آموزش اندروید

آموزش غیرفعال کردن Google Assistant در اندروید – تازه کار

نوشته شده در ۲ سال پیش | ۱ دیدگاه ارسال شده است

آموزش غیرفعال کردن Google Assistant در اندروید

نحوه غیرفعال کردن Google Assistant روی گوشی و تبلت های اندرویدی

Google Assistant دستیار صوتی شرکت گوگل می باشد که به صورت پیش فرض در سیستم عامل های اندروید وجود دارد و کاربران به راحتی می توانند از امکانات و قابلیت های آن بهره ببرند. این سرویس نسخه‌ی تکامل‌یافته‌ی دستیار قبلی اندروید یعنی Google Now می‌باشد که حتی بدون پرسش هم می‌تواند اطلاعات موردنیاز را در اختیار شما قرار دهد. Google Assistant با سیری اپل، الکسای آمازون و کورتانای مایکروسافت در رقابت است. در این مقاله قصد داریم تا نحوه غیرفعال کردن Google Assistant در اندروید را به شما آموزش دهیم.

می توانید آخرین نسخه برنامه Google Assistant را برای اندروید از لینک Google play و برای سیستم عامل ios از لینک App store دانلود نمایید.

نکته: شما می توانید برای آشنایی با قابلیت های Google Assistant دستیار صوتی شرکت گوگل برای اندروید و آیفون از جمله تنظیم یاد آور و هشدار، اجرای اپلیکیشن، ارسال پیام و.. مبحث معرفی و آشنایی با امکانات و قابلیت های Google Assistant را مطالعه نمایید.

 

Google Assistant چیست؟ 

Google Assistant عملکردی مشابه سیری در اپل، آمازون الکسا و مایکروسافت کورتانا دارد و وظایف متعددی را توسط ارتباط کلامی برعهده می گیرد. این سرویس علاوه بر پشتیبانی از Android Wear برای iOS هم اپلیکیشن دارد. خط تولید اسپیکرهای هوشمند Google Home نیز از توانمندی‌های Google Assistant بهره می‌برند.

گوگل از این دستیار محبوب، تنها در سخت‌افزارهای اختصاصی خود استفاده نمی‌کند. این شرکت امروزه و با همکاری با شرکت‌های مختلف، Google Assistant را در طیف وسیعی از دستگاه‌ها از جمله تلویزیون‌های هوشمند، هدست‌ها، اسپیکرها، اتومبیل‌ها و … توسعه داده است.

اما در بعضی موارد ممکن است گوگل اسیستنت موجب نارضایتی کابران شده و قصد غیرفعال کردن آن را داشته باشند. به عنوان مثال ممکن است نگران شنود صدا توسط گوگل اسیستنت باشند و یا از خدمات ارائه شده توسط آن رضایت نداشته باشند. در این صورت کاربران می توانند این دستیار هوشند را غیرفعال نمایند.

نکته: به این نکته نیز توجه داشته باشید که قابلیت استفاده از دستیار گوگل به صوزت پیش فرض بر روی گوشی های اندروید موجود است و کاربران نمی توانند آن را به صورت کامل حذف کنند.

 

مراحل غیرفعال کردن Google Assistant در اندروید

جهت یادگیری نحوه غیرفعال کردن Google Assistant در اندروید مراحل زیر را به ترتیب و گام به گام طی نمایید:

۱. ابتدا برنامه گوگل (Google ) را اجرا کنید.

آموزش غیرفعال کردن Google Assistant در اندروید

۲. سپس بر روی آیکون به شکل سه نقطه (گزینه More) در پایین صفحه، کلیک نمایید.

آموزش غیرفعال کردن Google Assistant در اندروید

۳. در منوی جدید وارد بخش Settings شوید.

آموزش غیرفعال کردن Google Assistant در اندروید

۴. در بین گزینه های نمایان شده گزینه Google Assistant را انتخاب کنید.

آموزش غیرفعال کردن Google Assistant در اندروید

۵. به سمت پایین اسکرول کنید و به دنبال گزینه General بگردید و آن را انتخاب کنید.

آموزش غیرفعال کردن Google Assistant در اندروید

۶. در این مرحله جهت غیرفعال کردن گوگل اسیستنت کافیست گزینه غلطکی Google Assistant را در حالت خاموش قرار دهید.

آموزش غیرفعال کردن Google Assistant در اندروید

۷. در نهایت، گزینه Turn Off را انتخاب کنید.

آموزش غیرفعال کردن Google Assistant در اندروید

بدین ترتیب شما می توانید گوگل اسیستنت را غیرفعال نمایید همچنین، در صورت تمایل به فعالسازی مجدد گوگل اسیستنت، کافیست مراحل بالا را تکرار نموده و در مرحله ۶ گزینه غلطکی Google Assistant را در حالت روشن و فعال قرار دهید.

۰ دیدگاه را شما می توانید ببینید
  1. سامان گفت:
    عالی بود مرسی