شبکه های اجتماعیواتساپ

آموزش اقدامات لازم در صورت هک شدن اکانت واتساپ

نوشته شده در ۴ سال پیش | بدون دیدگاه ارسال شده است

هک شدن اکانت واتساپ

اقدامات لازم در صورت هک شدن اکانت واتساپ

اپلیکیشن واتس اپ یکی از پیامرسان های محبوب نزد کاربران اینترنت می باشد و از آنجایی که این روزها افراد اطلاعات مهمی را در گوشی‌های هوشمند خود نگهداری می‌کنند، پس با هک کردن گوشی، امکان دسترسی به اطلاعات کاربر نیز میسر خواهد بود. یکی از راه‌های دسترسی به اطلاعات کاربران نفوذ از طریق برنامه‌های پیام رسان مانند واتس اپ است. اگر فکر می کنید کسی به حساب واتس اپ شما دسترسی پیدا کرده است، در ادامه با اقدامات لازم در صورت هک شدن اکانت واتساپ همراه ما باشید.

شما می توانید آخرین نسخه برنامه واتساپ را برای اندروید از لینک Google play و برای سیستم عامل ios از لینک App store دانلود نمایید.

نکته: همچنین می توانید برای آشنایی با ترفند های کاربردی در واتساپ مبحث آموزش نکات حرفه ای برای افراد مبتدی در واتساپ (بخش اول) را مطالعه نمایید.

 

۱. خروج از WhatsApp Web

گاهی اوقات ممکن است پس از استفاده از وب واتساپ، فراموش کرده باشید که از سیستم خارج شوید و این موقعیت به افراد سودجو و هکر ها این امکان را می دهد که به حساب واتس اپ شما دسترسی پیدا کنند. با ورود به اپلیکیشن واتس اپ و کلیک بر روی آیکون سه نقطه در گوشه بالا سمت راست، و انتخاب گزینه WhatsApp Web، می توانید بررسی کنید از وب واتس اپ خارج شده اید و یا خیر؟!

هک شدن اکانت واتساپ

درصورت عدم خروم از واتس اپ، گزینه خروج از سیستم(Logout from all devices) برای شما نشان داده می شود.

هک شدن اکانت واتساپ

با انتخاب گزینه Logout from all devices، هر کس به حساب شما دسترسی داشته باشد دیگر نمی‌تواند پیام‌های شما را بخواند.

 

۲. از حساب خود محافظت کرده و احراز هویت دو مرحله‌ای را فعال کنید

روش دیگر برای محافظت از حساب واتس اپ خود، فعالسازی کد احراز هویت دو مرحله‌ای است. برای فعالسازی آن مراحل زیر را طی کنید:

۱. وارد اپلیکیشن واتساپ شوید و بر روی آیکون سه نقطه در گوشه بالا سمت راست کلیک کنید.

هک شدن اکانت واتساپ

۲. گزینه settings را انتخاب کنید.

هک شدن اکانت واتساپ

۳. پس از ورود به تنظیمات حساب کاربری خود و انتخاب گزینه Account، بر روی گزینه two-step verification کلیک کنید.

هک شدن اکانت واتساپ

۴. سپس بر روی گزینه Enble کلیک کنید.

هک شدن اکانت واتساپ

۵. در نهایت رمز مورد نظر خود را به عنوان کد احراز هویت دو مرحله ای انتخاب کنید.

هک شدن اکانت واتساپ

نکته: کد احراز هویت دو مرحله ای که انتخاب کردید را به یاد داشته باشید.

 

۳. ارسال ایمیل به بخش پشتیبانی واتس اپ

یک اقدام ضروری پس از گم کردن تلفن همراه و یا به سرقت رفتن آن، ارسال ایمیل به بخش پشتیبانی واتس اپ (support@whatsapp.com) جهت غیرفعال کردن حساب کاربری خود می باشد.موضوع ایمیل را Lost/stolen: Please deactivate my account  انتخاب کنید و به یاد داشته باشید که حتما شماره تلفن خود را در نسخه بین المللی خود اضافه کنید.

 

۴. سیم کارت خود را مسدود کنید

پس از اطلاع دادن به تیم پشتیبانی واتس اپ بهتر است سیم کارت خود را مسدود نمایید. برای این کار، باید به سراغ ارائه دهنده سرویس سیم کارت خود رفته و سیم کارت خود را مسدود کنید.

نکته: توجه داشته باشید که وقتی حساب خود را غیرفعال می کنید تنها ۳۰ روز غیرفعال می‌ماند و اگر بعد از این مدت حساب خود را فعال نکنید پاک می‌شود.