شبکه های اجتماعیواتساپ

آموزش نکات مهم برای افراد مبتدی در واتساپ

نوشته شده در ۴ سال پیش | بدون دیدگاه ارسال شده است

نکات مهم برای افراد مبتدی در واتساپ

آشنایی با نکات مهم برای افراد مبتدی در واتساپ

در این مقاله، قصد داریم برخی ترفندها و  نکات مهم برای افراد مبتدی در واتساپ برای استفاده بهتر از واتساپ را برای شما معرفی کنیم. این ترفندها شما را قادر می سازند تا تجربه خود از استفاده از واتساپ را بهبود ببخشید و بتوانید کارهای بسیاری با این پیامرسان خارق العاده انجام دهید.

شما می توانید آخرین نسخه برنامه واتساپ را برای اندروید از لینک Google play و برای سیستم عامل ios از لینک App store دانلود نمایید.

نکته: همچنین می توانید برای آشنائی با چگونگی ساخت انمیشن های کوتاه و فایل های گیف (Gif) در واتساپ مبحث آموزش ساخت فایل Gif در واتساپ را مطالعه نمایید.

 

بخش اول: راهنمایی درباره نحوه استفاده از واتساپ

در این قسمت، ما بر قابلیت های اصلی این برنامه تمرکز می کنیم و با برخی ترفندها برای استفاده ی بهینه تر از واتساپ در انجام امور روزمره آشنا می شویم.

همه ی ما می دانیم که پس از دانلود برنامه واتساپ، آیکون برنامه به طور خودکار در صفحه ی اصلی ایجاد می شود. اما چیزی که خیلی از ماها به آن توجه نمی کنیم این است که با انتخاب گزینه More و سپس Add Shortcut، می توانیم میانبری برای گفتگویمان با یک مخاطب خاص در صفحه اصلی ایجاد کنیم. این ترفند به شما کمک می کند تا به طور مستقیم و بدون هیچ گونه اتلاف وقت به مخاطب مورد نظر خود دسترسی پیدا کنید و نیازی به باز کردن مکرر واتساپ نداشته باشید.

نکته ای دیگر درباره واتساپ که شما باید آن را بدانید، قابلیت تغییر دادن بزرگی متن هاست که به خواندن راحت تر پیام ها کمک می کند. فقط کافی است تنظیمات (Settings) واتساپ را باز کنید و گزینه Chats را انتخاب نمایید. سپس گزینه Font Size را انتخاب کنید و از میان گزینه های موجود (کوچک، متوسط، بزرگ) گزینه ی مورد نظر خود را انتخاب کنید.

نکات مهم برای افراد مبتدی در واتساپ

اگر از تصویر پس زمینه ی تکراری واتساپ خسته شده اید و دوست دارید آن را با تصویر مورد علاقه ی خود عوض کنید، این ترفند واتساپ به شما کمک می کند. وارد تنظیمات واتساپ شوید و گزینه Chats را انتخاب کنید. در اینجا گزینه ای برای تغییر تصویر پس زمینه پیشفرض به هر تصویری که دوست دارید وجود دارد.

نکات مهم برای افراد مبتدی در واتساپ

این ترفند واتساپ مناسب افرادی است که دوست دارند پیام های دریافت شده شان را بخوانند اما نمی خواهند فرد ارسال کننده، متوجه این مسئله بشود. برای این که از شر تیک دوم که نشان دهنده خوانده شدن پیام است خلاص شوید این ترفند را بخوانید. برای غیرفعال کردن تیک دوم در واتساپ، به تنظیماتواتساپ بروید و گزینه Account را انتخاب کنید. سپس در قسمت Privacy، تیک گزینه Read Receipts را بردارید.

نکات مهم برای افراد مبتدی در واتساپ

گاهی اوقات لازم است بعضی از لغات به شکلی متفاوت تایپ شوند. شما میتوانید در واتساپ متن خود را به شکل درشت (Bold) یا کج (Italic) تایپ کنید. کافی است متن خود را در بین دو علامت * برای درشت شدن، و بین دو علامت _ برای کج شدن قرار دهید.

همچنین شما می توانید پیام هایی که خوانده اید را به پیامی خوانده نشده تبدیل کنید. فقط کافی است برنامه واتساپ را باز کنید، گفتگوی مورد نظر خود را لمس کنید و انگشت خود را برای چند لحظه در همان حالت نگه دارید و سپس گزینه Mark as unread را انتخاب کنید.

