اینترنتکامپیوتر

آموزش روش های استخراج عکس از فایل PDF – تازه کار

نوشته شده در ۳ سال پیش | بدون دیدگاه ارسال شده است

روش های استخراج عکس از فایل PDF

۶ روش برای استخراج عکس از فایل PDF

گاهی اوقات پیش می آید که بخواهیم عکسی را از یک فایل پی دی اف برداریم. در چنین مواقعی ما به همه عکس های پی دی اف نیاز نداریم و فقط بعضی از تصاویر را می خواهیم؛ بنابراین روش تبدیل PDF به JPG با استفاده از ابزارهای موجود به دردمان نمی خورد. آیا شما هم مثل خیلی های دیگر با استخراج عکس از فایل های پی دی اف مشکل دارید؟ خب، اگر جوابتان مثبت است بهتر است که راهنمای امروز ما را به دقت مطالعه کنید. ما در این مطلب ۶ روش برای استخراج عکس از فایل های PDF را به شما آموزش می دهیم و امیدواریم که این روش ها برایتان مفید باشند.

نکته: شما می توانید برای آشنایی با چگونگی تبدیل و ذخیره یک صفحه از سایت به فایل pdf، مبحث آموزش روش های ذخیره یک صفحه وب به صورت PDF را مطالعه نمایید.

 

بخش اول: با کمک سایت های رایگان

برای خارج کردن عکس از فایل پی دی اف ابزارهای آنلاین زیادی وجود دارد. بخشی از عملیات استخراج عکس از پی دی اف از طریق تبدیل PDF به JPG انجام می شود ولی بعضی از این برنامه های تبدیل، قابلیت جداگانه ای برای استخراج مستقیم عکس ها از فایل پی دی اف دارند.

در ادامه ما به طور خلاصه ابزارهای آنلاین مرتبط با این کار یعنی iLovePDF PDF to JPG, PDF Candy Extract images from PDF و PDFaid Extract Images From Pdf Online را به شما معرفی می کنیم.

 

۱- سایت iLovePDF

iLovePDF یک ابزار مبدل پی دی اف آنلاین است که به صورت رایگان در اختیار شما قرار دارد و به شما اجازه می دهد از آن برای فایل های تا حداکثر ۱۵ مگابایت استفاده کنید. تا زمانی که به اینترنت متصل باشید می توانید هم در سیستم های تحت ویندوز و هم در کامپیوترهای مک و غیره از این سایت آنلاین استفاده کنید. فقط یادتان باشد که در iLovePDF می توانید تصاویر را با فقط فرمت JPG استخراج کنید.

مرحله ۱- وارد سایت iLovePDF شوید و به قسمت PDF to JPG بروید. توجه داشته باشید که قرار نیست کل فایل PDF را به یک دسته از تصاویر JPG تبدیل کنید.

مرحله ۲- حالا می توانید فایل پی دی اف مورد نظرتان را از کامپیوتر بارگذاری کنید یا اینکه مستقیما فایل بکشید و رها کنید تا بارگذاری شود. علاوه بر این ، می توانید فایل پی دی اف را از گوگل درایو و دراپ باکس هم انتخاب کنید چون iLovePDF با آنها یکپارچه شده است.

مرحله ۳- همانطور که مشاهده می کنید، دو گزینه در سمت راست صفحه سایت وجود دارد فایل PDF شما در وسط صفحه قرار می گیرد. حالا می توانید فایل های پی دی اف بیشتری را برای اضافه کردن انتخاب کنید و یا اینکه جهت فایل پی دی اف خودتان را تغییر بدهید. در نهایت گزینه دوم یعنی EXTRACT IMAGES را تیک بزنید و روی نماد Convert to JPG کلیک کنید.

