کامپیوتر

آموزش روش های قطع کردن اینترنت در ویندوز ۱۰ ، ۸ و ۷

نوشته شده در ۳ سال پیش | ۱۱ دیدگاه ارسال شده است

روش های قطع کردن اینترنت در ویندوز ۱۰ ، ۸ و ۷

روش های قطع کردن اینترنت در ویندوز ۱۰ ، ۸ و ۷

جلوگیری از دسترسی ویندوز ۱۰ ، ۸ و ۷ به اینترنت یکی از کارهایی است که ممکن است بخواهید برای جلوگیری از آپدیت نرم افزار ها ، جلوگیری از وبگردی کودکان هنگام کار با کامپیوتر و.. انجام دهید. در ادامه روش های قطع کردن اینترنت در ویندوز ۱۰ ، ۸ و ۷ را به شما آموزش خواهیم داد.

ساده ترین راه برای قطع دسترسی به اینترنت ویندوز ۱۰ و سایر نسخه های ویندوز حذف سخت افزار رابط شبکه از کامپیوتر یا جدا کردن کابل LAN یا شبکه وایرلس است. با این حال، روش های مبتنی بر نرم افزار هم برای قطع دسترسی به اینترنت در ویندوز ۷؛ ۸ و ۱۰ وجود دارد، که در ادامه پست در مورد آن بحث خواهیم کرد.

نکته: شما می توانید برای آشنایی با نحوه صحیح نگهداری از لپ تاپ برای افزایش عمر آنها، مبحث معرفی عوامل و روش های جلوگیری از خرابی زودرس لپ تاپ ها را مطالعه نمایید.

 

ایجاد محدودیت دسترسی به اینترنت توسط فایروال ویندوز ۷

برای بستن اینترنت کامپیوتر از طریق غیر فعال کردن فایروال؛ به کنترل پنل بروید. برای این کار کافیست که عبارت Control Panel را در کادر جستجوی منوی استارت تایپ و اینتر کنید. اگر از ویندوز ۸ استفاده می کنید می توانید ماوس را به گوشه سمت راست بالای صفحه خود انتقال دهید تا Charm Bar نمایش داده شود و بعد control Panel را انتخاب کنید. از کنترل پنل گزینه Security Center را انتخاب کنید.

روش های قطع کردن اینترنت در ویندوز ۱۰ ، ۸ و ۷

Windows Firewall را باز کنید. به سربرگ Exceptions بروید. برنامه ای که می خواهید دسترسی به اینترنت را برای آن مسدود کنید را از حالت انتخاب خارج کنید. در صورت نیاز به تایید؛ OK را کلیک کنید. برنامه را باز کنید و سعی کنید به اینترنت دسترسی پیدا کنید. برنامه ای که از حالت انتخاب خارج کرده اید دیگر نمی تواند به فایروال امنیتی ویندوز نفوذ کند؛ و این بدان معناست که دسترسی به اینترنت مسدود شده است. اما همچنان باید بتوانید با استفاده از سایر برنامه ها به اینترنت دسترسی پیدا کنید.

روش های قطع کردن اینترنت در ویندوز ۱۰ ، ۸ و ۷

 

عدم دسترسی به اینترنت در ویندوز ۷

برای عدم دسترسی به اینترنت در ویندوز ۷ باز هم کنترل پنل را باز کنید. Network and Sharing Center را انتخاب کنید. اگر از دسته بندی ها استفاده می کنید در زیر Network and Internet روی Network settings, network adapters کلیک کنید و بعد View network status and tasks را انتخاب کنید. اما اگر گزینه ها را بر اساس آیکن مرتب کرده اید، باید Network and Sharing Center را کلیک کنید.

روش های قطع کردن اینترنت در ویندوز ۱۰ ، ۸ و ۷

روی اتصال اینترنت خود کلیک راست کنید و دکمه Disable را انتخاب کنید. با این کار کامیپوتر دیگر نمی توانید به شبکه وای فای متصل شود؛ اما سیستم های دیگر همچنان به اینترنت دسترسی دارند. این روند برگشت پذیر است؛ یعنی با کلیک راست کردن روی اتصال Wi-Fi و انتخاب دکمه Enable می توانید به اینترنت متصل شوید.

