موبایل

آموزش گرفتن بکاپ از آیفون بدون استفاده از iTunes و iCloud

نوشته شده در ۴ سال پیش | بدون دیدگاه ارسال شده است

گرفتن بکاپ از آیفون بدون استفاده از iTunes و iCloud

گرفتن بکاپ از آیفون بدون استفاده از iTunes و iCloud

back up گرفتن از آیفون بسیار مهم و حیاتی است، استفاده از iTunes و iClouds برای این کار می تواند کار بیهوده و با سرعت پایینی باشد. هم چنین به شما اجازه نمی دهند از پشتیبان گیری جزئی استفاده کنید. بنابراین ما یک رویکرد جایگزین را برای گرفتن بکاپ از آیفون بدون استفاده از iTunes و iCloud معرفی می کنیم.

آیا می خواهید سه توصیه مهمی که به صاحبان آیفون جدید ارائه می دهیم را بدانید؟ تهیه نسخه پشتیبان، تهیه نسخه پشتیبان و تهیه نسخه پشتیبان ! آیفون شما پر از داده های مهم و غیرقابل بازیابی از جمله عکس ها و پیام های گران بها گرفته تا داده های سلامتی، مخاطبین تجاری، ایمیل ها و اسناد است. در این میان دیگر نیازی به اشاره به ده ها برنامه و بازی های دانلود شده و صدها آهنگ نیست. با فرض اینکه از آن ها back up تهیه نکنید، اگر تلفن شما به سرقت رفته یا بشکند، یا در هنگام بروزرسانی های منظم در iOS، دچار نقص عملکرد شود، احتمال از دست رفتن همه این اطلاعات وجود دارد.

نکته: شما می توانید برای متوجه شدن زمان کارکرد گوشی ، مبحث آموزش روش های فهمیدن مدت زمان استفاده و کارکرد گوشی اندروید، آیفون را مطالعه نمایید.

 

معایب iTunes و iCloud

دو گزینه پشتیبان گیری اپل iTunes و iCloud هستند، یکی از آن ها برای نسخه های پشتیبان محلی و دیگری برای پشتیبان cloud هستند. هر دو طرف نکات منفی و مغایبی دارند که می تواند کاربران را از پشتیبان گیری مجدد هر چند وقت یک بار باز دارد.
iTunes به شما این امکان را می دهد از یک آیفون در رایانه رومیزی نسخه پشتیبان تهیه کنید. اگرچه استفاده از آن رایگان است اما همیشه کاربر پسند نیست؛ این نرم افزار در طی سال ها به دلیل خسته کننده و تکراری بودن مورد انتقاد قرار گرفته است و بسیاری از دارندگان آیفون آن را کار بیهوده می دانند. تهیه نسخه پشتیبان از این روش فضای زیادی از رایانه شما را به خود اختصاص می دهد و اگر از لپ تاپ کم مصرف استفاده می کنید ، این گزینه چندان مورد توجه نیست. در نهایت ، فقط می تواند از کلیه مطالب آیفون یا حتی هیچ یک از آن ها نسخه پشتیبان تهیه نکند. نقطه منف آن این است که نمی تواند پشتیبان گیری جزئی انجام دهد.

iCloud همانطور که از نام آن پیداست ، مبتنی بر cloud است: نسخه پشتیبان تهیه شده روی سرورهای اپل ذخیره می شود و از هر جایی با یک اتصال وب قابل دسترسی است ، که این موضوع باعث می شود به طور کلی راحت تر از پشتیبان گیری از iTunes باشد. در نظر داشته باشید که سرورهای اپل می توانند مورد حمله قرار بگیرند و این موضوع قبلا هم اتفاق افتاده است. باید بدانید که همیشه احتمال وجود دسترسی هکر به اطلاعات شخصی و عکس های شخصی شما وجود دارد.

تهیه back up با استفاده از iCloud هم چنین می تواند یک روند خسته کننده باشد و مانند iTunes نمی تواند از پشتیبان گیری جزئی استفاده کند. اما بزرگ ترین مانع در این قسمت هزینه است: اپل به هر صاحب آیفون اجازه می دهد تا از فضای ذخیره iCloud تا ۵ گیگابایت به صورت رایگان استفاده کند، البته برای استفاده از فضای بیشتر برای تهیه نسخه پشتیبان از آیفون، باید هزینه بیشتری را بپردازید.

 

DearMob iPhone Manager

اپل ترجیح می دهد شما از ابزارهای تهیه پشتیبان خود استفاده کنید ، اما مهم است که بدانید گزینه های دیگری نیز وجود دارند. از جمله آن ها DearMob iPhone Manager است که دارای چندین مزیت نسبت به iTunes و iCloud است.

DearMob طیف وسیعی از ابزارهای اضافی را که با پیشنهادهای اپل دریافت نمی کنید ارائه می دهد. شاید بزرگترین مزیت آن امکان تهیه نسخه پشتیبان انتخابی باشد، به این معنی که می توانید به صورت جداگانه از عکس ها، مخاطبین، پیام ها، موسیقی و فیلم، مخاطبین و فایل های پیام back up بگیرید و آن ها را بازیابی کنید. علاوه بر این ، این نرم افزار طیف گسترده ای از فرمت ها را پشتیبانی و تبدیل می کند – به عنوان مثال ، این امکان را برای شما فراهم می کند تا از فایل های HEIC به عنوان JPG ، ePub به عنوان TXT ، تماس با HTML یا XML و انواع فایل های مختلف نسخه PDF تهیه کنید. هم چنین این برنامه همگام سازی دو طرفه را برای چندین رایانه بدون از بین رفتن داده ها، سرعت انتقال سریع، محافظت از رمز عبور برای فایل های انتخاب شده و امکان تهیه نسخه پشتیبان کامل و بازیابی با تنها یک کلیک را هم ارائه می دهد.

 

چگونه یک فایل back up‌ کامل تهیه کنیم؟

برای دریافت اینکه iPhone Manager چگونه کار می کند، در ادامه روش تهیه نسخه پشتیبان محلی از آیفون را بیان می کنیم:

گام اول: آیفون و مک خود را با استفاده از کابل USB به هم متصل کنید.

گام دوم: روی گزینه ‘Trust This Computer’ روی آیفون خود کلیک کنید.

گام سوم: DearMob iPhone Manager را باز کرده و روی Backup ضربه بزنید.

گام چهارم: روی ‘Backup Now’ کلیک کنید. با انجام این کار فایل backup ایجاد می شود.

 

چگونه از فایل های انتخابی back up بگیریم

اگر نمی خواهید از تمام فایل های آیفون خود نسخه پشتیبان تهیه کنید، چاره چیست؟ در ادامه نحوه استفاده از iPhone Manager برای تهیه نسخه پشتیبان از عکس های انتخاب شده آمده است. اگر ترجیح می دهید از پیام ها، مخاطبین، موسیقی، پادکست ها، نوشته های تقویم، بوک مارک های سافاری، فایل های صفحات و انواع دیگر داده ها، نسخه پشتیبان تهیه کنید، روند انجام این کار تقریباً یکسان است.

گام اول: پس از اینکه آیفون خود را به کامپیوتر متصل کردید، iPhone Manager را باز کرده و روی ‘Photo Transfer’ کلیک کنید.

گام دوم: روی عکس هایی که می خواهید از آن ها backup بگیرید، کلیک کنید.

گام سوم: روی ‘Export’ کلیک کنید و منتظر بمانید تا فایل back up ایجاد شود.

به همین سادگی کار انجام می شود.

 

منبع