تلگرامشبکه های اجتماعی

آموزش نکات حرفه ای برای افراد مبتدی در تلگرام (بخش دوم)

نوشته شده در ۴ سال پیش | بدون دیدگاه ارسال شده است

نکات حرفه ای برای افراد مبتدی در تلگرام

آموزش نکات حرفه ای برای افراد مبتدی در تلگرام (بخش دوم)

ما در این مبحث نکات حرفه ای برای افراد مبتدی در تلگرام (بخش دوم) را برای شما آماده کرده ایم که به شما کمک می کنند این پیام رسان را بیشتر بشناسید و بتوانید از آن به طور کامل استفاده کنید.

نکته: آخرین نسخه برنامه تلگرام را برای اندروید از لینک Google paly و برای سیستم عامل ios از لینک App store دانلود نمایید.

همچنین شما می توانید برای آشنایی با این نکات و ترفندها برای تلگرام بخش اول این مبحث آموزش نکات حرفه ای برای افراد مبتدی در تلگرام (بخش اول) را مطالعه نمایید.

 

۱. استفاده از هشتگ برای سازماندهی چت ها

استفاده از هشتگ یکی از راهکارهای خوب برای سازماندهی پیام ها در گروه یا کانال است. زمانی که شما در یک پیام از یک هشتگ استفاده می کنید، آن پیام قابل جستجو می شود و شما می توانید بعدها با جستجوی آن هشتگ، تمام پیام های مرتبط با آن را پیدا کنید. برای مثال، اگر اعضای یک گروه در حال گفتگو درباره فیلم جدید انتقامجویان (Avengers) هستند، همه می توانند از هشتگ انتقامجویان استفاده کنند. اگر بخواهید همه ی این پیام ها را در یک جا ببینید، می توانید هشتگ مورد نظر را لمس کنید تا همه ی پیام هایی که حاوی آن هشتگ هستند نمایش داده شوند.

نکات حرفه ای برای افراد مبتدی در تلگرام

 

۲. آپلود کردن چندین عکس پروفایل

آیا می دانستید که در تلگرام می توانید بیش از یک عکس پروفایل داشته باشید؟ اگر نمی دانستید، با من همراه شوید تا به شما نشان بدهم که چطور می توانید در تلگرام همزمان چندین عکس پروفایل داشته باشید. تنها کاری که لازم است انجام بدهید این است که وارد صفحه تنظیمات برنامه (Settings) بشوید و با لمس علامت دوربین و انتخاب تصویر مورد نظر، آن را آپلود کنید. با تکرار همین مراحل می توانید بدون حذف شدن تصویر اول، تصویر دوم را آپلود کنید. شما می توانید هر تعداد تصویر که می خواهید را با انجام همین مراحل ساده آپلود کنید.

نکات حرفه ای برای افراد مبتدی در تلگرام

برای کسانی که پروفایل شما را مشاهده می کنند، آخرین تصویری که آپلود کرده اید به عنوان تصویر پروفایل نمایش داده می شود اما آن ها می توانند همانطور که در تصویر پایین نشان داده شده، با کشیدن تصویر به سمت چپ، تصاویر دیگر را نیز مشاهده نمایند.

نکات حرفه ای برای افراد مبتدی در تلگرام

 

۳. اشتراک گذاری موقعیت مکانی زنده (Live Location)

درست مثل واتس اپ، تلگرام نیز به شما اجازه می دهد موقعیت مکانی خود را به طور زنده با مخاطبانتان به اشتراک بگذارید. این ویژگی بسیار پرکاربرد است و من خودم مرتبا از آن استفاده میکنم. برای به اشتراک گذاشتن موقعیت مکانی زنده خود با دیگران، ابتدا گفتگوی خود با شخص مورد نظر را باز کنید، سپس علامتی که شبیه به یک گیره کاغذ (Attachment) است را لمس کنید بعد Location را انتخاب نمایید.

نکات حرفه ای برای افراد مبتدی در تلگرام

در اینجا دو گزینه وجود دارد که یکی موقعیت مکانی فعلی (Current Location) و دیگری موقعیت مکانی زنده (Live Location) شما را با مخاطب مورد نظر به اشتراک می گذارد. گزینه ی موقعیت مکانی زنده را انتخاب کنید و سپس مدت زمانی که می خواهید طی آن موقعیت مکانی زنده ی شما به اشتراک گذاشته شود را مشخص نمایید. حالا فقط کافی است که دکمه ی Share را لمس کنید تا موقعیت مکانی زنده ی شما به اشتراک گذاشته شود.

نکات حرفه ای برای افراد مبتدی در تلگرام

 

۴. قطع پخش خودکار گیف ها

با این که استفاده از گیف ها راه خوبی برای به اشتراک گذاشتن احساسات خود بدون استفاده از لغات است، اما اگر تعداد بسیار زیادی گیف دریافت کنید و همه ی آن ها به طور خودکار پخش شوند ممکن است با مشکلاتی مواجه شوید. برای غیرفعال کردن قابلیت پخش خودکار گیف ها به تنظیمات (Settings) بروید و سپس وارد تنظیمات چت (Chat Settings) بشوید. اگر کمی پایین بروید گزینه ی Autoplay GIFs را مشاهده خواهید کرد. کافی است آن را غیرفعال کنید.

