آموزش اندروید

آموزش تنظیم Google Assistant جهت خواندن پیام ها – تازه کار

نوشته شده در ۲ سال پیش | بدون دیدگاه ارسال شده است

آموزش تنظیم Google Assistant جهت خواندن پیام ها

نحوه تنظیم Google Assistant جهت خواندن پیام ها

Google Assistant یا همان دستیار هوشمند گوگل که از نام آن مشخص است متعلق به شرکت گوگل می باشد و اولین بار به صورت رسمی در سال ۲۰۱۶ رونمایی شد و از آن زمان تا به الان پیشرفت قابل توجهی داشته و روز به روز به قابلیت های آن افزوده شده است. این قابلیت ها به حدی در زندگی افراد مفید واقع شده است که بسیاری از از کارشناسان، آن را بهترین، پیشرفته‌ترین و پویاترین دستیار موجود در دنیای فناوری می‌دانند. در ادامه قصد داریم تا نحوه تنظیم Google Assistant جهت خواندن پیام ها در اندروید را به شما آموزش دهیم.

همچنین می توانید آخرین نسخه برنامه Google Assistant را برای اندروید از لینک Google play و برای سیستم عامل ios از لینک App store دانلود نمایید.

نکته: شما می توانید برای آشنایی با چگونگی غیرفعال کردن Google Assistant برای جلوگیری از فعالیت و شروع به کار ناخواسته و تصادفی گوگل اسیستنت با برخورد دست با دکمه هوم (Home) مبحث آموزش غیرفعال کردن Google Assistant در اندروید را مطالعه نمایید.

 

Google Assistant چیست؟

 گوگل اسیستنت در واقع نسخه تکامل یافته دستیار قبلی اندروید یعنی Google Now می باشد که توسط گوگل لغو شد. Google Assistant به‌ عنوان بخشی از برنامه پیام‌ رسان هوشمند گوگل الو راه‌ اندازی شد و پس از مدت کوتاهی، دستیار گوگل در گوشی‌ های پیکسل گوگل ظاهر شد. در آن زمان فقط کاربران پیکسل می‌توانستند از این دستیار استفاده کنند؛ اما امروزه، هرکسی که اندروید ۵  یا نسخه‌ های جدیدتر را داشته باشد می‌تواند گوگل اسیستنت را روی دستگاهش نصب کند.

Google Assistant عملکردی مشابه سیری در اپل، آمازون الکسا و مایکروسافت کورتانا دارد و وظایف متعددی را  توسط  ارتباط کلامی برعهده می گیرد. این سرویس علاوه بر پشتیبانی از Android Wear برای iOS هم اپلیکیشن دارد. خط تولید اسپیکرهای هوشمند Google Home نیز از توانمندی‌های Google Assistant بهره می‌برند.

یکی از قابلیت های گوگل اسیستنت امکان خواندن اعلان های شما می باشد. به عنوان مثال گوگل اسیستنت می تواند هر گونه پیامی که از شبکه های اجتماعی دریافت می کنید را برای شما بخواند. با استفاده از این قابلیت دستیار گوگل، انجام کارها برای شما راحت تر خواهد شد. در ادامه با ما همراه باشید تا نحوه تنیظم Google Assistant جهت خواندن اعلام ها را به شما آموزش دهیم.

 

نحوه تنظیم Google Assistant جهت خواندن اعلام ها

برای خواندن پیام ها توسط دستیار گوگل کافیست هنگامی که آماده دریافت دستور می باشد عبارت Read my text messages را بگویید. اما اگر برای اولین بار قصد انجام این کار را دارید ابتدا نیاز است که برای خواندن Notifications های گوشی موبایل خود تاییدیه بگیرید.

۱. پس از گفتن عبارت Read my text messages، پنجره جدیدی برای شما نمایان می شود که از شما می می خواهد تا اجازه دسترسی به نوتیفیکیشن های خود را به دستیار گوگل بدهید. جهت انجام این کار کافیست بر روی گزینه Ok کلیک نمایید.

آموزش تنظیم Google Assistant جهت خواندن پیام ها

۲. پس از اینکه وارد منوی جدید شدید در بخش Notifications Access، گزینه غلطکی Google را در حالت فعال قرار دهید.

آموزش تنظیم Google Assistant جهت خواندن پیام ها

۳. در مرحله جدید گزینه allow را انتخاب نمایید.

آموزش تنظیم Google Assistant جهت خواندن پیام ها

۴. اکنون مجددا به Google Assistant برگردید و با گفتن عبارت Ok Google، گوگل اسیستنت را اجرا نمایید.

۵. سپس جهت خوانده پیام ها توسط دستیار گوگل عبارت Read my text messages را بگویید.

آموزش تنظیم Google Assistant جهت خواندن پیام ها

۶. بدین ترتیب گوگل اسیستنت با صدای بلند شروع به خواندن پیام های شما می کند.

۷. همچنین اعلان های اعلان ها مربوط به برنامه های دیگر مانند WhatsApp، Telegram و … را نیز برای شما خواهد خواند.