اینترنتکامپیوتر

ساده ترین روش های کاهش حجم فایل Pdf بدون افت کیفیت – تازه کار

نوشته شده در ۳ سال پیش | بدون دیدگاه ارسال شده است

ساده ترین روش های کاهش حجم فایل Pdf

روش هایی کاهش حجم فایل Pdf بدون افت کیفیت

اگر با فایل های پی دی اف کار کنید می بینید که در زمانی که فایل پی دی اف شامل عکس و متن های گرافیکی است حجم بالایی دارد. فایل پی دی اف را هم می توانید مثل هر فایل دیگری فشرده کنید. در این پست می خواهیم روش هایی برای کاهش حجم فایل Pdf معرفی کنیم.

 اگر نرم افزار ادوب آکروبات را دارید می توانید از روش های شماره ۴ و ۵ استفاده کنید که واقعا به شما کمک می کنند. همچنین می توانید از روش شماره ۳ بر روی سیستم عامل مک استفاده کنید.

نکته: شما می توانید برای آشنایی با چگونگی ساخت فایل pdf به صورت آنلاین یا با کمک برنامه، مبحث آموزش روش های ساخت فایل PDF را مطالعه نمایید.

 

روش ۱- پیشنهادی ما (آنلاین)

بیش از دو هفته تمامی وبسایت های آنلاین کاهش حجم پی دی اف و نرم افزارهای موجود را تست کردیم و به این نتیجه رسیدیم که بهترین روش این است که از وبسایت ilovepdf استفاده کنید.

ساده ترین روش های کاهش حجم فایل Pdf

کافی ست روی دکمه قرمز رنگ کلیک کنید و فایل پی دی اف مدنظرتان را انتخاب کنید. سپس با صفحه زیر مواجه می شوید:

ساده ترین روش های کاهش حجم فایل Pdf

در این صفحه هم روی دکمه قرمز رنگ پایین کلیک کنید! نیاز به هیچ تنظیمات خاصی هم نیست. فقط در تصویر بالا می توانید میزان فشرده کردن فایل را (اولی فشرده سازی زیاد، وسطی فشرده سازی متوسط و پایینی فشرده سازی کم است) انتخاب کنید.

 

روش ۲ از داخل خود ویندوز

کافیست فایل پی دی اف را داخل نرم افزار مشاهده فایل پی دی اف خودتون باز کنید. بعد همزمان دکمه کنترل و P کیبورد را بزنید یا اینکه از قسمت File گزینه Print را انتخاب کنید. مانند تصویر زیر از پنجره جدید گزینه Adobe PDF را انتخاب کنید و سپس OK کنید و فایل را به صورت پی دی اف ذخیره نمایید.

ساده ترین روش های کاهش حجم فایل Pdf

جالب است که با استفاده از این روش توانستم یک فایل ۲۰ مگابایتی را به فایل ۳ مگابایتی تبدیل کنم. مشخص نیست که چه عاملی باعث می شود که حجم فایل کاهش پیدا کند اما این کار انجام می شود، مخصوصا زمانی که عکس های زیادی درون فایل وجود دارد.

 

روش ۳ – بهینه ساز ادوب اکروبات پی دی اف

در نسخه جدید ادوب آکروبات (که می توانید از اینجا دانلود کنید)، در منوی پیشرفته گزینه ی جدیدی وجود دارد که به آن PDF Optimizer می گویند.

ساده ترین روش های کاهش حجم فایل Pdf

حال به صفحه ای منتقل می شوید که کل آن گزینه هایی برای تنظیمات و پیکربندی است.

ساده ترین روش های کاهش حجم فایل Pdf

بر روی دکمه Audit space usage در بالا سمت راست کلیک کنید و برای هر مولفه با لیستی از جزیئاتش رو به رو می شوید و همینطور نشان می دهد که هر مولفه چقدر از حافظه را به خود اختصاص داده است.

ساده ترین روش های کاهش حجم فایل Pdf

همانطور که میبینید، با استفاده از ۶ کار می توانید حجم فایل پی دی اف را کمتر کنید که شامل بهینه سازی یا کاهش اندازه تصاویر، تنظیمات دوباره صفحات اسکن شده، تنظیم فونت، تنظیم وضوح تصویر و شفافیفت، از دست دادن اشیا و پاک کردن فایل پی دی اف می باشد.

در مورد تصاویر می توانید تصاویر را فشرده کنید تا فضای بیشتری را حفظ کنید. این کار در زمانی که تصاویرتان با وضوح تصویربالاست بسیار مناسب می باشد. اگر نیاز نبود که از فایل پی دی اف پرینت بگیرید می توانید کیفیت و تعداد پیکسل در هر اینچ را کاهش دهید. برای دیدن از طریق صفحه مانیتور تنها به ۷۲ پیکسل نیاز دارید.

ساده ترین روش های کاهش حجم فایل Pdf

اگر تعدادی صفحه درون فایل پی دی افتان اسکن کرده اید بر روی گزینه Scanned Pages کلیک کنید و با استفاده از نوار کشویی کم و زیاد کنید که از اندازه کوچک به سمت کیفیت بالا حرکت می کند. بر روی حالتی که نیاز دارید تنظیم کنید.

ساده ترین روش های کاهش حجم فایل Pdf

گزینه های Discard Objects و Discard User data دو گزینه مناسب و کاربردی برای پاک کردن پی دی اف می باشند با استفاده از این دو گزینه می توانید از شر تمام آت و آشغال هایی که در هر پی دی اف ذخیره می شوند خلاص شوید. می توانید برچسب ها، زمینه های مسطح و غیره را حذف کنید.

ساده ترین روش های کاهش حجم فایل Pdf

ساده ترین روش های کاهش حجم فایل Pdf

با استفاده از گزینه Discard User data می توانید از شر توضیحات، اطلاعات مستند، متاداده، اطلاعات اشیا، فایل های ضمیمه، داده های مرتبط با برنامه های دیگر و … خلاص شوید.

درنهایت، تب پاک کردن یکسری وظایف بیشتر مثل فشرده سازی کل فایل و بهینه سازی PDF را انجام می دهد.

ساده ترین روش های کاهش حجم فایل Pdf

بهترین کار این است که با تمامی تنظیمات کار کنید تا بفهمید که کدام یک برای فایل پی دی افتان مناسب تر است. خوشبختانه، یکی از ۵ روش بالا می تواند اندازه فایل پی دی شما را کاهش دهد. آنگاه می توانید فایل خودتان را به ایمیلتان پیوست کنید یا درون وب سایت پست کنید. اگر از روشی استفاده می کنید که در مورد آن توضیحی داده نشده با ما به اشتراک بگذارید.

 

منبع