تلگرامشبکه های اجتماعی

آموزش ایجاد گفتگوی مخفی یا سکرت چت در تلگرام – تازه کار

نوشته شده در ۳ سال پیش | بدون دیدگاه ارسال شده است

آموزش ایجاد سکرت چت در تلگرام

ایجاد گفتگوی مخفی یا سکرت چت در تلگرام

تلگرام یک پیام رسان محبوب نزد کاربران اینترنت و در گوشی های هوشمند می باشد که مخاطبان زیادی در سراسر دنیا به خود جذب کرده است. علت محبوبیت بیش از اندازه تلگرام این است که توسعه دهندگان تلگرام در هر نسخه جدیدی که ارائه می دهند قابلیت های جدیدی را به آن اضافه می کنند. سکرت چت و یا چت مخفی تلگرام یکی از قابلیت های خارق العاده این پیام رسان می باشد. ما در این مطلب قصد داریم سکرت چت را به شما معذفی کنیم و نحوه استفاده از آن را نیز به شما آموزش دهیم.

نکته: آخرین نسخه برنامه تلگرام را برای اندروید از لینک Google paly و برای سیستم عامل ios از لینک App store دانلود نمایید.

همچنین می توانید برای آشنایی با چگونگی پاک کردن شماره افراد از مخاطبین در تلگرام مبحث آموزش روش های حذف شماره از لیست مخاطبین تلگرام را مطالعه نمایید.

 

سکرت چت تلگرام(Secret Chat) چیست؟

سکرت چت یا همان چت مخفی همانطور که از اسمش پیداست یک گفتگوی محرمانه می باشد که یکی از قابلیت های منحصر به فرد پیام رسان تلگرام می باشد که با استفاده از آن می توانید به یکی از مخاطبین خود درخواست ایجاد گفتگوی محرمانه ارسال کنید و پس از قبول کردن درخواست شما توسط فرد مقابلتان، وارد صفحه سکرت چت میشوید و میتوانید با هم ارتباط برقرار کنید.

 

ویژگی های سکرت چت تلگرام

– با توجه به اینکه این گفتگو از رمزنگاری end to end استفاده میکند، پیام هایی که ارسال و یا دریافت می کنید توسط شما و فرد متقابلتان در سرور های تلگرام باقی نمی ماند و فقط در دستگاه های دو طرف قابل مشاهده است.

– یکی دیگر از ویژگی های سکرت چت این است که می توانید امکان فوروارد کردن پیام ها را در سکرت چت غیرفعال کنید تا پیام هایتان فقط در محیط سکرت قابل مشاهده باشد.

– پس از پایان دادن به سکرت چت تلگرام، تمام چت های شما پاک می شود و هیچ اثری باقی نمی ماند.

– در صورت عدم پایان دادن به سکرت چت تلگرام، تمام پیام های ما به صورت خودکار پاک می شوند.

– یکی از قابلیت های سکرت چت تلگرام این است که اگر یکی از طرفین از صفحه نمایش گوشی خود عکس بگیرد(Screen Shot) تلگرام به او هشدار میدهد که این کار ممنوع است.

– سکرت چت تلگرام زمانی کاربرد دارد که شما قصد دارید گفتگوی مهمی با کسی داشته باشید و مدرکی از خود به جا نگذارید، زیرا پس از گذشت مدتی مشخص شده ،گفتگو های شما از بین خواهند رفت و هیچ مدرکی از خود بر جای نخواهید گذاشت.

 

نحوه استفاده از سکرت چت تلگرام

۱. ابتدا تلگرام را اجرا کنید و سپس بر روی آیکون سه خط موجود در گوشه سمت چپ بالای صفحه کلیک نمایید.

آموزش ایجاد سکرت چت در تلگرام

۲. سپس در منوی جدیدی که نمایان می شود گزینه new secret chat را انتخاب کنید.

آموزش ایجاد سکرت چت در تلگرام

۳. در این مرحله باید وارد مخاطبین خود شده و فردی که قصد ایجاد سکرت چت با آن را دارید انتخاب کنید.

آموزش ایجاد سکرت چت در تلگرام

۴. سپس باید منتظر بمانید که فرد مورد نظر درخواست ایجاد سکرت چت شما را قبول کند و وارد سکرت چت شود.

آموزش ایجاد سکرت چت در تلگرام

۵. پس از پذیرش درخواست شما توسط مخاطب مورد نظرتان، می توانید در فضای سکرت چت به ارسال و دریافت پیام بپردازید.

 

نحوه خروج از چت مخفی تلگرام

۱. در صفحه چت گفتگوی محرمانه آیکون سه نقطه قرار گرفته در بالای صفحه را انتخاب کنید و بر روی گزینه delete chat کلیک نمایید.

آموزش ایجاد سکرت چت در تلگرام

۲. پس از انتخاب گزینه delete chat، در صفحه نمایان شده گزینه  delete chat را مجددا انتخاب کنید تا چت محرمانه به پایان می رسد.

آموزش ایجاد سکرت چت در تلگرام

بدین ترتیب شما می توانید گفتگوی محرمانه ای که ایجاد کرده بودید را حذف کنید تا هیچ اثری از آن باقی نماند.