روش های استخراج عکس از فایل PDF

 

۲- سایت PDF Candy

دومین مبدل رایگانی که ما امروز به شما معرفی می کنیم PDF Candy نام دارد. این سایت علاوه بر تبدیل PDF به JPG، یک قابلیت مستقل برای استخراج تصاویر به نام Extract images from PDF هم دارد. به این ترتیب کاربران می توانند مستقیما روی این ویژگی کلیک کنند تا عکس های مورد نظرشان را از فایل پی دی اف استخراج نمایند. در ضمن با استفاده از PDF Candy دیگر نیاز به دانلود هیچ نرم افزار یا افزونه دیگری ندارید.

مرحله ۱- به سایت PDF Candy بروید. در پایین صفحه اصلی سایت، ابزاری به نام Extract images را مشاهده خواهید کرد. ابزار دیگری هم به نام Extract text وجود دارد؛ پس حواستان باشد که این دو مورد را با هم اشتباه نگیرید.

روش های استخراج عکس از فایل PDF

مرحله ۲- شما می توانید فایل پی دی اف خودتان را از گوگل درایو و دراپ باکس هم بارگذاری کنید. اگر فایلتان در کامپیوتر ذخیره شده فقط کافیست روی گزینه ) Add file(s کلیک کنید تا فایلتان بارگذاری شود. مرحله ۳- ین ابزار به طور خودکار تصاویر موجود در فایل پی دی اف را شناسایی و استخراج می کند؛ بنابراین نیازی به بررسی دوباره عکس ها ندارید. سپس به صفحه دانلود می رسید و تنها کاری که باید بکنید دانلود فایل است.

روش های استخراج عکس از فایل PDF

 

۳- سایت PDFaid

PDFaid یکی از ۳ ابزار آنلاین پیشنهادی ما به شماست که اگر چه چندان خوب به نظر نمی رسد و تبلیغات نشان می دهد، اما تنها ابزاری است که به ما امکان می دهد فرمت خروجی تصاویر استخراج شده را خودمان انتخاب کنیم.

شما می توانید عکس های استخراج شده از فایل پی دی افتان را به صورت JPG ، PNG ، GIF یا BMP ذخیره کنید.

مرحله ۱- با مرورگرتان به صفحه PDFaid و قسمت PDFaid ExtractImages بروید.

مرحله ۲- در این قسمت یک گزینه آبی به نام SELECT PDF FILE مشاهده می کنید. این بخش تنها راهیست که می توانید از طریق آن فایل پی دی اف خودتان را بارگذاری کنید.

روش های استخراج عکس از فایل PDF

مرحله ۳- به پایین بروید. در این قسمت گزینه ای به نام Output format وجود دارد که از طریق آن می توانید قالب فایل خروجی تان را از بین JPG، PNG ، GIF و BMP انتخاب کنید.

روش های استخراج عکس از فایل PDF

مرحله ۴- بعد از اینکه قالب خروجی را انتخاب کردید، روی گزینه سبز رنگی که EXTRACT IMAGES نام دارد کلیک کنید و منتظر بمانید تا کار استخراج عکس از فایل پی دی اف انجام شود. در نهایت عکس هایتان را دانلود کنید.

روش های استخراج عکس از فایل PDF

 

بخش دوم: سایر روش های استخراج عکس از فایل PDF

 

۱-نرم افزار ادوبی آکروبات پرو (Adobe Acrobat Pro)

به کسانی که قبلا نرم افزار ادوب آکروبات پرو را نصب کرده اند توصیه می کنیم که از همین نرم افزار برای استخراج عکس از فایل های پی دی اف خودشان استفاده کنند. با استفاده از این برنامه به راحتی می توانید عکس هایتان را از فایل پی دی اف خارج کنید و به اتصال به اینترنت هم اصلا نیازی ندارید.

مرحله ۱- Adobe Acrobat Pro را اجرا کنید. بعد روی Tools کلیک کنید. به این ترتیب ابزارهای زیادی را مشاهده خواهید کرد که از میان آنها باید Export PDF را انتخاب کنید.

