آموزش iOSموبایل

آشنایی با امکانات و قابلیت های سیری (Siri) – تازه کار

نوشته شده در ۳ سال پیش | بدون دیدگاه ارسال شده است

روش های استفاده از امکانات و قابلیت های سیری (Siri)

معرفی قابلیت های دستیار صوتی سیری (Siri)

سیری (Siri) برای اولین بار در آیفون ۴s به کار گرفته شد.با توسعه و قدرتمند شدن سیری، این دستیار شخصی به یکی از رقبای سر سخت دستیار های هوشمند گوگل، مایکروسافت و آمازون تبدیل شد. دستیار هوشمند سیری در حال حاضر در آیفون، آیپد، اپل واچ، مک بوک و آی مک ها قابل دسترسی و استفاده است. ما در این مطلب قصد داریم تا نحوه بهره بردن از قابلیت های سیری (Siri) را به شما آموزش دهیم، با ما همراه باشید.

نکته: شما می توانید برای آشنایی با چگونگی فعال کردن سیری، دستیار صوتی و هوشمند شرکت اپل هنگام کار با گوشی، روی ساعت اپل واچ و ابزار های بلوتوث و در هنگام رانندگی مبحث آموزش فعال کردن سیری (Siri) در آیفون، اپل واچ و هنگام رانندگی را مطالعه نمایید.

 

سیری (Siri) چیست؟

همانطور که گفتیم سیری دستیار شخصی و هوشمند سیستم عامل IOS می باشد که قابل استفاده در محصولات شرکت اپل می باشد و فقط کابران آیفون ،آی پد ، اپل واچ ، مک بوک و آی مک می توانند از آن استفاده کنند. عملکر سیری به این گونه است که کاربران از طریق صحبت و گفتگو با آن می توانند درخواست ها و کارهای روزانه خود را به به او بفرستند تا سیری از طریق دسترسی به برنامه های نصب شده بر روی دستگاه مانند ، Messages، Maps، Safari و… ، کارها و درخواست های کاربران را انجام می دهد.

 

چگونه از سیری (Siri) استفاده کنم؟

اگر شما هم از کاربران اپل هستید و تمایل به استفاده از سیری دارید کافیست  عبارت Hey Siri را در آیفون، آیپد، ایرپاد و HomePod بگویید تا این دستیار شخصی هوشمند فعال شود. اما اگر صاحب آیفون ۶S به بعد هستید می توانید از طریق فشردن دکمه هوم (Home) سیری را فعال نمایید و اگر هم از آیفون‌های سری X به بالا استفاده می‌کنید باید دکمه Side را نگه دارید. پس از انجام این کار سیری گوش به فرمان شما خواهد بود و شما می توانید درخواستی که از سیری دارید را اعلام نمایید تا سیری به سرعت نسبت به انجام درخواست شما اقدام نماید.

روش های استفاده از امکانات و قابلیت های سیری (Siri)

 

سرگرمی با سیری (Siri)

یکی از ویژگی های سیری امکان سرگرم شدن با آن است. باید به شما بگوییم که در صورت نیاز در مواقع خاص می توانید با استفاده از سیری شیر یا خط بیاندازید، همچنین سیری می تواند برای شما جوک تعریف کند و یا حتی اگر نیاز به تاس داشتید کافیست تعداد آن را به سیری اعلام نمایید تا سیری به همان تعداد تاس در اختیار شما قرار دهد.

 

کاربرد های سیری (Siri)

– ترجمه متون

– جهت یابی

– تنظیم اعلان و یادآور

– پیام دادن و تماس گرفتن با مخاطبین

– پخش موسیقی

– پیدا کردن یک موقعیت مکانی

– پیدا کردن بهترین رستوران نزدیک به شما

– نمایش اطلاعاتی درباه فیلم ها و زمان اکران آن ها

– جستجوی کتاب بر اثر نام نویسنده

– جستجو در اینترنت

– پیدا کردن اپلیکیشن مورد نظر

– چک کردن وضعیت پرواز

– چک کردن ساعت کار محل‌های مختلف

– و …

روش های استفاده از امکانات و قابلیت های سیری (Siri)
 

سیری (Siri) امکان صحبت کردن به چه زبان هایی را دارد؟

سیری می تواند به زبان های مختلفی صحبت کند و کابران اپل تنها اگر به زبان های زیر با سیری صحبت کنند، سیری می تواند به آن ها پاسخ دهد:

– انگلیسی

– اسپانیایی

– فرانسوی

– آلمانی

– ایتالیایی

– سوئدی

– نروژی

– روسی

– ترکی استانبولی

– ژاپنی

نکته: یکی از قابلیت های مهم سیری که شاید برایتان جالب باشد این است که این دستیار شخصی می تواند لهجه‌های متفاوت انگلیسی مانند: استرالیایی، کانادایی، هندی، بریتانیایی، آمریکایی و سنگاپوری را متوجه شود.