نکات مهم برای افراد مبتدی در واتساپ

یکی دیگر از ترفندهای واتساپ که به شما کمک می کند بدون این که دیگران بشنوند، به پیام های صوتی خود در واتساپ گوش کنید: تنها کافی است پس از پخش کردن پیام صوتی، گوشی را به گوش خود نزدیک کنید تا حسگرهای گوشی پیام صوتی را به عنوان یک تماس معمولی تشخیص دهند و صدا به جای پخش شدن از بلندگوهای اصلی، از بلندگوهای تماس پخش شوند تا دیگران قادر به شنیدن صدا نباشند.

یک ترفند دیگر برای سهولت پیدا کردن پیام های مهم در واتساپ، قابلیت اضافه کردن برخی پیام ها به لیست پیام های مورد علاقه است. تنها کافی است برای چند لحظه پیام را لمس کنید و سپس گزینه Star را انتخاب کنید. از حالا به بعد به راحتی می توانید تمام پیام های ستاره دار را در قسمت Starred Messages در تنظیمات واتساپ پیدا کنید.

نکات مهم برای افراد مبتدی در واتساپ

با این ترفند شما می توانید مخاطبان، تصاویر، فایل های ویدیویی، دیگر فایل ها و حتی موقعیت مکانی خود را با استفاده از واتساپ با دیگران به اشتراک بگذارید. برای این کار کافی است علامت گیره کاغذ که در کنار نام مخاطب قرار دارد را لمس کنید و از میان گزینه های موجود، گزینه مورد نظر خود را انتخاب کنید.

نکات مهم برای افراد مبتدی در واتساپ

 

بخش دوم: ترفندهای گروه های واتساپ و ارسال پیام

یکی از ویژگی های قابل توجه واتساپ این است که به کاربران اجازه می دهد تا به طور همزمان با چند مخاطب به گفتگو بپردازند. در این بخش میخواهیم نکات و ترفندهایی خاص را به شما معرفی کنیم که می توانید از آن ها در هنگام گفتگو با دیگران در گروه های واتساپ استفاده کنید.

برای بالا بردن سرعت گفتگوی خود، میتوانید گزینه ی Enter is sent را از قسمت تنظیمات فعال کنید. همچنین، برای مدیریت میزان دیتای اینترنت مصرفی، بهتر است گزینه ی Low data usage را در نیز از تنظیمات روشن کنید.

نکات مهم برای افراد مبتدی در واتساپ

نکات مهم برای افراد مبتدی در واتساپ

اگر شما عضو یک گروه واتساپ هستید و می خواهید ادمین های گروه را تغییر دهید یا شخصی را به عنوان ادمین به گروه اضافه کنید، به قسمت اطلاعات گروه بروید و نام مخاطب مورد نظر را برای چند لحظه لمس کنید. حالا گزینه Make Group Admin را انتخاب کنید تا مخاطب مورد نظر به ادمین ارتقا پیدا کند.

اگر می خواهید یک مکالمه خاص را حذف کنید، به گفتگوی خود با مخاطب مورد نظر بروید و در قسمت تنظیمات آن مکالمه، گزینه Clear Chat را انتخاب کنید. برای خلاص شدن از شر هر یک از مکالمات ناخواسته خود می توانید از همین روش استفاده کنید.

نکات مهم برای افراد مبتدی در واتساپ

 

بخش سوم: نکات امنیتی واتساپ

امروزه گوشی های هوشمند به عنوان کامپیوترهایی شخصی با قابلیت ذخیره اطلاعات و محتوای شخصی کاربر در نظر گرفته می شوند. در اینجا می خواهیم نکاتی درباره امن نگه داشتن محتوای برنامه واتساپ برای شما بگوییم.

برای قفل کردن برنامه واتساپ لازم است برنامه App Locker و یا برنامه های مشابه را دانلود و نصب کنید تا بتوانید برنامه واتساپ را با یک رمز کاربری قفل کنید.

نکات مهم برای افراد مبتدی در واتساپ

یک روش هوشمندانه دیگر برای حفاظت از حریم خصوصی خود در برنامه، مخفی کردن آخر وضعیت آنلاین بودن (Last Seen)، تصویر پروفایل و استاتوس هایتان است. بسیاری از کاربران واتساپ از این روش ها استفاده می کنند. تنها کافی است به تنظیمات بروید و My Account را انتخاب کنید. حالا گزینه Privacy را انتخاب کنید و از آنجا تنظیمات حریم خصوصی حساب خود را انجام دهید.

نکات مهم برای افراد مبتدی در واتساپ

برای بیشتر کردن امنیت واتساپ خود می توانید تأیید هویت دومرحله ای (Two-step Verification) را نیز فعال کنید. به تنظیمات واتساپ بروید و گزینه My Account را انتخاب کنید. حالا گزینه Verification را لمس کنید و روش مورد نظر خود برای تأیید هویت را انتخاب نمایید. در صورت فعال بودن تأیید هویت دومرحله ای، هرگاه که بخواهید از یک دستگاه جدید وارد حساب کاربری خود شوید، لازم است با وارد کردن رمزی که در اینجا انتخاب می کنید هویت خود را تأیید نمایید.

