آموزش iOSموبایل

آموزش فعال سازی سیری (Siri) در آیفون – تازه کار

نوشته شده در ۳ سال پیش | بدون دیدگاه ارسال شده است

آموزش فعال سازی سیری (Siri) در آیفون

نحوه راه اندازی سیری در آیفون

شرکت اپل در سال ۲۰۱۱ اولین نسخه دستیار صوتی شخصی خود را ارائه نمود که نام آن سیری (Siri) گذاشته شد و برای اولین بار در آیفون ۴s به کار گرفته شد. سیری اولین دستیار شخصی ارائه شده در آن زمان بود که تا به امروز تغییر و تحولات بسیاری در آن رخ داده و توسعه دهندگان آن در هر به روز رسانی به ویژگی های منحصر به فرد این دستیار شخصی اضافه نمودند.

با توسعه و قدرتمند شدن سیری، این دستیار شخصی به یکی از رقبای سر سخت دستیار های هوشمند گوگل، مایکروسافت و آمازون تبدیل شد. دستیار هوشمند سیری در حال حاضر در آیفون، آیپد، اپل واچ، مک بوک و آی مک ها قابل دسترسی و استفاده است. جهت یادگیری نحوه فعالسازی سیری (Siri) در آیفون، مطلب زیر را مطالعه نمایید.

نکته: شما می توانید برای آشنایی با چگونگی فعال کردن سیری، دستیار صوتی و هوشمند شرکت اپل هنگام کار با گوشی، روی ساعت اپل واچ و ابزار های بلوتوث و در هنگام رانندگی مبحث آموزش فعال کردن سیری (Siri) در آیفون، اپل واچ و هنگام رانندگی را مطالعه نمایید.

 

دستیار صوتی آیفون یا سیری چیست؟

اگر بگوییم سیری یکی از پر کاربرد ترین برنامه های محصولات اپل هست اغراق نکرده ایم. سیری دستیار شخصی و هوشمند سیستم عامل IOS می باشد که قابل استفاده در محصولات شرکت اپل می باشد و فقط کاربران آیفون ،آی پد ، اپل واچ ، مک بوک و آی مک می توانند از آن استفاده کنند. به طور کلی سیری یک دستیار صوتی می باشد که از دستورات شما پیروی می کند و تلاش می کند که انجام کارها و درخواست های شما راحت تر و سریع تر باشد. کاربران اپل برای استفاده از سیری کافیست از طریق صوت و تنها با گفتن خواسته خود سیری را صدا کرده تا سیری از طریق دسترسی به برنامه های نصب شده بر روی دستگاه مانند ، Messages، Maps، Safari و… ، کارها و درخواست های کاربران را انجام می دهد.

 

نحوه فعالسازی سیری (Siri) در آیفون

کاربران اپل قبل از استفاده از سیری باید یه این نکته توجه داشته باشند که برنامه سیری به صورت پیش فرض در گوشی های آیفون فعال نمی باشد و جهت استفاده از آن ابتدا باید در بخش تنظیمات تلفن همراه خود، سیری را فعال نمایند. اگر شما هم از آن دسته از کاربرانی هستید که مایل به استفاده از سیری می باشید، کافیست جهت فعالسازی آن، مراحل زیر را به ترتیب طی نمایید:

۱. ابتدا وارد بخش Settings تلفن همراه خود شوید.

۲. سپس وارد قسمت General شوید و گزینه Siri را انتخاب کنید.

آموزش فعال سازی سیری (Siri) در آیفون

نکته: اگر از آیفون ۱۰ به بالا استفاده می کنید کافیست در بخش تنظیمات موبایل خود به دنبال گزینه Siri & Search بگردید و آن را انتخاب کنید.

آموزش فعال سازی سیری (Siri) در آیفون

۳. در منوی جدیدی که برای شما نمایان می شود دو گزینه قرار دارد:

Siri: جهت فعالسازی سیری باید این گزینه را در حالت فعال قرار دهید.

Hey siri: با فعالسازی این گزینه، پس از گفتن عبارت Hey siri ، سیری فعال و گوش به فرمان شما می شود.

آموزش فعال سازی سیری (Siri) در آیفون

۴. همچنین در بخش Voice Feedback می توانید تنظیمات مربوط به تشخیص صدا توسط سیری را مشاهده کنید.

۵. در بخش Language نیز می توانید تنظیمات مربوط به زبان سیری را تغییر دهید زیرا سیری به چندین زبان دنیا مسلط است.

 

چگونگی کار با سیری (Siri)

پس از اینکه مراحل گفته شده در بالا را طی نمودید و سیری برای شما فعال شد، جهت استفاده از آن کافیست هنگامی صفحه گوشی شما قفل است دکمه هوم را چند ثانیه نگه دارید تا عبارت ?What can I help you with برایتان نمایش داده شود. همچنین با صدا کردن سیری و  گفتن عبارت Hey siri می توانید سیری را آماده به کار کنید تا دستوراتی که به او می دهید را انجام دهد.