آموزش اندرویدبرنامه اندرویدموبایل

آموزش روش های بکاپ گرفتن از برنامه های گوشی اندروید – تازه کار

نوشته شده در ۳ سال پیش | بدون دیدگاه ارسال شده است

آموزش روش های بکاپ گرفتن از برنامه های گوشی اندروید

۵ روش بکاپ گرفتن از برنامه های گوشی اندروید

خرید گوشی جدید حتما برای شما هم هیجان انگیز است. امکانات جدید، عملکرد بهتر و قابلیت های بیشتر. اما شاید شما هم مثل بعضی از کاربران فکر کنید که خرید گوشی جدید به دردسرهای راه اندازی و بازیابی اطلاعات آن نمی ارزد. بسیاری از کاربران تصور میکنند که فرآیند بکاپ گرفتن و انتقال اطلاعات از گوشی قدیمی به گوشی جدید بسیار سخت است. در این آموزش از قصد داریم به شما نشان دهیم بک آپ گرفتن و انتقال اطلاعات کار سختی نیست و شما را با ۵ روش بکاپ گرفتن از برنامه های گوشی اندروید آشنا کنیم.

نکته: شما می توانید برای آشنایی با چگونگی پشتیبان‌گیری و بکاپ خودکار عکس و ویدیو واتساپ در گوگل فوتو گوشی، مبحث آموزش بکاپ خودکار عکس و ویدیو واتساپ در گوگل فوتو را مطالعه نمایید.

 

چگونه از نرم افزارهای نصب شده اندروید بکاپ بگیریم؟

درست است که قبل از انتقال اطلاعات و بازیابی آن ها در گوشی جدید نیاز به بک آپ گرفتن از اطلاعات در گوشی قدیمی خود دارید، اما بهتر است هر از چند گاه از اطلاعات خود بکاپ بگیرید و مطمئن شوید جای اطلاعات شما امن است. اطلاعات شما ممکن است به هر دلیلی از بین برود، ممکن است گوشی خراب شود، ممکن است دزدیده شود و … پس بهتر است علاج واقعه قبل از وقوع کرد. در ضمن، می توانید قبل از بک آپ گرفتن از برنامه ها، از رام گوشی خود نیز بک آپ بگیرید.

 

بکاپ برنامه های اندروید با گوگل درایو و بدون نیاز به نصب برنامه جانبی

اولین پیشنهاد ما به شما بک آپ اندروید در گوگل درایو توسط ابزار داخلی سیستم عامل است. در نسخه های قبلی کاربران تنها می‌توانستند تصاویر، مخاطبین و ایمیل های خود را به محل دیگر انتقال دهند اما در آخرین آپدیت های این شرکت در سیستم عامل اندروید و قابلیت های Google Backup، کاربران می توانند از اطلاعات نرم افزارهای خود نیز بک آپ بگیرند. احتمالا این روش راحت ترین روش و در دسترس ترین روش برای کاربران اندروید می باشد.

برای انجام بکاپ برنامه اندروید، ابتدا چک کنید که تنظیمات بکاپ گرفتن در گوشی شما فعال باشد.

۱. تنظیمات گوشی خود را باز کنید.

۲. به پایین صفحه بروید.

۳. بر روی گزینه System یا سیستم بزنید.

آموزش روش های بکاپ گرفتن از برنامه های گوشی اندروید

۴. مطمئن شوید که گزینه Back up to Google Drive انتخاب شده باشد.

۵. پس از انتخاب گزینه Back up to Google Drige بک آپ گرفتن از گوشی شما شروع می شود. در این مرحله اطلاعات شما در گوگل درایو ذخیره می شود. شما می توانید اطلاعات خود را در گوشی جدید خود بازیابی کنید.

آموزش روش های بکاپ گرفتن از برنامه های گوشی اندروید

 

بازیابی بکاپ برنامه با دیتا در گوشی جدید

فرآیند بازیابی بکاپ برنامه گوشی، می تواند در همان مراحل اولیه راه اندازی گوشی انجام شود.

۱. زبان دلخواه خود را انتخاب کرده و دکمه Let’s go را بزنید.

