اینترنت

معرفی سایت های برتر بازی های فکری آنلاین و رایگان برای بزرگسالان

نوشته شده در ۳ سال پیش | بدون دیدگاه ارسال شده است

سایت های برتر بازی های فکری آنلاین

سایت های برتر بازی های فکری آنلاین و رایگان

بازیهای فکری در میان جوانان و بزرگسال محبوبیت بسیاری دارد. برخی بازیهای آموزش مغز به طرز فوق‌العاده‌ای برای تقویت مهارتهای شناختی و هوش مفید هستند. بازیهای پرطرفداری مثل سودوکو و شطرنج به تقویت مهارتهای شناختی کمک می‌کنند. همچنین چندین نوع بازی فکری و پرورش ذهن برای بزرگسالان وجود دارد که هم اوقات فراغتتان را پر می‌کنند و هم برای تقویت توانایی‌های ذهنی مناسب هستند. ما هم در این مبحث به معرفی سایت های برتر بازی های فکری آنلاین و رایگان برای رده سنی بزرگسالان می پردازیم.

شما می توانید برای آشنایی با چگونگی پاک کردم رم گوشی یا همان کارت SD گوشی مبحث آموزش روش های فرمت کارت حافظه SD گوشی در کامپیوتر را مطالعه نمایید.

 

بازهای ذهنی به چه نوع بازیهایی گفته می‌شود؟

بازیهای فکری طیف گسترده‌ای از تمرینات و آزمایشهای ذهنی هستند که فعالیتهای شناختی‌ را تحریک می‌کنند. به عبارت دیگر این عملکردها شامل تفکر استدلالی، انتزاعی، خلاقیت و تفکر استراتژیک هستند.

 

مزایای بازیهای ذهنی برای بزرگسالان

با شروع روند پیری مغز، سلولهایی عصبی که عامل تشکیل مغز و سیستم عصبی هستند را از دست می‌دهیم. کمبود جدی فعالیتهای ذهنی، ضعف عملکردهای شناختی مغز را تسریع می‌کند.

با این وجود بازیهای ذهنی می‌توانند به شما کمک کنند تا با افزایش سن از نظر ذهنی فعال و هوشیار بمانید. آنها می‌توانند بیماری آلزایمر را تا حد زیادی به تاخیر بیندازند. خوشبختانه چند بازی ذهنی برای بزرگسالان وجود دارد که می‌توانند با فعال نگه داشتن توانایی شناختی، به سلامت ذهنتان کمک کنند.

بازیهای ذهنی لذت‌بخش هستند و باعث می‌شوند در جمع مشارکت داشته باشید و هوشتان را به چالش می‌کشند. در کل این بازیها ذهنتان را باز نگه می‌دارند.

ریچارد کاسلی، پزشک و استاد مغز و اعصاب در کلینیک مایو آریزونا می‌گوید “اگر افراد به طور مکرر یک کار خاص را انجام دهند، با گذشت زمان در آن کار مهارت پیدا می‌کنند.” در نتیجه وقتی یک فرد میانسال این بازیها را به طور منظم انجام دهد، چندین عملکرد مغز را به روشهای مختلف تقویت می‌کند.

بازیهای پرورش ذهن به بزرگسالان کمک می‌کند تا حافظه، مهارتهای منطقی، مدت زمان واکنش و فعالیتهای عصبی‌شان را تقویت کنند. همچنین ذهنتان در یادآوری نام، تاریخ، مکان یا جایی که چیزی را جا گذاشته‌اید، هوشیارتر می‌شود.

بازیهای ذهنی سرگرم‌کننده برای مدیریت بیماریهای فرساینده مغزی مثل آلزایمر مفید هستند. بررسی‌های اخیر نشان می‌دهند اشخاصی که فعالیت ذهنی دارند، دیرتر دچار آلزایمر می‌شوند.

نکته : برخی از این بازی ها از داخل کشور در دسترس نیستند و اگر باز نشدند از وی پی ان استفاده کنید.

 

۶ بازی فکری سرگرم‌کننده بزرگسالان که به سلامت ذهن هم کمک می‌کنند

همانطور که می‌دانید، بازیهای مغزی فقط توانایی‌های ذهنی را تقویت نمی‌کنند بلکه اوقات فراغتتان را هم پر می‌کنند. انجام بازیهای ذهنی در اوقات، فراغت اضطراب و استرس را هم از بین می‌برد.

اپلیکیشنهای پرورش ذهن مثل Elevate یا Lumosity توسط ده‌ها میلیون نفر در سراسر دنیا مورد استفاده قرار گرفته‌اند. در ادامه این مقاله قصد داریم به معرفی چند بازی ذهنی مخصوصی بزرگسالان بپردازیم که می‌تواند سلامت شناختی مغزتان را حفظ و تقویت کنید.

