آموزش اندروید

آموزش روش های افزایش امنیت گوشی های روت شده

نوشته شده در ۳ سال پیش | بدون دیدگاه ارسال شده است

افزایش امنیت گوشی های روت شده

روش های افزایش امنیت گوشی های روت شده

شما یک گوشی هوشمند دارید، که نو، براق و خوش ترکیب است. شما قطعاً می خواهید برنامه های جذابی دانلود کنید تا هرجایی که بودید و احساس بی حوصلگی کردید، از آن اپلیکیشن ها استفاده کنید. اما آیا می توانید هر برنامه ای که می خواهید دانلود کنید؟ تم های دلخواه تان را چطور؟ و آیا تا به حال خواسته اید اپلیکیشن ها و تنظیمات روی تلفن همراه تان را به دلیل کاربر پسند نبودن، تغییر داده یا جایگزین کنید؟ ما در این آموزش به معرفی راه حل های افزایش امنیت گوشی های روت شده می پردازیم.

مشکل آنجاست که شما نمی توانید هر کاری که دوست دارید با تلفن همراه خود انجام بدهید. به دلایل امنیتی، سازنده های تلفن و اپراتورهای شبکه موبایل، محدودیت های نرم افزاری ایجاد می کنند. با این حال، با روت کردن دستگاه اندروید خود می توانید به این محدودیت ها غلبه کنید، اگرچه روت کردن، زیاد پیشنهاد نمی شود؛ به ویژه اگر به منظور حفظ دستگاه موبایل تان از بدافزارها؛ هنوز نرم افزار آنتی ویروس برای دستگاه اندروید خود نصب نکرده اید.

افراد بسیاری در مورد آزادی عملی حرف می زنند که روت کردن دستگاه تلفن همراه به شما می دهد، بدون این که روی خطراتی که با انجام این عمل با آنها مواجه می شوید، ضرورتاً تأکید کنند. در صورتی که می خواهید روت کردن را امتحان کنید، بهتر است برای امنیت تلفن همراه خود تصمیم آگاهانه بگیرید.

شما می توانید برای آشنایی با چگونگی از بین بردن روت گوشی اندرویدی خود مبحث آموزش روش های خارج کردن گوشی از حالت روت را مطالعه نمایید.

 

هر که بامش بیش، برفش بیشتر

افزایش امنیت گوشی های روت شده

شاید مزایا روت کردن گوشی شما را قانع کرده است که دستگاه اندروید خود را روت کنید. اما ممکن است امنیت دستگاه خودتان را در معرض خطر قرار بدهید. زیرا:

۱- ممکن است دستگاه خود را به یک آجر تبدیل کنید، البته نه به معنای واقعی کلمه. اما اگر شما گوشی خودتان را روت کنید، که به معنای اصلاح و تغییر کد است، نرم افزار دستگاه شما می تواند آن چنان آسیب ببیند که گوشی تان مانند یک آجر بلا استفاده شود.

۲- ضمانت تلفن همراه شما فاقد اعتبار خواهد بود. روت کردن فرآیندی قانونی است؛ با این حال اگر این کار را انجام بدهید دستگاه تان از ضمانت خارج می شود. به عنوان مثال گوشی خود را روت کرده اید و برخی اوقات با مشکلاتی مربوط به گوشی مواجه می شوید –مرتبط با سخت افزار یا نرم افزار. به لطف اندروید استوک، ضمانت نامه دیگر معتبر نیست و بنابراین سازنده دستگاه خسارات را پوشش نمی دهد.

۳- بدافزارها می توانند به راحتی امنیت دستگاه تان را نقض کنند. محقق کردن دستیابی های حالت روت شده در موبایل نیاز به دور زدن محدودیت های حفاظتی دارد که توسط بسته نرم افزاری اندروید اعمال شده اند. این بدان معنی است که اگر نرم افزار اندروید توسط یک برنامه آنتی ویروس کاربردی محافظت نشده باشد؛ کرم ها، ویروسها، نرم افزارهای جاسوسی و تروجان ها می توانند نرم افزار روت شده را آلوده کنند. چندین روش وجود دارد که این نوع بدافزارها بتوانند به دستگاه شما وارد شوند: دانلودهای درایو به درایو، لینک های مخرب، برنامه های آلوده ای که از فروشگاه های نامعتبر اپلیکیشن دانلود می کنید. آنها می توانند تلفن شما را کنترل کرده و به صورت مخفی کار بکنند:

۱. لیست مخاطبین تان را به سایبر کوک ها بفرستند.

۲. به ایمیل تان سرک بکشند.

۳. پیام های متنی به یک شماره خاص ارسال کنند.

۴. تلفن شما را سرقت کرده و داده های شخصی مانند رمزهای عبور، نام های کاربری، جزئیات کارت های اعتباری را جمع آوری کنند. چون شما هنگام معاشرت در شبکه های اجتماعی، کارهای بانکی و خرید از تلفن هوشمند تان استفاده می کنید.