روش های قطع کردن اینترنت در ویندوز ۱۰ ، ۸ و ۷

برای تکمیل این مراحل باید به عنوان ادمین یا عضوی از گروه ادمین وارد سیستم شوید؛ اگر کامپیوتر شما به شبکه متصل است؛ تنظیمات سیاست های شبکه ممکن است مانع از غیرفعال کردن اتصال شده باشد.

برای غیر فعال کردن تمام اتصالات شبکه؛ به مسیر Start>All Programs>Accessories بروید؛ روی Command Prompt کلیک راست کنید و Run as Administrator را انتخاب کنید. حالا دستور mmc compmgmt.msc را تایپ کنید و اینتر کنید. کمی صبر کنید تا بارگیری ها انجام شود. روی Device Manager کلیک کنید. به زیر شاخه Network Adapters بروید و روی همه دستگاه های موجود در این بخش کلیک راست کنید و Disable را انتخاب کنید. حالا سیستم را ریستارت کنید (این کار اختیاری است). برای لغو این تنظیمات کافیست که همین مراحل را تکرار کنید و گزینه Enable را کلیک کنید.

روش های قطع کردن اینترنت در ویندوز ۱۰ ، ۸ و ۷

 

بستن دسترسی ویندوز ۱۰ به اینترنت با استفاده از سرور پروکسی فیک

قبلا در انزل وب در مورد ۱۱ روش حل مشکل عدم اتصال به اینترنت با وجود اتصال وای فای در ویندوز صحبت کردیم، با این وجود برای جلوگیری از دسترسی برنامه به اینترنت در ویندوز ۱۰؛ به کنترل پنل بروید و Internet Options را انتخاب کنید. به سربرگ Connections بروید و تنظیمات LAN را کلیک کنید. Automatically detect settings را از حالت انتخاب خارج کنید. Use proxy server را انتخاب کنید و تنظیمات مربوط به سرور پراکسی را وارد کنید. با این کار مرورگر وب هر زمان که کاربر بخواهید یک سایت اینترنتی را باز کند Time Out می شود. البته باید بدانید که این روش چندان هوشمندانه نیست و یک کاربر باهوش می تواند وارد تنظیمات شوید و تنظیمات را لغو کند.

روش های قطع کردن اینترنت در ویندوز ۱۰ ، ۸ و ۷

 

نرم افزار قطع و وصل اینترنت کامپیوتر

با استفاده از نرم افزار قطع و وصل اینترنت کامپیوتر می توانید به طور موقت دسترسی به اینترنت را در تمام کامیپوترها غیرفعال کنید. زمانی که نمی خواهید هر بار از تنظیمات فایروال برای جلوگیری از اتصال به اینترنت استفاده کنید؛ این راه حل مفید واقع می شود. شاید شما بخواهید کارها را به صورت آفلاین انجام دهید؛ اما نمی خواهید امکان استفاده از اینترنت را برای همیشه از بین ببرید. معمولا می توانید انتخاب کنید که همه سایت ها یا برخی از آنها را غیر فعال کنید.

سعی کنید که از اسکریپت Toggle Internet استفاده کنید. این برنامه با غیر فعال کردن موقت تمام دسترسی های به اینترنت به شما کمک می کند تا از اینترنت فاصله بگیرید. این اسکریپت کوچک به شما امکان می دهد با یک کلیک اینترنت را کاملا در ویندوز غیرفعال کنید و بعدا با یک کلیک اتصال اینترنت خود را بازیابی کنید.

روش های قطع کردن اینترنت در ویندوز ۱۰ ، ۸ و ۷

بعد از اینکه این اسکریپت را دانلود کردید روی آیکن آن کلیک راست کنید و Run as Administrator را انتخاب کنید تا بلافاصه اینترنت قطع شود. زمانی که به اتصال مجدد نیاز داشتید روی همان ایکن کلیک راست کنید و باز هم Run as Administrator را انتخاب کنید.