۲. بر روی گزینه Copy your data بزنید تا بتوانید از گزینه بازیابی اطلاعات استفاده کنید.

۳. به شبکه Wi-Fi وصل شوید.

آموزش روش های بکاپ گرفتن از برنامه های گوشی اندروید

۴. در مرحله بعد، گزینه های بازیابی برای شما نمایان می شود. در صورتی که گوشی قدیمی شما در دسترس شماست بر روی گزینه A backup from an Android phone بزنید. در این موقعیت به خصوص، بر روی گزینه A backup from the cloud بزنید.

۵. وارد حساب کاربری خود در گوگل شوید.

۶. پس از مطالعه شرایط و قوانین گوگل بر روی I agree بزنید.

آموزش روش های بکاپ گرفتن از برنامه های گوشی اندروید

۷. در این مرحله گزینه های موجود برای بازیابی اطلاعات شما نمایان می شود. گزینه ای را که تمایل دارید بازیابی کنید انتخاب کنید.

۸. بر روی Restore بزنید.

۹. بر روی گزینه Apps بزنید تا نرم افزارهایی را که می خواهید بازیابی کنید را انتخاب کنید و سپس اطلاعات شما بازیابی می شود.

آموزش روش های بکاپ گرفتن از برنامه های گوشی اندروید

نسخه کامل برنامه های معرفی شده را میتوانید از سرویس های ایرانی دانلود و نصب کنید.

 

بکاپ نرم افزار اندروید بدون نیاز به روت کردن با نرم افزار Helium

نرم افزار Helium یکی از بهترین برنامه بکاپ اندروید و انتقال اطلاعات از یک گوشی اندروید به دیگری است. این برنامه نیاز به روت کردن گوشی ندارد، به شرطی که ابتدا Helium Desktop Installer روی کامپیوتر خود نصب کرده باشید. این نرم افزار بر روی Windows، Mac OS X و Linux قابل دسترسی است.

قبل از نصب این برنامه بر روی ویندوز خود ابتدا مطمئن شوید درایورهای مرتبط با برنامه Helium بر روی دستگاه شما نصب شده اند.

آموزش روش های بکاپ گرفتن از برنامه های گوشی اندروید

۱. قبل از آنکه گوشی خود را به کامپیوتر متصل کنید برنامه بکاپ از دیتای برنامه های اندروید Helium Desktop را باز کنید.

۲. نرم افزار بکاپ گرفتن از برنامه های اندروید Helium را در گوشی خود باز کنید و سپس گوشی را از طریق کابل USB به کامپیوتر خود وصل کنید.

۳. پس از اینکه کامپیوتر گوشی شما را شناسایی کرد آن را از کامپیوتر جدا کنید.

آموزش روش های بکاپ گرفتن از برنامه های گوشی اندروید

۴. هنگامی که دو دستگاه با یکدیگر جفت شدند، بک آپ گرفتن فعال می شود.

۶. در این مرحله می توانید نرم افزارهایی که می خواهید از آن ها بک آپ بگیرید را انتخاب کنید. در صورتی که می خواهید از تمام نرم افزارها بک آپ بگیرید Select All را انتخاب کنید و سپس دکمه Save را بزنید.

آموزش روش های بکاپ گرفتن از برنامه های گوشی اندروید

۷. در مرحله بعد می توانید بک آپ خود را در حافظه داخلی، microSD و یا فضای ابری ذخیره کنید.

آموزش روش های بکاپ گرفتن از برنامه های گوشی اندروید

۸. پس از ذخیره اطلاعات، عملیات بک آپ گرفتن شروع می شود. این مرحله ممکن از چند دقیقه طول بکشد.

۹. در آخر پس از تکمیل شدن فرآیند بکاپ، پیامی از طرف نرم افزار شما را مطلع خواهد کرد.

 

بکاپ گیری کامل از برنامه های اندروید از اطلاعات گوشی روت شده با نرم افزار Helium

اگر گوشی اندروید شما روت شده باشد، فرآیند بک آپ گرفتن بسیار آسانتر می شود و دیگر نیاز نیست گوشی را به کامپیوتر متصل کنید.