نکات حرفه ای برای افراد مبتدی در تلگرام

 

۵. استفاده از گفتگوی محرمانه (Secret Chat)

اگر ترجیح می دهید که محتوای حساس گفتگوهای خود را در نزد خود امن نگه دارید و از شنود شدن مکالمات خود توسط هکرها و یا مقامات کشوری و یا منطقه ای جلوگیری کنید، استفاده از گفتگوی محرمانه بهترین گزینه ی پیش روی شماست. در حالی که گفتگوهای معمولی در تلگرام به گونه ای رمزگذاری می شوند که در صورت مراجعه به سرورهای تلگرام قابل مشاهده توسط دیگران هستند، گفتگوهای محرمانه سطح جدیدی از امنیت را برای کاربران به ارمغان می آورند. پیام های ارسال شده در چت های محرمانه عمر کوتاهی دارند و در سرورهای تلگرام ذخیره نمی شوند. در نتیجه، هیچ کسی غیر از کاربر ارسال کننده یا دریافت کننده ی پیام قادر به مشاهده ی آن ها نیست.

نکات حرفه ای برای افراد مبتدی در تلگرام

علاوه بر امنیت بیشتر، در چت های محرمانه شما می توانید از ویژگی تایمر تخریب خودکار استفاده کنید و زمانی از ۱ ثانیه تا یک هفته را برای تخریب خودکار پیام ها تعیین نمایید. همچنین، شما یا شخص دیگر حاضر در یک گفتگوی محرمانه نمی توانید پیام های دریافت شده در این گفتگو را برای شخص سومی ارسال (فروارد) کنید و یا از پیام ها عکس (اسکرین شات) بگیرید یا از صفحه نمایش فیلمبرداری کنید. در حال حاضر، گفتگوی محرمانه محدود به مکالمات بین دو کاربر است و گروه های محرمانه هنوز توسط تلگرام پشتیبانی نمی شوند.

برای شروع یک گفتگوی محرمانه، شما می توانید در منوی اصلی گزینه New Secret Chat را لمس کنید و بعد مخاطب مورد نظر را انتخاب کنید تا گفتگو شروع شود. یک راه دیگر برای شروع گفتگوی محرمانه این است که وارد چت معمولی با مخاطب مورد نظر شوید، نوار بالای صفحه را لمس کنید تا به پروفایل کاربری مخاطب هدایت شوید و سپس در پایین صفحه دکمه Start Secret Chat را لمس کنید. پس از شروع گفتگوی محرمانه توسط شما، باید صبر کنید تا کاربر مورد نظر دعوت شما به گفتگوی محرمانه را بپذیرد.

 

۶. استفاده از بات (ربات) های تلگرام

بات ها در واقع کاربرانی ساختگی هستند که برای انجام برخی کارها به جای شما و همچنین بهبود تجربه ی شما از یک گفتگوی امن ایجاد شده اند.با این که تعداد بسیار زیادی بات وجود دارد، شما می توانید با شناختن تعدادی از بات های معروف مانند بات نظرسنجی و رأی گیری (VoteBot) در استفاده از بات ها یک قدم جلوتر از دیگران باشید. همانطور که از نام آن برمی آید، VoteBot به شما امکان ایجاد نظرسنجی هایی را در محیط تلگرام می دهد و شما را قادر می سازد تا رأی و یا نظر دیگران را در مورد مسائل مختلف بدانید.

یکی دیگر از بات هایی که می توانید از آن استفاده کنید بات Giphy GIF Search است که به شما اجازه می دهد در مکالماتتان به سادگی از GIF های مختلف استفاده کنید. کافی است پیام خود را با Gif@ شروع کنید و سپس چیزی که می خواهید جستجو کنید را بنویسید. پس از فعال کردن بات می توانید از آن در هر گفتگویی استفاده کنید. این بات مورد علاقه کسانی است که می توانند به راحتی برای بیان افکارشان از گیف به جای لغات استفاده کنند.

نکات حرفه ای برای افراد مبتدی در تلگرام

اگر شما در حال حاضر یک کاربر حرفه ای تلگرام و یا یک توسعه دهنده نرم افزار هستید، بهتر است نگاهی به بات BotFather نیز بیندازید. این بات به شما اجازه می دهد بات هایی جدید بسازید و آن ها را نامگذاری کنید. یا اگر دوست دارید که به وسیله تلگرام، وبلاگ کوچک خود را مدیریت کنید، می توانید از سرویس telegra.ph استفاده کنید که به شما کمک می کند مقالاتی گیرا با ویژگی های بصری عالی به صورت نمایش فوری (Instant View) ایجاد کنید. علاوه بر این ها می توانید به کمک بات LivegramBot و با استفاده از تلگرام به مشتریان خود خدمات پشتیبانی یا دریافت بازخورد ارائه کنید.

 

۷. ایجاد استیکر سفارشی

قابلیت ساخت نقاب (Mask) سفارشی یکی از ویژگی های گمنام و ناشناخته تلگرام است. بله، درست است. شما می توانید به دلخواه برای خود یک نقاب بسازید و از آن در سلفی های خود استفاده کنید و این سلفی ها را با دوستان خود به اشتراک بگذارید. برای ساخت یک نقاب سفارشی، ابتدا بات Stickers@ را جستجو کنید و بعد آن را انتخاب کنید تا به صفحه ی استفاده از بات هدایت شوید.

نکات حرفه ای برای افراد مبتدی در تلگرام

حالا در محل نوشتن پیام، متن زیر را بنویسید و آن را برای بات ارسال کنید تا فرایند ایجاد نقاب آغاز گردد:

/newmasks

حالا فقط لازم است که دستورالعمل های بات را دنبال کنید تا نقاب شما ساخته شود. اگر در فرایند ساخت نقاب به مشکلی برخوردید می توانید در قسمت نظرات (پایین همین صفحه) مشکل خود را مطرح کنید. ما با کمال میل به شما کمک می کنیم.

نکات حرفه ای برای افراد مبتدی در تلگرام

 

منبع