شبکه های اجتماعیواتساپ

آموزش روش های حل رایج ترین مشکلات واتساپ – تازه کار

نوشته شده در ۳ سال پیش | بدون دیدگاه ارسال شده است

روش های حل رایج ترین مشکلات واتساپ

راه حل رایج ترین مشکلات واتساپ

واتساپ یکی از پرکاربردترین برنامه های پیامرسان در سراسر دنیاست. با اینکه واتساپ اغلب اوقات خدمات بی عیب و نقصی ارائه می دهد؛ اما ما اخیرا از سمت بسیاری از خوانندگانمان بازخوردهای زیادی در خصوص مشکلات مختلف واتساپ دریافت کرده ایم. برای کمک به شما، ما برخی از رایج ترین مشکلات و روش های حل رایج ترین مشکلات واتساپ را در این مطلب لیست کرده ایم. برای اینکه بدانید چطور باید با مشکلات مختلف استفاده از واتساپ کنار بیایید و آنها را رفع کنید مقاله امروز ما را از دست ندهید. برای راحتی کار شما ما این مشکلات را به ۵ بخش مختلف تقسیم کرده ایم.

شما می توانید آخرین نسخه برنامه واتساپ را برای اندروید از لینک Google play و برای سیستم عامل ios از لینک App store دانلود نمایید.

نکته: شما می توانید برای آشنایی با تنظیمات کامل استوری واتساپ خود مبحث آموزش ترفند های پیشرفته در استاتوس واتساپ (استوری) را مطالعه نمایید.

 

بخش اول: راه حل های مربوط به مشکلات نصب واتساپ

 

۱- دستگاه با برنامه سازگار نیست

دلایل زیادی برای عدم امکان نصب واتساپ روی گوشی شما وجود دارد. اگر روی تلفن همراه شما نسخه قدیمی اندروید یا آی او اس نصب است، احتمالا واتساپ روی گوشی تان کار نکند. به عنوان مثال، دستگاه هایی که با اندروید ۲٫۲ و نسخه های قدیمی تر کار می کنند واتساپ را پشتیبانی نمی کنند.

برای بررسی نسخه اندروید یا آی او اس در گوشی تان به تنظیمات (Settings) و سپس گزینه درباره تلفن (About Phone) بروید و بررسی کنید و ببینید آیا سیستم عامل دستگاهتان از واتساپ پشتیبانی می کند یا نه.

روش های حل رایج ترین مشکلات واتساپ

 

۲- عدم وجود حافظه کافی

در برخی مواقع کاربران به خاطر عدم وجود حافظه کافی قادر به نصب واتساپ روی دستگاهشان نیستند. در مرحله اول اطمینان حاصل کنید که موقع دانلود واتساپ از پلی استور یا اپ استور حتما به اینترنت متصل باشید. علاوه بر این باید بدانید اگر فضای کافی برای نصب واتساپ نداشته باشید برنامه روی دستگاهتان نصب نمی شود. به تنظیمات تلفن (Settings) بروید و قسمت ذخیره سازی تلفن (Storage) بروید. از این قسمت می توانید محتوای موجود در دستگاهتان را مدیریت و فضای کافی برای نصب واتساپ را ایجاد کنید.

روش های حل رایج ترین مشکلات واتساپ

 

۳- عدم اتصال به پلی استور یا اپ استور

عدم برقراری اتصال به پلی استور یا اپ استور مشکل رایجی محسوب می شود. به خاطر همین مساله بسیاری از کاربران قادر به نصب واتساپ نیستند. می توانید واتساپ را از وب سایت رسمی آن و از اینجا دانلود کنید. البته برای این کار باید گزینه نصب از منابع ناشناس را در گوشی تان فعال کنید. برای این کار به تنظیمات (Settings) بروید. سپس گزینه امنیت (Security) را انتخاب و بعد منابع ناشناس (Unknown Sources) را فعال کنید.

روش های حل رایج ترین مشکلات واتساپ

 

۴- عدم دریافت کد فعال سازی

موقع نصب واتساپ روی تلفن همراهتان باید یک کد امنیتی دریافت کنید. بیشتر کاربران موقع وارد کردن شماره تلفنشان کد کشور را تغییر نمی دهند. حتما دقت کنید که شماره تلفنتان را درست و به همراه کد کشور وارد کنید. اگر نمی توانید پیامک دریافت کنید گزینه “Call me” را انتخاب کنید. به این ترتیب به صورت خودکار از سمت سرور واتساپ تماسی با شما گرفته می شود و کد امنیتی به شما داده می شود.

