اینترنتتکنولوژی

ساخت اکانت جی‌میل گوگل (Gmail)

نوشته شده در ۵ سال پیش | ۶ دیدگاه ارسال شده است

معرفی و نحوه ساخت اکانت جی‌میل:

امروزه گوگل به عنوان اصلی‌ترین خدمت رسان ایمیل در سطح جهان شناخته شده است. و داشتن حساب کاربری در گوگل یکی از ملزومات هر فرد به شمار می‌رود. شما می‌توانید با استفاده از اکانت جی‌میل خود از خدمات بیشمار گوگل استفاده کنید. در ادامه مقاله با نحوه ساخت اکانت جی‌میل آشنا می شوید.

شما می توانید اپلیکیشن های جی‌میل را برای گوشی و تبلت های آندرویدی از لینک Google Play و برای گوشی آیفون و سیستم عامل ios از لینک App Store دانلود و نصب نمایید.

نحوه ساخت اکانت جی‌میل:

ابتدا آدرس زیر را با مرورگر خود باز کنید.
https://accounts.google.com/SignUp

در این بخش اطلاعاتی از شما خواسته شده است. نام، نام خانوادگی و یوزرنیم ( یا همان نام کاربری جی‌میل شما که باید غیر تکراری باشد. پس در انتخاب نام کاربری خود دقت کنید ) رمز عبور و تکرار آن برای تایید. بعد از تکمیل دقیق اطلاعات دکمه Next را بزنید.

اکانت جی‌میل

در مرحله بعد شماره تلفن همراه خود را وارد کرده، اگر ایمیل دیگری دارید آدرس ایمیل خود را وارد کنید، تاریخ تولد خود را به میلادی وارد کنید و در آخر جنسیت خود را انتخاب کرده و بروی دکمه Next بزنید.

اکانت جی‌میل

حالا برای تایید شماره تلفن همراهی که وارد کردید لازم است تا یک کد برای شما ارسال شود. اگر از صحت شماره تلفن خود مطمئن هستید بروی دکمه send بزنید تا کد برای شما ارسال شود. اما اگر شماره تلفن وارد شده نیاز به تغییر دارد بروی گزینه Back بزنید تا بتوانید شماره تلفن خود را تعییر دهید.  و یا اگر دسترسی به شماره وارد کرده ندارید گزینه Not Now را بزنید تا این مرحله را رد کنید.

اکانت جی‌میل

اگر گزینه ارسال کد را انتخاب کرده باشید با صفحه زیر رو به رو خواهید شد، که باید کد ارسال شده به شماره تلفن خود را در آن وارد کنید. و دکمه Verify را بزنید. اگر کد برای شما ارسال نشد می‌توانید با انتخاب گزینه Call instead از تماس تلفنی برای دریافت کد استفاده کنید.

اکانت جی‌میل

در این مرحله شما می‌توانید شماره تلفن خود را برای استفاده از امکانات بیشتر در اکانت خود قرار دهید. مثل استفاده از تماس تصویری و دریافت پیامک از طریق اکانت جی‌میل خود یا استفاده از خدمات دیگر گوگل مثل تبلیغات برای شما و… . اگر مایل به استفاده از این خدمات هستید بروی گزینه yes, I’m in  بزنید و اگر جواب شما منفی است گزینه Skip را بزنید تا از این مرحله بگذرید.

اکانت جی‌میل

در اینجا قوانین و مقررات شرکت گوگل برای شما نمایش داده می‌شود، که برای ساخت اکانت باید این قوانین را قبول کرده و آن‌ها پیروی کنید. پس گزینه I agree را بزنید.

اکانت شما ساخته شده و می‌توانید از امکانات رایگان گوگل با استفاده از این اکانت استفاده کنید.

اکانت جی‌میل

حذف اکانت جی‌میل:

برای حذف اکانت جی‌میل خود ابتدا وارد حساب کاربری خود در گوگل شوید. (یا می توانید از طریق این لینک مستقیم برای حذف اکانت اقدام کنید)

سپس از منو سمت چپ گزینه Date & Personalization را انتخاب کنید.

اکانت جی‌میل

در بخش Download, delete, or make a plan for your data گزینه Delete a service or your account را انتخاب کنید.

اکانت جی‌میل

صفحه زیر برای شما نمایش داده خواهد شد. برای حذف اکانت جی‌میل خود گزینه Delete your Google Account را انتخاب کنید.

اکانت جی‌میل

در این قسمت باید رمزعبور اکانت جی‌میل خود را وارد کنید.

بعد از وارد کردن رمز عبور خود وارد صفحه حذف اکانت گوگل می‌شوید. در اینجا می‌توانید اطلاعات و داده های خود را در قالب فایل دانلود کرده و ذخیره کنید. در پایین صفحه از شما سوال شده که آیا مسئولیت اکانت خود را قبول دارید یا خیر، شما باید دو گزینه را انتخاب کنید تا اطلاعات و اکانت شما به طور کامل حذف شود . و سپس گزینه DELETE ACCOUNT را انتخاب کنید.

اکانت جی‌میل

و در آخر با صفحه زیر مواجه می‌شوید که نشان می‌دهد اکانت شما کاملا حذف شده است.

اکانت جی‌میل

۶ دیدگاه را شما می توانید ببینید
  1. Fatemeh گفت:
    لطفا یه پس فورت اسنپ چت
  2. Nilofar Rahmani گفت:
    ی ایمیل می خوام
  3. مرتضی رضایی گفت:
    با سلام
    متشکرم از آموزش های خوبتون