 

۱. سودوکو

سودوکو بازی جذاب قرار دادن اعداد در یک سری سلول است که نیاز به قدرت استدلال و حافظه خوبی دارد. شما باید اعداد را بدون تکرار در جعبه‌ها، ستون‌ها و ردیفها قرار دهید. این بازی نیاز به کمی برنامه‌ریزی و پیش‌بینی دارد که باعث تقویت حافظه و تمرکز می‌شود.

سودوکو را می‌تواند دربسیاری از روزنامه‌ها و مجلات یافت. همچنین می‌توانید کتابهای سودوکو را که شامل ۱۰۰ نوع بازی با درجه سختی متفاوت است را خریداری کنید. این بازی را می‌توان به صورت آنلاین هم انجام داد و اپلیکیشنهای آن را روی کامپیوتر یا گوشی‌های هوشمند نصب کرد.

 

۲. Happy Neuron

Happy Neuron در زمینه پرورش ذهن پیشگام است. این وبسایت مبتنی بر بازیهای ذهنی، به طور علمی برای تحریک عملکردهای شناختی شما طراحی شده است.

این سایت بازی‌های ذهنی سرگرم‌کننده‌ای دارد که با توجه به نیازهایتان طی جلسات آموزشی جامع، به صورت شخصی‌سازی شده ذهن شما را پرورش می‌دهد. این بازیهای پرورشی به تقویت عملکردهای اصلی مغز مثل حافظه، زبان، تمرکز، توانایی تحلیل فضایی و عملکردهای اجرایی کمک می‌کند که هم برای بزرگسالان و هم کودکان مفید است.

البته یادتان باشد که برای دسترسی کامل به تمام جلسات آموزشی این وبسایت باید هزینه اشتراک بپردازید.

 

۳. Brain Metrix

Brain Metrix یک وبسایت آموزشی رایگان است که به برنامه‌های پرورش ذهن اختصاص دارد. از چند برنامه برای سلامت ذهن که سرگرم‌کننده و محرک هستند نیز برخوردار است.

این سایت عمدتا برای آموزش دانش‌آموزان طراحی شده است، اما بسیاری از بازی‌هایش برای بزرگسالان هم مفید است. سرگرمی‌های Brain Metrix به بهبود سلامت مغز کمک کرده و از زوال عقلی و ابتلا به آلزایمر پیشگیری می‌کند.

 

۴. Lumosity

Lumosity یکی از سایتهای محبوب پرورش و سلامت ذهن است. شما باید در این سایت ثبت‌نام کرده و عضو شوید تا بتوانید از بازیهای متنوع و برنامه‌های پرورشی آن بهره ببرید همچنین برای دسترسی به این سایت، می‌توانید برنامه Lumosity App را روی گوشی و تبلتتان نصب کنید.

برنامه‌های پرورشی سرگرم‌کننده در این سایت ذهنتان را قوی کرده و حافظه‌، تمرکز، انعطاف‌پذیری و سرعت مغز را تقویت می‌کند. اهمیتی ندارد سن و مهارت شما چقدر است، Lumosity متناسب با نقاط قوت و ضعفتان ذهنتان را به چالش می‌کشد.

 

۵. Eidetic Memory App

بر اساس دایره‌المعارف روانشناسی Encyclopedia of Psychology، حافظه رویدادی “یادآوری بصری زنده و باجزئیات اتفاقات” است. حافظه رویدادی توانایی یادآوری یک تصویر و همینطور صداها و سایر احساسات مرتبط با آن تصویر است. اکثر دانشمندان علوم تربیتی معتقدند که تکرار باعث می‌شود اطلاعات جدید برای مدت طولانی در حافظه بمانند.

شما می‌توانید از برنامه Eidetic App استفاده کنید چون به شما کمک می‌کند در فواصل زمانی مختلف چیزی را تکرار کنید. این بازی برای یادگیری و به خاطر سپردن اطلاعات جدید به صورت کلمات و حقایق جالب مفید است. تقویت حافظه رویدادی شامل سه چیز است: سرعت، فضا و کمیت.

 

۶. Queendom Tests And Quizzes

Queendom Tests And Quizzes یک وبسایت رایگان است که شامل تستهای شخصیتی، کوئیز و ابزار مختلف برای مغزی است. برخی از این ابزارهای مغزی پرطرفدار در Queendom، تستهای استعدادیابی، کوئیزهای تراویا یا اطلاعات عمومی، نرمش ذهن و تست هوش هیجانی هستند. آزمون‌ها، نظرسنجی‌ها و آزمونها به بهبود استعداد و قدرت فکریتان کمک می‌کند.

 

منبع