آموزش اندروید

آموزش تغییر فونت در اندروید

نوشته شده در ۲ سال پیش | بدون دیدگاه ارسال شده است

آموزش تغییر فونت در اندروید

آموزش تغییر فونت در اندروید

برخی از کاربران سیستم عامل اندروید ممکن است به هر دلیلی تمایل به تغییر فونت دستگاه خود داشته باشند. اندروید یک سیستم عامل متن باز (Open Source) است، این موضوع بدان معناست که تقریبا ایجاد هر تغییری بر روی آن امکان پذیر است. یکی از این تغییرات، تغییر فونت این دستگاه می باشد. علاوه بر این برای اعمال تغییرات ظاهری بیشتر حتی قادرید از لانچر‌های معروف و بسیار زیادی که در پلی استور گوگل وجود دارند بهره‌مند شوید.

در این مطلب قصد داریم تا نحوه تغییر فونت در اندروید را به شما آموزش دهیم. البته باید در نظر داشته باشید که با توجه به وجود نسخه‌های گوناگون از این سیستم عامل در گوشی‌های شرکت‌های مختلف، ممکن است کراحل گفته شده کمی متفاوت باشد.

نکته: شما می توانید برای آشنایی با روش های بکاپ گرفتن از برنامه های گوشی اندروید، مبحث آموزش روش های بکاپ گرفتن از برنامه های گوشی اندروید را مطالعه نمایید.

 

چگونگی تغییر فونت در اندروید (Android)

اگر به دنبال تغییر فونت‌ها هستید، این‌کار به سادگی هرچه تمام‌تر انجام می‌شود، برای انجام این کار تنها کافیست مراحل زیر را به ترتیب طی کنید.

۱. ابتدا وارد بخش تنظیمات یا Settings تلفن همراه خود شوید.

آموزش تغییر فونت در اندروید(مرحله 1)

۲. سپس گزینه Display را انتخاب کنید.

آموزش تغییر فونت در اندروید(مرحله 2)

۳. در منوی جدید نمایان شده بر روی گزینه Screen zoom and font کلیک کنید.

نکته: در این منو، شما می‌توانید بزرگ‌نمایی صفحه را تغییر دهید. همچنین گزینه‌هایی در ارتباط با اندازه فونت در اختیار شما قرار دارد.

مرحله 3

۴. به پایین اسکرول کنید و در بخش Font Style  تمامی فونت‌های قابل انتخاب برای گوشی خود را مشاهده کنید.

مرحله 4

۵. اگر چند فونت محدود نشان داده شده در این بخش باب طبع میل شما نیست، گزینه‌ای برای دانلود فونت‌ها در اختیار شما قرار دارد.

بدین ترتیب شما به آسانی می توانید فونت مورد نظر خود را بر ای دستگاه اندرویدی خود انتخاب کنید.

 

منبع