شبکه های اجتماعیواتساپ

آموزش استفاده از قابلیت لایو لوکیشن در واتساپ

نوشته شده در ۱ سال پیش | بدون دیدگاه ارسال شده است

استفاده از قابلیت لایو لوکیشن در واتساپ

چگونه می توانم از قابلیت لایو لوکیشن در نرم افزار واتساپ استفاده کنم؟

توسعه دهندگان نرم افزار واتساپ در هر به روز رسانی این برنامه، قابلیت ها و امکانات جدید را به این اپلیکیشن اضافه می کنند. یکی از قابلیت هایی که به تازگی در نسخه های اخیر نرم افزار واتساپ به آن افزوده شده است، امکان ارسال موقعیت مکانی آنلاین در این برنامه می باشد که برای بسیاری از کاربران بسیار سرگرم کننده می باشد. به همین دلیل ما در این مطلب قصد داریم تا نحوه استفاده از قابلیت لایو لوکیشن در واتساپ را به شما آموزش دهیم، با ما همراه باشید.

نکته: شما می توانید آخرین نسخه برنامه واتساپ را برای اندروید از لینک Google play و برای سیستم عامل ios از لینک App store دانلود نمایید.

نکته: همچنین می توانید برای آشنایی با چگونگی بررسی وضعیت پیام در واتساپ، مبحث آموزش بررسی وضعیت پیام در واتساپ را مطالعه نمایید.

 

قابلیت Live Location در واتساپ چیست؟

واژه Location درواقع به معنای موقعیت مکانی می باشد، اکنون Live Location نیز به معنای موقعیت مکانی افراد به صورت زنده و آنلاین می باشد. از این رو کاربران نرم افزار واتساپ با استفاده از این قابلیت می توانند در صورت نیاز، موقعیت مکانی دقیق خود را که در آن حضور دارند ، به صورت زنده و آنلاین برای دوستان و آشنایان خود بفرستند و حتی می توانند مشخص کنند که این موقعیت مکانی تا چه زمانی برای فردی که برای و ارسال کرده اند قابل مشاهده باشد.

 

چگونگی استفاده از قابلیت لایو لوکیشن در واتساپ

بدین ترتیب اگر شما هم از آن دسته کاربرانی هستید که به دنبال یادگیری چگونگی ارسال موقعیت مکانی دقیق خود از طریق قابلیت لایو لوکیشن ( Live Location ) در این نرم افزار می باشید اما نمی دانید چگونه؟ باید به شما بگوییم نیازی نیست نگران باشید. در ادامه این مطلب قصد داریم تا این مورد را به شما آموزش دهیم، تنها کافیست به ترتیب و طبق مراحل گفته شده در زیر پیش بروید:

۱. در اولین و ابتدایی ترین مرحله باید نرم افزار خود را از طریق مارکت های موجود به روز رسانی نمایید.

۲. پس از دانلود و نصب نسخه ی جدید، آن را از منوی برنامه های خود انتخاب و اجرا کنید.

۳. سپس وارد گفتگو یا صفحه چت خود با شخص مورد نظرتان که قصد ارسال لایو لوکیشن خود برای او را دارید شوید.

۴. در مرحله ی بعدی باید بر روی آیکون به شکل سنجاق که در گوشه سمت راست صفحه قرار دارد را انتخاب کنید.

استفاده از قابلیت لایو لوکیشن در واتساپ

۵. در منوی جدید که برای شما نمایان خواهد شد از بین تمام گزینه های موجود باید بر روی گزینه Location کلیک کنید.

استفاده از قابلیت لایو لوکیشن در واتساپ

نکته: به این نکته نیز باید توجه داشته باشید ،در صورتی که موقعیت مکانی یا GPS تلفن همراه شما روشن نباشد، از طرف واتساپ برای شما پیغامی ارسال خواهد شد که از شما در خواست می کند تا دسترسی لازم برای انجام این کار را به این برنامه بدهید.

۶. پس از ورود به منوی جدیدی که برای شما نمایش داده می شود، دو گزینه قابل مشاهده می باشد که یک برای ارسال لوکیشن به صورت دستی و دیگری برای ارسال موقعیت مکانیتان به صورت زنده می باشد.

۷. گزینه Share Live location را برای ارسال موقعیت مکانی دقیق خود انتخاب کنید.

مرحله 7

۸. در منوی جدیدی که برای شما نمایان خواهد شد، از شما می خواهد تا مدت زمانی که تمایل دارید موقعیت مکانیتان به صورت زنده برای کاربر قابل مشاهده باشد را انتخاب کنید.

۹.  این مدت زمان می‌تواند برابر با ۱۵ دقیقه، ۱ ساعت یا ۸ ساعت در نظر گرفته شود.

۱۰. در نهایت پس از انجام تمامی مراحل بالا بر روی آیکون Send کلیک کنید.

مرحله 10

بدین ترتیب با یادگیری آموزش بالا به راحتی و تنها با طی کردن چند مرحله ساده، موقعیت مکانی خود را به صورت زنده برای افرادی که می خواهید ارسال کنید تا آن ها از مکانی که در آن حضور دارید مطلع باشند.