 

بخش دوم: رفع مشکلات اتصال به واتساپ

 

۱- برنامه پشتیبانی نشده

بعد از حل مشکلات مربوط به نصب واتساپ، وقت آن رسیده که یاد بگیریم چطور مشکلات مربوط به اتصال برنامه را حل کنیم. اکثر اوقات کاربران به خاطر استفاده از نسخه قدیمی واتساپ قادر به اتصال به برنامه نیستند. برای حل این مشکل فقط کافیست اپ استور یا پلی استور را در گوشی تان باز و WhatsApp را جستجو کنید. حالا باید روی گزینه “Update” بزنید تا برنامه بروز رسانی شود. بعد از نصب بروز رسانی، مجددا برنامه را راه اندازی کنید.

روش های حل رایج ترین مشکلات واتساپ

 

۲- مشکل حافظه پنهان

یکی از دلایل عدم اتصال واتساپ فراوانی داده های حافظه پنهان است. شما باید هر چند وقت یکبار داده ها و اطلاعات حافظه پنهان تلفن همراهتان را پاک کنید. برای برطرف کردن این مشکل به تنظیمات تلفن (Settings)> اطلاعات برنامه (App info) > بروید و روی گزینه “پاک کردن حافظه نهان (Clear Cache) ضربه بزنید. حالا دوباره واتساپ را راه اندازی کنید و سعی کنید به برنامه متصل شوید.

روش های حل رایج ترین مشکلات واتساپ

 

۳- اتصال به شبکه غیرقابل اطمینان

اگر از طریق داده های قابل اطمینان که قطعی ندارند به واتساپ متصل نشوید ممکن است هنگام استفاده از برنامه به مشکل بر بخورید. یکی از ساده ترین راه ها برای رفع این مشکل این است که مطمئن شوید ارتباط پایداری دارید. برای این کار به قسمت تنظیمات تلفن همراهتان بروید و بررسی کنید که حالت هواپیما در گوشی تان حتما خاموش باشد. اگر اتصال Wi-Fi شما قابل اطمینان نیست به جای آن از “داده های تلفن همراه” (Mobile data) استفاده کنید.

روش های حل رایج ترین مشکلات واتساپ

 

۴- واتساپ پاسخی نمی دهد

با اینکه واتساپ برای رفع این مشکل چندین و چند بروز رسانی مختلف پشت سر گذاشته؛ ولی با این حال هنوز هم کابران هر چند وقت یکبار با عدم پاسخگویی و کار نکردن واتساپ مواجه می شوند. اگر چند برنامه را با هم در تلفنتان باز کرده اید احتمالا با پاپ آپ “WhatsApp isn’t responding ” مواجه می شوید. در این شرایط وفقط کافیست روی گزینه “Ok” ضربه بزنید تا پیام رد شود.

روش های حل رایج ترین مشکلات واتساپ

حالا تسک منیجر (task manager) گوشی تان را باز کنید و همه برنامه ها را به صورت دستی ببندید. بعد سعی کنید واتساپ را دوباره راه اندازی کنید. اگر هنوز هم با این مشکل روبرو می شوید دوباره برنامه را نصب کنید.

 

بخش سوم: حل مشکلات مربوط به مخاطبین در واتساپ

۱- عدم مشاهده مخاطبین

اگر بعد از نصب واتساپ قادر به مشاهده مخاطبین گوشی تان نیستید نگران نباشید. به راحتی می توانید این مساله را برطرف کنید. در برخی مواقع واتساپ مخاطبین گوشی را نشان نمی دهند. برای برطرف کردن این مشکل به تنظیمات برنامه (Settings) > مخاطبین (Contacts) بروید و گزینه “نمایش همه مخاطبین” (Show all contacts) را فعال کنید.

روش های حل رایج ترین مشکلات واتساپ

 

۲- عدم مشاهده مخاطب تازه اضافه شده

اگر اخیرا مخاطب جدیدی به لیستتان اضافه کرده اید و می خواهید فورا در اکانت واتساپتان نمایش داده شود باید واتساپتان را رفرش (Refresh) کنید. از آنجایی که مراحل تازه سازی خودکار واتساپ زمان می برد، برای نمایش مخاطبین جدید باید این کار خودتان به صورت دستی انجام بدهید تا مشکل مربوط به این قسمت حل شود. برای این کار فقط روی بخش “Options” ضربه بزنید و گزینه “Refresh” را انتخاب کنید. کمی صبر کنید و بعد دوباره مخاطب مورد نظرتان را جستجو کنید.

