آموزش iOSموبایل

آموزش تبدیل Live Photo به ویدیو از طریق برنامه Lively

نوشته شده در ۲ سال پیش | بدون دیدگاه ارسال شده است

 تبدیل Live Photo به ویدیو

چگونه می توانم با استفاده از نرم افزار Lively، تصاویر زنده آیفون را به ویدیو تبدیل کنم؟

تصاویر زنده یا Live Photo در واقع تصاویر چند ثانیه ای هستند که مختص تلفن های همراه اپل می باشد و کاربران این دستگاه ها با استفاده از این قابلیت می توانند تصاویر متحرک ثبت کنند. البته باید گفت این تصاویر بی شباهت به گیف (Gif ) ها نمی باشند و تفاوت آن ها در این است که لایو فوتو ها مخصوص آیفون می باشد و تنها در سیستم عامل IOS قابل دسترسی هستند. اما از مشکلات کاربران اپل این است که در هنگام به اشتراک گذاری این تصاویر در اینستاگرام، به صورت تنها یک عکس عمل می کند و قابلیت ویدیویی خود را از دست می دهد اما راهکار هایی نیز وجود دارد که بتوان این تصاویر را به صورت ویدیو در اینستاگرام به اشتراک گذاشت. به عنوان مثال یکی از روش هایی که با استفاده از آن می توانید تصاویر زنده آیفون را به صورت ویدیو در اینستاگرام پست کنید از طریق نرم افزار Lively است، در ادامه با آموزش تبدیل Live Photo به ویدیو از طریق برنامه Lively با ما همراه باشید.

می توانید آخرین نسخه برنامه اینستاگرام را برای اندروید از لینک Google Play و برای سیستم عامل ios از لینک App Store دانلود نمایید.

نکته: شما می توانید برای یادگیری چگونگی ریپورت کامنت در اینستاگرام، مبحث آموزش ریپورت کامنت در اینستاگرام را مطالعه نمایید.

 

قابلیت Live Photo چیست؟

با استفاده از قابلیت لایو فوتو می‌ توان تصویر متحرکی ضبط کرد که شامل سه بخش اصلی است! بخش اول شامل ۱.۵ ثانیه قبل از عکس برداری اصلی می ‌شود. بخش دوم خود عکس اصلی را تشکیل می‌ دهد و بخش سوم شامل ۱.۵ ثانیه بعد از عکس اصلی خواهد بود. بنابراین یک تصویر زنده یا لایو فوتو ویدیویی ۳ ثانیه‌ای است. قابلیت لایو فوتو (Live Photo) آیفون منجر می‌ شود که شما به جای ضبط یک عکس به یک کلیپ ویدیویی بسیار کوتاه و جالب دست پیدا کنید.

اگر بخواهید در اینستاگرام یک لایو فوتو (Live Photo) یا همان تصویر زنده ضبط شده آپلود کنید، متوجه خواهید شد که این کار در شرایط عادی امکان پذیر نیست. اما با استفاده از روش های خاصی می توان در اینستاگرام لایو فوتو ارسال کنید.

 

نحوه تبدیل Live Photo به ویدیو از طریق برنامه Lively

اول از هرچیزی برای اجرایی کردن این ترفند به نصب یک اپلیکیشن جانبی بر روی آیفون خود نیاز خواهید داشت تا با استفاده از آن قادر به تبدیل لایو فوتو به یک ویدیوی کوتاه یا تصویر GIF باشید. اپلیکیشن های مختلفی همچون Alive و Live GIF برای این کار وجود دارند اما در این آموزش از اپلیکیشن Lively استفاده می کنیم که قابلیت های بیشتری را در اختیار شما قرار خواهد داد.

توجه داشته باشید در حالیکه اکثر این اپلیکیشن ها رایگان هستند اما ممکن است جهت حذف واترمارک خروجی برنامه، نیاز به پرداخت حق اشتراک داشته باشید. خُب، اگر اپلیکیشن مذکور بر روی اسمارت فون شما نصب نیست، به سراغ اپ استور رفته و شروع به دانلود و نصب آن کنید. سپس می توانید به ترتیب مراحل زیر را دنبال نمایید :

۱. ابتدا اپ استور خود را باز نموده و نرم افزار Lively را جستجو کنید.

۲. پس از نمایان شدن برنامه آن را دانلود و بر روی تلفن همراه خود نصب نمایید.

۳. سپس برنامه را اجرا کنید.

 تبدیل Live Photo به ویدیو

۴. در این مرحله وارد گالری خود خواهید شد، کافیست بر روی Live photo مورد نظر خود که قصد انتشار آن بر روی اینستاگرام دارید، کلیک کنید.

 تبدیل Live Photo به ویدیو

۵. در بالای صفحه، یکی از گزینه های GIF ، Movie یا Frame را انتخاب کنید. به عنوان مثال با انتخاب گزینه Movie، شما انتخاب می کنید که لایو فوتو شما تبدیل به فیلم شود.

مرحله 5

۶. سپس گزینه Export Movie را انتخاب کنید.

مرحله 6

۷.  در گوشه پایین و سمت راست صفحه بر روی دکمه Save کلیک کنید تا ویدیوی شما ذخیره شود.

مرحله 7

بدین ترتیب همانطور که مشاهده نمودید در آموزش بالا به شما آموختیم که چگونه به راحتی می توانید تصاویر زنده ای که با استفاده از آیفون خود ثبت نمودید را به صورت ویدیو از طریق نرم افزار Lively به اشتراک بگذارید.

 

منبع