اینترنتبرنامه iOSموبایل

آموزش پیدا کردن و حذف شماره های تکراری در آیفون

نوشته شده در ۴ سال پیش | بدون دیدگاه ارسال شده است

پیدا کردن و حذف شماره های تکراری در آیفون

آموزش پیدا کردن و حذف شماره های تکراری در آیفون

اگر شماره تماس‌های زیادی در اختیار دارید و می‌خواهید آنها را مرتب کنید، نکته‌ای را در مورد شماره‌های تکراری در اختیارتان قرار می‌دهیم که به یک باره آنها را پاک نمی‌کند. در این آموزش به پیدا کردن و حذف شماره های تکراری در آیفون را خواهیم پرداخت.

بهترین و کارآمدترین روش برای سازماندهی به مخاطبانتان، استفاده از اپلیکیشن مجزا است. اپلیکیشن Cleaner یکی از بهترین نرم افزارها در این زمینه است که در این متن آموزشی از آن استفاده کردیم. اپلیکیشن های دیگری هم برای یافتن و ادغام شماره‌های تماس روی آیفون شما وجود دارند ولی این یکی به خوبی امتحانش را پس داده است. در انتهای این متن فهرستی از سایر اپلیکیشن ها را ارائه داده‌ایم که به سادگی امکان ادغام شماره‌های تکراری روی آیفون را می‌دهند.

نکته: می توانید برای آشنایی با چگونگی کنترل آیفون با اپل واچ مبحث آموزش کنترل از راه دور آیفون با اپل واچ را مطالعه نمایید.

 

نحوه یافتن مخاطبان تکراری در آیفون

Find duplicate contacts

در ابتدا باید بدانید که کدام اسامی، شماره‌ها و نشانی‌ها تکراری هستند. با اپلیکیشن Cleaner Pro این کار چند گام ساده بیشتر نیست. این اپلیکیشن، مخاطبان تکراری، شماره‌های بدون نام، ایمیل‌های بدون نام و نام‌های بدون شماره تماس یا نشانی ایمیل را پیدا خواهد کرد. همچنین مخاطبان دارای نام‌های مشابه را پیدا خواهد کرد تا نام مری اسمیت و ام اسمیت را از هم جدا یا با هم ادغام کنید.

باید اپلیکیشن را نصب کرده و اجازه‌ی دسترسی به مخاطبانتان را به آن بدهید. تمامی داده‌های تکراری طبقه بندی خواهند شد (مثل شماره‌های تکراری، ایمیل‌ها و غیره).

 

چگونگی ادغام مخاطبان تکراری در آیفون

merge duplicate contacts

گام اول: از فهرست فعلی مخاطبان بک آپ بگیرید. روی دکمه‌ی «Back up» بزنید تا فایل مخاطبان ذخیره شود. اگر مشکلی پیش آمد شما نسخه‌ای از مخاطبان را دارید که می‌توانید به دستگاهتان منتقل کنید. این اپلیکیشن سه فایل را ذخیره سازی می‌کند: یکی برای iCloud، یکی برای دستگاهتان و یکی برای مخاطبان فیسبوک. می‌توانید این فایلها را برای خودتان ایمیل کنید یا آنها را در اپلیکیشن مناسبی مثل Evernote یا Dropbox ذخیره کنید.

گام دوم: روی آیکون «Contacts» در پایین صفحه بزنید تا به بخش خلاصه‌های فهرست مخاطبانی که در حال ادغامشان هستید و مخاطبان تکراری درون فهرست بروید و برای یافتن موارد مشابه (مثل روز تولد مشابه یا روز مشابه تکراری) و مخاطبان دارای نواقص (مثلاً فاقد نام یا شماره تماس) از فیلترها استفاده کنید.

گام سوم: روی گزینه‌ی «Duplicate Contacts» بزنید تا فهرست تماس‌های تکراری را پیدا کنید.

گام چهارم: در مثال ما، دو ورودی برای Perry Siler وجود دارد. روی آن بزنید.

Merge duplicate contacts on iPhone

گام پنجم: همانگونه که در تصویر بالا مشاهده می‌کنید، دو ورودی برای Perry siler وجود دارد. در بالای آن شرایط ادغام مخاطب را مشاهده خواهید کرد. در زیر آن هم موارد تکراری وجود دارند. روی هر کدام بزنید تا نوع داده را مشاهده کنید. در مثال من، یکی از ورودی‌ها شامل شماره تماس و یکی هم شامل نشانی هستند. ادغام این مخاطبان فکر خوبی است.

گام ششم: روی دکمه‌ی Merge بزنید.

 

مراحل حذف مخاطبان تکراری در آیفون

گام اول: زیر گزینه‌ی «Contacts» قسمت Duplicate Phone، Duplicate Emails یا Similar Names را انتخاب کنید تا سایر مخاطبان دارای موارد تکراری را پیدا کنید. می‌توانید نشانی ایمیل‌ها را در جای دیگری جمع کنید.

گام دوم: به منظور پاک کردن تماس‌های تکراری، مخاطبی را که قصد حذفش را دارید انتخاب کنید و بعد روی آیکون trash در قسمت پایین سمت راست صفحه بزنید.

همچنین می‌توانید چند مخاطب را در زیر مجموعه‌ی یک نام گروهی ترکیب کنید. برای مثال تمامی مخاطبان نویسنده در iDB را تحت نام iDB ذخیره کرده‌ام. مخاطبانی که قصد ادغام در یک گروه دارید را انتخاب کرده و آیکون فلش سه گوش در پایین سمت چپ صفحه را انتخاب کرده و بعد Add To Group را انتخاب کنید. هنگامیکه شماره‌ها را با هم ادغام کردید و مخاطبان تکراری غیرضروری را حذف کردید، یافتن نام‌ها درون دفترچه تلفن بسیار آسان خواهد شد. اپلیکیشن Cleaner در آیفون یا آیپد و آیپاد تاچ به طور رایگان قابل استفاده است. آنرا از App Store دانلود کنید.

سایر اپلیکیشن هایی که امکان یافتن، ادغام و حذف مخاطبان تکراری را به شما می‌دهند:

 

منبع