نکات مهم برای افراد مبتدی در واتساپ

در نهایت، اگر بخواهید حساب کاربری خود را غیرفعال کنید، با مراجعه به قسمت My Account در قسمت تنظیمات، و لمس کردن گزینه Delete my account می توانید این کار را انجام دهید.

نکات مهم برای افراد مبتدی در واتساپ

 

بخش چهارم: مسدود و بی صدا کردن مخاطبان در واتساپ

یکی از ویژگی های منحصر به فرد واتساپ امکان بی صدا (Mute) یا مسدود کردن (Block) یک مخاطب خاص است. با استفاده از نکات این قسمت میتوانید به طور کامل از این ویژگی استفاده نمایید.

مسدود کردن مخاطبان در واتساپ کار بسیار ساده ای است. گفتگوی خود با مخاطب مورد نظر را باز کنید، به تنظیمات گفتگو بروید و گزینه Block یا Block this user را انتخاب کنید تا کاربر مسدود شود. برای برگرداندن مخاطب به حالت اول هم میتوانید همین مراحل را تکرار کنید و این بار گزینه Unblock را انتخاب کنید. همچنین شما می توانید در حین مسدود کردن یک مخاطب، او را به عنوان یک مزاحم گزارش کنید.

نکات مهم برای افراد مبتدی در واتساپ

همان طور که در تصویر پایین نشان داده شده است، می توانید برای بی صدا کردن یک مخاطب خاص، به تنظیمات گفتگو با مخاطب رفته و گزینه Mute را لمس کنید.

نکات مهم برای افراد مبتدی در واتساپ

اغلب مشاهده می شود که گروه های واتساپ دائما فعال هستند و با اعلان ها باعث ناراحتی و آزار برخی از کاربران عضو گروه می شوند. شما می توانید اعلانات یک گروه را به حالت بی صدا در بیاورید. برای این کار به تنظیمات گروه بروید و گزینه Mute را انتخاب نمایید. نکته جالب این است که با انجام این کار، تنها اعلانات گروه بی صدا می شوند و همچنان اگر شخصی از اعضای گروه به طور جداگانه به شما پیامی بدهد، شما هشدار آن پیام را دریافت می کنید.

ویژگی مسدود کردن علاوه بر جلوگیری از ارسال پیام، از برقراری تماس صوتی و یا تصویری کاربر مسدود شده با شما نیز جلوگیری می کند. برای مشاهده ی فهرست افراد مسدود شده به قسمت تنظیمات برنامه مراجعه کنید و فهرست مخاطبان مسدود شده را در قسمت Privacy پیدا کنید. توجه داشته باشید که با مسدود کردن افراد در واتساپ، شما تنها جلوی ارسال پیام و برقراری تماس آن ها در برنامه ی واتساپ را می گیرید و آن ها همچنان قادرند از طریق برنامه های دیگر برای شما پیام ارسال کنند و یا با شما تماس بگیرند.

 

بخش پنجم: بازیابی پیام های واتساپ

برای پشتیبان گیری از گفتگوهای خود در واتساپ با استفاده از Google Drive، به تنظیمات واتساپ رفته و گزینه Chats را انتخاب کنید. سپس Chat Backup را لمس نمایید و گزینه Back Up را انتخاب کنید. حالا تمام گفتگوهای شما در حساب کاربریتان در Google Drive ذخیره می گردد و می توانید با وارد شدن به حساب کاربری گوگل خود در یک دستگاه دیگر، گفتگوهایتان را به برنامه واتساپ بازگردانید.

نکات مهم برای افراد مبتدی در واتساپ

اگر میخواهید برای پشتیبان گیری و ذخیره ی گفتگوهای خود از ایمیلتان استفاده کنید، گفتگویتان با مخاطب مورد نظر را باز کنید و سپس به تنظیمات آن گفتگو بروید. حالا گزینه More را لمس کنید تا گفتگوی مورد نظر را به آدرس ایمیل خود یا هر آدرس ایمیل دیگری ارسال کنید.

نکات مهم برای افراد مبتدی در واتساپ

نکته مفید دیگری که باید درباره واتساپ بدانید این است که مکالمات شما به طور خودکار در حافظه داخلی دستگاه یا حافظه خارجی (SD Card) شما ذخیره می شوند. در نهایت امیدواریم این نکات مهم برای افراد مبتدی در واتساپ مفید واقع شده باشد.

 

منبع