی بخش نوتیفیکیشن تلگرام می شوید که در ادامه تمام قسمت های آن را برای شما شرح می دهیم:

– در قسمت Notifications for Chats با سه گزینه مواجه می شوید که مطابق میلتان می توانید آن ها را در حالت فعال و یا غیرفعال قرار دهید.

Private Chats: با فعال سازی این آیکون، نوتیفیکیشن تمام گفتگو های شخصی شما فعال می شوند.

Groups: با فعال سازی این آیکون، نوتیفیکیشن تمام گروه های تلگرامی شما فعال می شوند.

Channels: با فعال سازی این آیکون، نوتیفیکیشن تمام کانال های تلگرامی شما فعال می شوند.

– در قسمت Calls با دو گزینه مواجه می شوید که مطابق میلتان می توانید آن هارا تغییر دهید.

Vibrate: زمانی که تماسی در تلگرام دریافت می کنید گوشی شما بصورت پیش فرض ویبره می رود. در این قسمت می توانید انتخاب کنید که نوع ویبره آن چگونه باشد. همچنین این امکان برای شما وجود دارد که با انتخاب گزینه ی Disabled لرزش را برای آن غیرفعال کنید.

Ringtones: با استفاده از این گزینه می توانید صدای زنگ تماس های تلگرامی خود را تغییر دهید.

– در قسمت Badge Counter با سه گزینه مواجه می شوید که مطابق میلتان می توانید آن هارا در حالت فعال و یا غیرفعال قرار دهید. این قسمت برای شمارش پیام های ارسال شده برای شما می باشد که می توانید آن را تغییر دهید و یا به طور کامل غیرفعال کنید.

Enabled: با فعالسازی این گزینه، شمارش برای تمام پیام های شما قطع می شود.

Include Muted Chats: با فعالسازی این گزینه، پیام هایی که آن هارا در حالت سکوت قرار داده اید نیز شمارده می شوند.

Count Unread Messages: با فعالسازی این گزینه، پیام هایی که نخوانده اید شمارده می شوند.

تنظیمات بخش نوتیفیکیشن تلگرام

– در قسمت In-app notifications با پنج گزینه مواجه می شوید که مطابق میلتان می توانید آن هارا در حالت فعال و یا غیرفعال قرار دهید.

In-App Sounds: با فعالسازی این آیکون، زمانی که در داخل برنامه ی تلگرام هستید، با استفاده از صدا از دریافت پیام جدید مطلع می شوید.

In-App Vibrate: با فعالسازی این آیکون، زمانی که در داخل برنامه ی تلگرام هستید، با استفاده از ویبره از دریافت پیام جدید مطلع می شوید.

In-App Pteview: با فعالسازی این آیکون، زمانی که در داخل برنامه ی تلگرام هستید، با استفاده از تصویر پیام در بالای صفحه از دریافت پیام جدید مطلع می شوید.

In-Chat Sounds: با فعالسازی این آیکون، زمانی که در داخل صفحه چت شخصی کاربران هستید، با استفاده از صدا از دریافت پیام جدید مطلع می شوید.

Importance: با فعالسازی این آیکون، پیام مخاطب هایی که دارای اهمیت بالایی برای شما هستند تا وقتی که پیام را مشاهده نکنید از بین نمی رود.

– در قسمت Events با دو گزینه مواجه می شوید که مطابق میلتان می توانید آن ها را در حالت فعال و یا غیرفعال قرار دهید.

Contact joined Telegram: با فعالسازی این آیکون،زمانیکه کاربر جدیدی از مخاطبین شما به تلگرام می آید پیامی مبنی بر اینکه این مخاطب به تلگرام پیوسته است مشاهده می کنید.

Pinned messages: با فعالسازی این آیکون، پیام های پین شده در کانال ها و گروه ها برای شما نمایش داده می شوند.

تنظیمات بخش نوتیفیکیشن تلگرام

– در قسمت Others با سه گزینه مواجه می شوید که مطابق میلتان می توانید آن ها را در حالت فعال و یا غیرفعال قرار دهید و یا آن را تغییر دهید.

Keep-Alive Service: با فعالسازی این آیکون، در مواقعی که اپلیکیشن تلگرام توسط سیستم یا کاربر خاموش شود باز هم برنامه بصورت خودکار اجرا می شود تا کاربر بتواند اطلاعیه ی پیام های جدید را دریافت کند.

Background Connection: با فعالسازی این آیکون، تلگرام مقدار اندکی اتصال را بصورت پس زمینه برای دریافت اطلاعیه های جدید نگه می دارد.

Repeat Notification: با فعالسازی این آیکون، می توانید برای نوتیفیکیشن پیام ها تکرار قرار دهید و بازه زمانی آن را مشخص کنید تا پس از گذشت باز زمانی مجددا نوتیفیکیشن پیام ها برای شما ارسال شوند.

– در قسمت Reset All Notification می توانید تمامی تنظیماتی که تاکنون برای نحوه ی اطلاع رسانی انجام داده اید به حالت اصلی باز می گردند. این تنظیم مجدد شامل تغییرات تنظیمات نوتیفیکیشن که برای هر کاربر صورت گرفته نیز می باشد.

تنظیمات بخش نوتیفیکیشن تلگرام