روش های استخراج عکس از فایل PDF

مرحله ۲- حالا از سمت چپ، فایل پی دی افی که قرار است عکس هایش را استخراج کنید را بارگذاری نمایید. سپس گزینه Image را انتخاب کنید. به این ترتیب می بینید که می توانید می توانید تصاویر خود را به صورت JPEG ، jPEG 2000 ، PNG و TIFF ذخیره کنید. گر به گزینه های دیگری نیاز داشتید می توانید روی نماد کوچک تنظیمات در پشت هر فرمت کلیک کنید و سپس گزینه Export all images را انتخاب نمایید.

روش های استخراج عکس از فایل PDF

روش های استخراج عکس از فایل PDF

مرحله ۳- وقتی همه تنظیمات را تأیید کردید، روی آیکن Export کلیک کنید تا تصاویر مورد نظرتان از فایل پی دی اف استخراج شوند. حالا باید یک مکان را برای ذخیره فایل انتخاب کنید و نام فایل عکس ها را هم تغییر بدهید.

 

۲- نرم افزار فتوشاپ

اگر برنامه Adobe Acrobat Pro را ندارید می توانید از فتوشاپ برای استخراج عکس از فایل پی دی افتان استفاده کنید.

مرحله ۱- فتوشاپ را اجرا کنید. بعد فایل پی دی اف خودتان را به همان روش همیشگی بارگذاری تصاویر، آپلود کنید. به این ترتیب کادر محاوره ای برایتان نمایش داده می شود که از شما می پرسد چطور می خواهید این فایل پی دی اف را وارد کنید. در این مرحله برای استخراج عکس از فایل PDF خودتان گزینه “Images” را انتخاب کنید.

روش های استخراج عکس از فایل PDF

مرحله ۲- حالا می توانید همه عکس های فایل پی دی اف را به صورت تصاویر کوچک مشاهده کنید. برای استخراج عکس می توانید مستقیماً روی تصویر مربوطه کلیک کنید. اگر می خواهید چند تصویر را با هم انتخاب کنید، کلید Ctrl را فشار دهید و عکس های مورد نظر برای استخراج را همزمان انتخاب کنید.

روش های استخراج عکس از فایل PDF

مرحله ۳- حالا همه تصاویر باید در فتوشاپ باز شوند. روی گزینه File و بعد Save as کلیک کنید و فرمت خروجی تصاویر خود را انتخاب نمایید. هر عکس باید به صورت جداگانه ذخیره شود.

 

بخش ۳: اسکرین شات بگیرید

اگر می خواهید فقط چند عکس از فایل پی دی افتان را ذخیره کنید می توانید به صورت مستقیم تصویر را ذخیره کنید. این روش بسیار ساده است، اما کیفیت خروجی تصویر ممکن است به اندازه روش های ذکر شده در بالا نباشد. برای اسکرین شات گرفتن در ویندوز کافی ست دکمه های ویندوز (پایین سمت چپ کیبورد) و دکمه PRT SC را همزمان فشار دهید. اگر نتوانستید هم از نرم افزار زیر استفاده کنید:

کاربران ویندوز می توانند برنامه WinSnap را دانلود کنند. این نرم افزار رایگان است و با چند روش از صفحه مورد نظر شما اسکرین شات می گیرد. مراحل نصب این برنامه هم خیلی راحت است.

روش های استخراج عکس از فایل PDF

کامپیوترهای های مک هم میانبرهای مختلفی را برای اسکرین شات گرفتن در اختیار کاربرانشان می گذارند. اگر نمی دانید چطور در کامپیوتر مک خودتان باید اسکرین شات بگیرید، آموزش های مربوط به این موضوع را مطالعه بفرمایید.

 

نکات مهم

وقتی ابزار مناسبی برای استخراج عکس از فایل پی دی اف پیدا کردید این کار برایتان خیلی راحت می شود. اگر نیاز به فشرده سازی تصاویر استخراج شده دارید ، می توانید از سایت TinyPNG استفاده کنید. برای استفاده از این سایت نیازی به ثبت نام ندارید و با کمک آن می توانید با یک فرایند ساده، عکس ها را در چند فرمت مختلف فشرده کنید.

 

منبع