روش های حل رایج ترین مشکلات واتساپ

 

۳- مخاطبین تکراری

اگر در لیست واتساپتان چند مخاطب تکراری دارید نگران نباشید. برای حل این مساله به قسمت مخاطبین تلفن همراهتان بروید و به صورت دستی مخاطب های تکراری را پاک کنید. علاوه بر این می توانید به قسمت Contact Options بروید و با استفاده از گزینه merge/join، دو یا چند مخاطب را در یک نام ادغام کنید. برای این کار می توانید از نرم افزارهای دیگری هم استفاده کنید.

روش های حل رایج ترین مشکلات واتساپ

 

۴- نحوه اضافه کردن مخاطبین بین المللی به واتساپ

برای افزودن مخاطبین بین المللی به اکانت واتساپ، باید کد کشور را به طور صحیح وارد کنید؛ حتی اگر شماره فعلی خودتان هم از همان کد استفاده می کند. شخص دیگری که می خواهد شما را ادد یا اضافه کند هم باید همین کار را انجام بدهد.

 

۵- نحوه مسدود کردن مخاطبین در واتساپ

برای مسدود یا بلاک کردن یک مخاطب به هر دلیلی، باید وارد صفحه چت مخاطب مورد نظرتان شوید. بعد روی قسمت سه نقطه ضربه بزنید و گزینه بیشتر یا More را انتخاب کنید. حالا گزینه Block را بزنید تا مخاطب مسدود شود.

روش های حل رایج ترین مشکلات واتساپ

 

بخش چهارم: حل مشکلات مربوط به چت و گفتگوی واتساپ

 

۱- عدم امکان جستجوی کلمات در چت

واتساپ این امکان را به کاربرانش می دهد تا در مکالماتشان کلمات خاصی که می خواهند را جستجو کنند. این کار باعث می شود تا چت مورد نظرشان را به راحتی پیدا کنند. اما اگر این امکان برای شما وجود ندارد می توانید آن را حل کنید. در حقیقت مشاهده شده که این مشکل بیشتر در دستگاه هایی که سیستم عاملشان iOS است اتفاق می افتد. برای برطرف کردن این مشکل به Settings > General > Spotlight Search بروید و گزینه واتساپ را در قسمت نتایج جستجو روشن کنید.

روش های حل رایج ترین مشکلات واتساپ

 

۲- عدم پخش فیلم ها در واتساپ

ما می توانیم خیلی راحت فیلم ها و فایل های چند رسانه ای مختلف را در واتساپ تبادل کنیم. با این حال واتساپ برای باز کردن این فایل ها به یک برنامه دیگر نیاز دارد؛ مثلا اگر قادر به باز کردن عکس ها و فیلم ها در واتساپ نیستید احتمالا در Google Photos مشکلی ایجاد شده است. اگر نمی توانید فیلم ها را در واتساپ پخش کنید به Play Store مراجعه کنید و برنامه “Google Photos” را بروز رسانی کنید. می توانید به سادگی به تنظیمات پلی استور بروید و مطمئن شوید که گزینه بروز رسانی خودکار برنامه ها فعال است.

روش های حل رایج ترین مشکلات واتساپ

 

۳- عدم لود شدن نقشه در واتساپ

علاوه بر موارد گفته شده، واتساپ به کاربرانش اجازه می دهد که مکان و موقعیتشان را با دوستانشان به اشتراک بگذارند. اگر از نسخه قدیمی Google Maps استفاده می کنید ممکن است نتوانید مپ یا مکان دوستانتان را مشاهده کنید. یکی از ساده ترین رفع این مشکلات واتس اپ ، به روز کردن برنامه “Maps” از پلی استور است.

