اینترنت

مرورگر اپرا (Opera) چیست؟ – تازه کار

نوشته شده در ۳ سال پیش | بدون دیدگاه ارسال شده است

مرورگر اپرا (Opera) چیست؟

معرفی مرورگر اپرا

مرورگر اپرا (Opera) در سال ۱۹۹۵ وارد دنیای مرورگر ها شد و کمپانی اپرا در سال ۲۰۰۸ اولین نسخه بتا از مرورگر opera 9.6 را برای دانلود کاربران آماده کرد. مرورگر اپرا به دلیل ویژگی ها و خدماتی که به کاربرانش ارائه می دهد بسیار مورد توجه افراد قرار گرفته است و روزانه افراد زیادی از این مرورگر برای جستجوی وب استفاده می کنند. مرورگر اپرا یک جایگزین مناسب به جای سایر مرورگر ها مانند سافاری، فایر فاکس و کروم می باشد که خدمات رایگانی را ارائه می دهد و در هر دستگاهی می توان از آن استفاده نمود.

می توانید آخرین نسخه مرورگر اپرا را برای اندروید از لینک Google Play و برای سیستم عامل ios از لینک App Store دانلود نمایید.

نکته: شما می توانید برای آشنایی با برتری ها و نقاط قوت و همچنین نقاط ضعف مرورگر گوگل کروم مبحث معرفی مزایا و معایب مرورگر گوگل کروم در مقایسه با سایر رقبا را مطالعه نمایید.

 

ویژگی های مرورگر اپرا

برنامه مرورگر اپرا به عنوان یکی از قدرتمندترین و پر سرعت ترین مرورگر های عصر حاضر می باشد که در هنگام استفاده از آن صفحات وب به سرعت باز می شوند و دارای رابط کاربری جذابی می باشد. بدین صورت که در زمان بارگذاری صفحات وب، ابتدا متن صفحه باز می شود و سپس به تدریج تصاویر با کیفیت کم و سپس با کیفیت بالا بارگذاری خواهند شد.

از دیگر ویژگی های این مرورگر عدم محدودیت استفاده از راست کلیک، جلوگیری از مشاهده سورس صفحه، جلوگیری از انتخاب متن و … می باشد.

این مرورگر در پشتیبانی از کاربرانش بسیار پرقدرت عمل می کند و با ظاهر جذاب و دلنشینی که نسبت به سایر مرورگر ها دارد در تمامی سیستم عامل ها مانند مک، ویندوز، اندروید و … قابل نصب و راه اندازی می باشد.

 

خدمات مرورگر اپرا Opera

–  پشتیبانی از زبان های مختلف از جمله زبان فارسی

– پشتیبانی از دریافت فایلهای بزرگتر از ۴ گیگابایت

– شتیبانی کامل از تمامی فرمت های صفحات وب نظیر php ، Asp و HTML

– دانلود منیجر قدرتمند

– سرعت بسیار بالا در بارگذاری صفحات وب

– سرعت بسیار بالا در بارگذاری عکس ها

–  پشتیبانی از اکثر پلاگین های موجود نظیر Windows Media Playe

– بهبود چگونگی برقراری ارتباط با خدمات سایت Flickr

– برطرف شدن اشکالات مربوط به FTP PASV

–  pop-up blocking برای رهایی از پنجره های مزاحم پاپ-آپ

–  قابلیت Tab Browsing

– امکان نمایش فیلم های موجود در سایت یو تیوب در حالت FullScreen

– امنیت بالا در حفظ رمز های شخصی کاربران

– هماهنگی کامل با اکثر نرم افزار های مدیریت دانلود

–  امکان اضافه نمودن پوسته

– و…

 

نسخه های متفاوت مرورگر اپرا

همانطور که گفته شد، یکی از خدماتی که اپرا برای کاربران خود در نظر گرفته است امکان نصب و استفاده از آن بر روی تمامی سیستم عامل های می باشد اما باید به شما بگوییم نسخه های متفاوتی از اپرا برای استفاده از اینترنت و جستجو در صفحات وب  وجود دارد. نسخه هایی که باتوجه به نوع دستگاه و نیاز های شما خدمات متفاوتی را نیز ارائه می دهند. در ادامه قصد داریم تا شمارا با نسخه های متفاوت مرورگر اپرا آشنا کنیم تا باتوجه به نیازتان هریک از آن هارا دانلود و از استفاده از آن لذت ببرید.

 

Opera Mini:

این نوع از مرورگر های اپرا قابل نصب بر روی تلفن های همراه می باشد که دسترسی به اینترنت با استفاده از آن در سیستم عامل های iOS ، Android ، Windows Phone ، رو PDA با Opera Mini ساده است.

مرورگر Opera mini برای استفاده بهتر و با عملکرد بهتر بر روی تلفن های همراه طراحی شده است.

 

مرورگر وب Opera :

این مرورگر جهت استفاده در اندروید،رایانه های شخصی ، Mac و Linux  طراحی و ساخته شده است و دارای رابط کاربری مدرنی می باشد که استفاده از آن بسیار آسان می باشد.

 

Opera Max:

این نوع از مرورگر های اپرا جهت استفاده در سیستم عامل اندورید می باشد که استفاده از آن موجب کاهش مصرف اینترنت نیز می شود و به همین دلیل مورد توجه کابران قرار گرفته است.

 

 Opera Coast:

این نوع از مرورگر های اپرا مخصوص استفاده در آیفون می باشد و تجربه استفاده امن از اینترنت را برای کاربرانش فراهم می کند.