 

چگونگی ایمن سازی و افزایش امنیت گوشی های روت شده از تهدیدهای امنیتی

 

۱. مدیریت دسترسی برنامه ها

در وهله اول باید بدانید که دسترسی برنامه ها در اندروید اعلان هستند نه در خواست. تا زمانی که روت نشده باشید اپلیکیشن تمام مجوزهایی که برای دسترسی به حافظه، شبکه اینترنت، تماس های تلفنی و غیره را نیاز دارد؛ دریافت می کند. برای ایمن سازی تلفن خود مهم است که دسترسی ها را در حین نصب تغییر بدهید. شما می توانید از برنامه هایی مانند F-secure App permission ، App Ops، Advanced Permission Manager و APK Permission Remover و امثال آنها استفاده کنید.

 

در اندروید ۶٫۰ و بالاتر:

گوگل این ویژگی را هم اکنون به سیستم عامل خود اعمال نموده است. اگر دستگاه شما روی اندروید مارشمالو و بالاتر اجرا می شود شما می توانید دسترسی برنامه ها را از منوی تنظیمات مدیریت کنید. برای مدیریت دسترسی برنامه ها به مسیر تنظیمات (settings) << اپلیکیشن ها (Apps) انتخاب اپلیکیشن (Choose the App) << دسترسی (Permission) بروید.

افزایش امنیت گوشی های روت شده

 

۲. استفاده از بهترین آنتی ویروس

افزایش امنیت گوشی های روت شده

بعد از روت کردن دستگاه اندرویدتان، احتمال ایجاد تهدیدهای امنیتی خواهد بود. اپلیکیشن های آنتی ویروس به ایمن سازی دستگاه شما در برابر برنامه های جاسوسی و بسیاری دیگر از آسیب ها کمک می کند. شما می توانید از اپلیکیشن های سبک تر و رایگان استفاده کنید که ۳۶۰ و CM security هستند.

 

۳. هرگز برنامه های غیر مجاز نصب نکنید

اپلیکیشن های جاسوسی غیر مجاز بسیاری در بازار وجود دارد که به دستگاه شما آسیب می زنند. این برنامه ها روی تلفن شما از تماس ها گرفته تا عکس ها و همه چیز کنترل کامل دارند. زمانی که تلفن مان را روت می کنیم، مسائل و مشکلات امنیتی افزایش می یابند، از این رو همیشه سعی کنید که اپلیکیشن های مجاز را فروشگاه گوگل پلی دانلود کنید و دسترسی آنها را خودتان کنترل کنید.

 

۴. ایمن سازی شبکه

از اتصال به وای فای عمومی اجتناب کنید زیرا ممکن است به اطلاعات تان سرک بکشند و می توانند آنها را به داده های حقیقی یا اطلاعات شخصی مانند رمزهای عبورتان ترجمه کنند. برای اتصال رمز گذاری شده از اپلیکیشن هایی مانند وی پی ان Hideninja استفاده کنید. این نوع اتصال باعث می شود که اخلال در داده ها برای مهاجمان دشوارتر باشد. اگر می خواهید امنیت شبکه را افزایش بدهید، تنظیمات را از SecDroid اعمال کنید. این اپلیکیشن تنها برای دستگاه های روت شده است. اگر تلفن شما تحت تهاجم قرار گرفته است، برای حفاظت وای فای خود و دریافت اطلاعات مهاجمان از Wi-Fi Protector استفاده کنید.

 

۵. همیشه یک بک آپ داشته باشید

امروزه مردم خیلی به گوشی های هوشمند خود وابسته هستند و گم کردن این دستگاه ها می تواند فاجعه باشد. ما به شما نرم افزار Backup Titanium را پیشنهاد می کنیم زیرا این برنامه قدرتمندترین ابزار است. با استفاده از آن، شما می توانید بک آپ بگیرید، اپلیکیشن ها، داده ها، بوک مارک ها، پیامک ها، تماس ها و حتی لینک های بازار را متوقف کرده یا بازنشانی کنید.

 

۶. اپلیکیشن های از قبل نصب شده را حذف نکنید

کاربران می خواهند بدون توجه به پیامدهای منفی، از شر اپلیکیشن هایی که پیشتر نصب شده است، راحت بشوند. اپلیکیشن هایی که از قبل نصب شده اند به دلیل برخی از ویژگی ها اهمیت دارند. هرگز یک اپلیکیشن از پیش نصب شده را بدون اینکه استفاده صحیح آن را بدانید، حذف نکنید.

با این نکات، شما می توانید دستگاه های اندروید روت شده را در برابر تهدیدهای امنیتی که حتی می توانند به سیستم شما آسیب بزنند، ایمن سازی کنید. بنابراین امنیت را حفظ کنید، همیشه اپلیکیشن های مجاز را نصب بکنید و قبل از اجازه ی دسترسی دادن به هر نرم افزاری سه بار فکر کنید.

 

منبع