روش های حل رایج ترین مشکلات واتساپ

 

۴- عدم غیر فعال شدن تیک خوانده شدن پیام

واتساپ همچنین به کاربرانش اجازه می دهد تا در صورت دلخواه علامت دو تیک آبی رنگ که در پایین پیامشان برای مخاطب ارسال می شود را فعال یا غیر فعال کنند. با اینکه این کار راحت است ولی ممکن است برای خیلی ها هم به مشکل تبدیل شود. خوشبختانه به راحتی می توانید تیک آبی رنگ را در واتساپ غیر فعال کنید؛ اما یادتان باشد با این کار، خودتان هم نمی توانید متوجه شوید که دیگران پیام های شما را خوانده اند یا نه. برای رفع این مشکل به Settings > Accounts > Privacy بروید و گزینه Read Receipts را غیر فعال کنید.

روش های حل رایج ترین مشکلات واتساپ

 

۵- عدم غیر فعال شدن گزینه آخرین بازدید

درست مثل تیک خوانده شدن پیام، خیلی از کاربران دلشان نمی خواهد آخرین بازدیدشان در واتساپ برای دیگران نشان داده شود. شما می توانید به راحتی آخرین بازدیدتان را از چشم دیگران مخفی کنید. فقط کافیست که به Settings > Account > Privacy بروید. در این قسمت به سادگی می توانید حریم خصوصی تان را تنظیم کنید.

روش های حل رایج ترین مشکلات واتساپ

 

۶- دانلود نشدن فایل ها در واتساپ

اگر دوستتان برای شما یک فایل صوتی یا تصویری در واتساپ فرستاده و شما نمی توانید آن را دانلود کنید، به این معنی است که در اتصالتان به اینترنت یا در استفاده از داده ها با مشکل مواجه شده اید. اطمینان حاصل کنید که گزینه دانلود خودکار مدیا را در گوشی تان فعال کرده اید. اکثر اوقات این مساله فقط برای شبکه Wi-Fi فعال است. برای این کار به تنظیمات (Settings) گوشی تان بروید و از قسمت استفاده از داده ها (Data usage) انتخاب های مربوطه را انجام بدهید.

روش های حل رایج ترین مشکلات واتساپ

 

۷- نحوه مخفی کردن خوانده شدن پیام

در نسخه های جدیدتر واتساپ می توانید خوانده شدن پیامتان را مخفی کنید. برای این کار به Settings > Account > Privacy > Read Receipts بروید. لطفا توجه داشته باشید که با این کار شما هم نمی توانید متوجه شوید که دیگران پیامتان را خوانده اند.

 

۸- عدم برقراری تماس صوتی یا تصویری

با برنامه واتساپ می توانید به راحتی با دوستانتان تماس صوتی یا تصویری برقرار کنید. برای این کار، صفحه گفتگو با مخاطب مورد نظرتان را باز کنید و روی نماد تلفن در بالای صفحه ضربه بزنید. در این قسمت می توانید گزینه برقراری تماس صوتی یا تصویری را انتخاب کنید.

روش های حل رایج ترین مشکلات واتساپ

اگر هنگام برقراری تماس صوتی و تصویری در واتساپ مشکل دارید احتمالا شما یا مخاطبتان اینترنت قوی و پایداری ندارید. اگر مشکل از خود واتساپ است می توانید برنامه را ببندید و دوباره آن را باز کنید یا واتساپتان را به روز رسانی کنید.

 

۹- نحوه حذف اکانت واتساپ

لطفا توجه داشته باشید که حذف برنامه واتساپ و حذف اکانت واتساپ دو چیز کاملا جدا از هم هستند. برای حذف برنامه واتساپ به تنظیمات گوشی بروید و قسمت برنامه (Apps) را باز کنید و بعد واتساپ را انتخاب و آن را لغو نصب کنید. برای حذف کامل اکانتتان در واتساپ مسیر WhatsApp > Menu > Settings > Account > Delete my Account را دنبال کنید.

روش های حل رایج ترین مشکلات واتساپ

امیدواریم راه حل های گفته شده در این مطلب برای حل مشکلاتتان هنگام استفاده از برنامه واتساپ مفید باشند و بعد از خواندن این مطلب بتوانید هر گونه مشکل پیش آمده در خصوص این برنامه را برطرف کنید. اگر شما هم هنگام استفاده از واتساپ با مشکل روبرو می شوید پیشنهاد می کنیم حتما این راه حل ها که متخصصان آنها را ارائه کرده اند امتحان کنید. اگر هنوز هم با مشکل روبرو هستید آن را در بخش نظرات برای ما ارسال کنید.

 

منبع