وقتی برای اولین بار وارد نرم افزار Helium می شوید، این نرم افزار از شما اجازه دسترسی به اطلاعات گوشی را میگیرد. در صورتی که میخواهید فرآیند بک آپ گرفتن را بدون اتصال به کامپیوتر انجام دهید، دادن این دسترسی به نرم افزار بسیار ضروری است.

ادامه فرآیند مثل توضیحات روش قبلی که بالاتر توضیح دادیم انجام می شود.

 

بازیابی اطلاعات گوشی هم با روت کردن هم بدون نیاز به روت کردن از طریق نرم افزار Helium

این روش هم برای گوشی هایی که روت شده اند هم برای گوشی هایی که روت نشده اند یکسان است.

۱. ابتدا وارد نرم افزار Helium شوید، سپس زبانه Restore & Sync را انتخاب کنید.

۲. سپس باید انتخاب کنید که از کجا می خواهید اطلاعات را بازیابی کنید.

۳. در این مرحله می توانید انتخاب کنید اطلاعات چه نرم افزارهایی را بازیابی کنید. پس از انتخاب برنامه یا برنامه ها، دکمه Restore را بزنید.

۴. پس از انتخاب نرم افزارها، عملیات بازیابی اطلاعات شروع می شود. این عملیات بسته به مقدار داده هایی که بک آپ گرفته اید ممکن است طول بکشد.

آموزش روش های بکاپ گرفتن از برنامه های گوشی اندروید

 

بکاپ گرفتن از برنامه های گوشی اندروید از طریق روت شدن با نرم افزار oandbackup

یکی از بهترین جایگزین های اپلیکیشن Helium اپلیکیشن oandbackup است که برای تهیه آن باید ابتدا نرم افزار F-Droid را دانلود کنید. این نرم افزار در گوگل پلی موجود نمی باشد.

با استفاده از این نرم افزار می توانید به راحتی نرم افزارهایی که تصمیم دارید اطلاعات آن ها را بک آپ بگیرید انتخاب کنید و سپس آن ها را بازیابی کنید.

آموزش روش های بکاپ گرفتن از برنامه های گوشی اندروید

برای استفاده از این نرم افزار ابتدا F-Droid را دانلود کنید. سپس نرم افزار oandbackup را در آن جست جو کرده و آن را دانلود کنید.

توجه داشته باشید که برای انجام این روش دستگاه شما باید روت شده باشد.

 

بک آپ گرفتن از نرم افزار های نصب شده اندروید از طریق روش Phone Clone Apps

در صورتی که گوشی جدید شما هر یک از گوشی های OnePlus، Oppo، Vivo، Realme و یا Huawei است، هنگام راه اندازی آن گزینه ای می بینید که از طریق آن می توانید با استفاده از اپلیکیشن Phone Clone اطلاعات گوشی خود را با روش کلون کردن بک آپ بگیرید. کافی است این اپلیکیشن را در گوشی قدیمی خود نصب کنید و دستورات آن را اجرا کنید. تمام اطلاعات شما از جمله تصاویر، ویدیوها و حتی برنامه ها به گوشی جدید منتقل می شوند. در صورت تمایل می توانید از بک آپ اس ام اس گوشی اندروید خود نیز استفاده نمایید.

 

بک آپ گرفتن از گوشی های سامسونگ و شیائومی با استفاده از کلود

بعضی شرکت های گوشی مثل سامسونگ و شیائومی برای بک آپ گرفتن از اطلاعات شما کلود های ویژه خود را پیشنهاد می کنند که شاید حتی بهتر از بک آپ گوگل باشد. شما می توانید با استفاده از این کلود، اپلیکیشن ها، عکس ها، فایل ها، مخاطبین و تنظیمات خود را بازیابی کنید.

به خاطر داشته باشید که برای استفاده از این روش هم گوشی جدید هم گوشی قدیمی باید از یک شرکت باشند. مثلا هر دو شیائومی یا هر دو سامسونگ باشند.

 

منبع