این اسکریپت فقط وضعیت آداپتور شبکه شما را تغییر می دهد. اگر بخواهید Network Adapter را به صورت دستی فعال یا غیر فعال کنید باید به مسیر Control Panel -> Network and Internet -> View Network Status -> Change Adapter Settings بروید.

سعی کنید از Let Me Work استفاده کنید. این راه حل به تغییر وضعیت اینترنت به طور موقت استفاده می کند و همه سایت ها را مسدود می کند، اما ممکن است بخواهید فقط به Google Docs یا ایمیل خود دسترسی داشته باشید؛ برای این کار کافیست که Let Me Work را دانلود کنید.

روش های قطع کردن اینترنت در ویندوز ۱۰ ، ۸ و ۷

 

عدم دسترسی به اینترنت در ویندوز ۱۰

اگر دوست ندارید مراحل زیادی را به صورت دستی انجام دهید؛ می توانید با استفاده از Net Disabler به طور موقت دسترسی به اینترنت را قطع کنید. Net Disabler نرم افزار رایگانی است که برای ویندوز ۳۲ و ۶۴ بیتی در دسترس است. در هنگام راه اندازی؛ این برنامه ۳ گزینه را به شما نشان می دهد و به شما کمک می کند تا اینترنت خود را غیر فعال کنید. هر یک از این گزینه ها را که می خواهید؛ انتخاب کنید و بعد Apply Settings را کلیک کنید. برای بازیابی دسترسی به اینترنت؛ کافیست که تیک گزینه ای که انتخاب کرده اید را بردارید و دکمه Apply Setting را انتخاب کنید.

روش های قطع کردن اینترنت در ویندوز ۱۰ ، ۸ و ۷

 

بستن دسترسی ویندوز ۱۰ به اینترنت

نحوه قطع اینترنت در ویندوز ۱۰ کار چندان سختی نیست؛ کافیست که عبارت Windows Defender Firewall را در نوار جستجوی ویندوز ۱۰ تایپ کنید و روی اولین نتیجه ظاهر شده کلیک کنید. در سمت چپ صفحه؛ Advanced Settings را انتخاب کنید.

روش های قطع کردن اینترنت در ویندوز ۱۰ ، ۸ و ۷

بعد از باز شدن پنجره Advanced Security در سمت چپ Outbound Rules را انتخاب کنید. حالا کافیست که New Rule را کلیک کنید.

روش های قطع کردن اینترنت در ویندوز ۱۰ ، ۸ و ۷

ویزارد باز می شود و برنامه های مورد نظر خود را انتخاب کنید و ادامه دهید. برای انتخاب برنامه هایی که می خواهید مسدود کنید باید روی This Program Path کلیک کنید و Browse را انتخاب کنید. در صفحه بعدی Block The Connection را انتخاب کنید تا از شما سوال شود که چه زمانی می خواهید این قانون اعمال شود. گزینه های Domain, Private و Public را اگر از قبل انتخاب نشده اند را کلیک کنید. حالا تنها کاری که باید انجام دهید این است که برای این قانون نامی انتخاب کنید و اگر می خواهید توضیحاتی را اضافه کنید و در نهایت Finish را کلیک کنید.

روش های قطع کردن اینترنت در ویندوز ۱۰ ، ۸ و ۷

 

