آموزش iOSآموزش اندرویداینترنتکامپیوترموبایل

آموزش اندازه گیری فاصله دو نقطه در گوگل مپ

نوشته شده در ۴ سال پیش | ۲ دیدگاه ارسال شده است

اندازه گیری فاصله دو نقطه در گوگل مپ
اندازه گیری فاصله دو نقطه در گوگل مپ:

گاهی اوقات در گوگل مپ نیاز دارید فاصله دو نقطه مانند موقعیت فعلی خود تا مقصد را بدانید، خوشبختانه این قابلیت در نرم افزار گوگل مپ وجود دارد. این ویژگی اندازه گیری از راه دور زمانی کاربرد دارد که شما می خواهید تصمیم بگیرید بقیه مسیر را پیاده برنوید و یا سواره. ما در این مبحث به آموزش اندازه گیری فاصله دو نقطه در گوگل مپ می پردازیم.

نکته: شما می توانید برای آشنایی با نحوه کنترل گوشی های اندرویدی توسط سایر گوشی و تبلت های اندروید مبحث آموزش کنترل گوشی اندرویدی با دستگاه اندرویدی دیگر را مطالعه نمایید.

 

 نحوه اندازه گیری فاصله بین یک یا چند مکان یا نقاط مختلف در گوگل مپ ( اندروید)

۱. برنامه Google Maps را در گوشی اندروید خود اجرا کنید، سپس یا از موقعیت فعلی خود استفاده کنید و یا یک مکان را بر روی نقشه انتخاب کنید.

اندازه گیری فاصله دو نقطه در گوگل مپ

۲. وقتی گوگل مپ اطلاعات آدرسی که انتخاب کردید را در پایین صفحه برای شما نمایان کرد، روی آن کلیک کنید تا مکان آدرس، کل صفحه را در بر ‌گیرد.

اندازه گیری فاصله دو نقطه در گوگل مپ

۳. سپس گزینه Measure Distance (خط کش) را انتخاب کنید، یک دایره سیاه ظاهر می شود که می توانید با قرار دادن آن بر روی مکان یا مقصد مورد نظر و سپس کلیک بر روی گزینه Add point ،فاصله بین آن دو نقطه در پایین صفحه برای شما نشان داده می شود.

اندازه گیری فاصله دو نقطه در گوگل مپاندازه گیری فاصله دو نقطه در گوگل مپ

نکته: شما می توانید به وسیله گزینه Add point، فاصله مکانی بیش از دو نقطه را بر روی گوگل مپ اندازه گیری کنید.

 

 نحوه اندازه گیری فاصله بین یک یا چند نقطه در گوگل مپ ( دسکتاپ)

همچنین شما با استفاده از نسخه وب گوگل مپ بر روی دسکتاپ نیز می توانید از این قابلیت گوگل مپ استفاده کنید و از آن لذت ببرید.

۱. برای انتخاب نقطه اول، بر روی آن نقطه کلیک راست کرده و گزینه  Measure distance را انتخاب کنید.

اندازه گیری فاصله دو نقطه در گوگل مپ

۲. نقطه شروع با یک دایره سیاه مشخص می شود که با توجه به مسیرتان، می توانید نقاط مختلفی را بر روی نقشه اتخاب کنید و با کلیک بر روی آن ها فاصله آن ها را اندازه گیری کنید.

اندازه گیری فاصله دو نقطه در گوگل مپ

نحوه اندازه گیری فاصله بین دو نقطه یا نقاط مختلف در گوگل مپ ( آی او اس)

اندازه گیری نقاط مختلف در دستگاه ios مشابه کاری است که در دستگاه اندروید انجام می دهید. پس از انتخاب یک مکان بر روی نقشه، در قسمت اطلاعات آدرس در پایین صفحه، گزینه measure distance را انتخاب کنید و پس از ظاهر شدن دایره سیاه رنگ، موقعیت مکانی دوم خود را انتخاب کنید. اگر می خواهید فاصله بیش از یک نقطه را اندازه گیری کنید روی گزینه Add Location به رنگ آبی در پایین  صفحه در سمت راست کلیک کنید.

اندازه گیری فاصله دو نقطه در گوگل مپ

۲ دیدگاه را شما می توانید ببینید
  1. حمیدرضا گفت:
    سلام بسیار ممنون