منبع

۱۱ دیدگاه را شما می توانید ببینید
  1. محمد گفت:
    سلام اون اسکریپت رو دانلود میکنیم گفتید ”بعد از اینکه این اسکریپت را دانلود کردید روی آیکن آن کلیک راست کنید و Run as Administrator را انتخاب کنید تا بلافاصه اینترنت قطع شود. زمانی که به اتصال مجدد نیاز داشتید روی همان ایکن کلیک راست کنید و باز هم Run as Administrator را انتخاب کنید.” ولی اینجوری نیست چکار کنیم رانش کنیم نت قطع بشه و دوباره ران کنیم نت وصل بشه
  2. نوحی زاده گفت:
    من نت لپ تاب اینارو قطع کردم حالا چطور وصلش کنم ویندوز ده آخرین راه حلی که دادین
  3. مهدی حسینی گفت:
    یا گوشی iphone 5 SE
  4. مهدی حسینی گفت:
    یا دید چند سال پیش گوشی های دکمه ای نوکیا که آمده بود با قابلیت بلوتوث دو تا گوشی کنار هم میشد ارسال یا دریافت کرد یا کارت گرافیک هایی که روی جعبه اشون عکس یه دختر بود با یه شمشیر یا ویندوز xp یا seven
    یا موقعی که ماوس ها یا کیبورد ها PS2 بود یا مادربرد ASUSP5KPLSE DDR2 یا مادربرد قدیمی GIGABYTE p3 چند سال پیش بود یا کارت صداهای قدیمی یادم هست چند سال پیش بازی هایی بودند یا cpu intel Qoulcom celeron
  5. مهدی حسینی گفت:
    درسته ربطی نداره وقتی لپتاپی مشکل نداشته باشه ویندوزش برنامه درست باشه بیسیم وایرلس به شبکه یا اینترنت متصل میشه من همین امروز برام ویندوز نصب کرده درایور های لپتاپش برنامه هاش پارتیشن بندی میشه
    الان با گوشیم چجوری توی تنظیمات متصل کابل USB رفتم روی متصل اینترنت گذاشتم ولی ایجوری هم یکسره بخوام استفاده کنم خراب میشه به نظر شما سیستم کامپیوتر یا لپتاپی که آدم عاقل میگیره باید دارای پورتLAN بگیره به نظر شما برای متصل شدن اینترنت بهتر نیست درصورتی که لپتاپم یک بار تا حالا تعمیر نشده برج ۴ گرفتم ممنون میشم مرا راهنمایی کنید
  6. مهدی حسینی گفت:
    من الان network reset زدم لپتاپم ریست شده مودم هم روشنه ولی به مودم منزلمون متصل نمیشه نمیدونم چرا
    cpu:intelceleron n4020
    Ram:4GDDR4
    VGA:600intel آنبرد داخل مادربرد تعبیه شده
    HHD:1T
    X543 ma بدون دی وی دی رایتر
  7. مهدی حسینی گفت:
    سلام من لپتاپم ایسوسx543 ma هست متاسفانه پورت LAN ندارد از طریق کارت شبکه بیسیم به اینترنت متصل میشه اما به اینترنت متصل نمیشه وای فای منزلمون رو به
    اضافه کردم ولی متصل نمیشه باید چیکار کنم
  8. مهدی حسینی گفت:
    سلام من لپتاپم ایسوسx543 ma هست متاسفانه پورت LAN ندارد از طریق کارت شبکه بیسیم به اینترنت متصل میشه اما به اینترنت متصل نمیشه وای فای منزلمون رو به
    اضافه کردم ولی متصل نمیشه باید چیکار کنم مشخصات cpu:intel celeron n4020
    Ram:4G DDR4
    VGA:intel 600
    یک عدد پورت HDMI
    دو عدد پورت USB2
    یک عدد USB3
    ممنون میشم
  9. امیر گفت:
    من روش اول را رفتم برا وصل کردن باید چکار کنم?
  10. حسین گفت:
    با سلام ممنون از مطالب مفید شما .ببخشید من سوالی داشتم میخواستم ببینم چطور میشه اینترنت ps4 پسرم را که با سیم لن از مودم خودم استفاده میکنه را از طریق کامپیوترم کنترل یا قطع و وصل کنم طوری که متوجه نشه از طرف من بوده .البته روش قطع اینترنت کامپیوتر خودم را از طریق chang adaptor بدون اینکه مودم را خاموش کنم بلدم میخواستم ببینم راهی برای انجام این کار برای ps4 پسرم هم هست .ممنون میشم راهنماییم کنید با تشکر.