اینترنتموبایل

آموزش تشخیص فیک بودن پیج، لایک و اکانت در اینستاگرام

نوشته شده در ۴ سال پیش | ۵ دیدگاه ارسال شده است

تشخیص فیک بودن پیج، لایک و اکانت در اینستاگرام

آموزش روش های تشخیص فیک بودن پیج، لایک و اکانت در اینستاگرام

اینستاگرام (Instagram) از محبوب ترین شبکه های اجتماعی در دنیا می باشد و بسیاری از کاربران برای مقاصد تجاری هم از آن استفاده می کنند. اما پدیده ای که امروزه خیلی با آن موجه می شویم، وجود فالور، لایک و کامنت فیک است. در این مبحث به آموزش روش های تشخیص فیک بودن پیج، لایک و اکانت در اینستاگرام می پردازیم.

همانطور که می دانید، علاوه بر استفاده های شخصی و تفریحی در اینستاگرام، بسیاری از کاربران و برند ها هم به عنوان ابزاری تجاری از این پلتفرم استفاده می کنند. در این مواقع شناخت اکانت و فعالیت فیک اینستاگرام اهمیت بیشتری هم پیدا می کند.

شما می توانید آخرین نسخه برنامه اینستاگرام را برای اندروید از لینک Google Play و برای سیستم عامل ios از لینک App Store دانلود نمایید.

نکته: همچنین برای آشنایی با نحوه آموزش پرایوت کردن پیج در اینستاگرام، مبحث آموزش پرایوت کردن پیج در اینستاگرام برای اندروید و آیفون را مطالعه نمایید.

 

تشخیص فیک بودن فالورهای اینستاگرام

شاید برای شما سوال باشد که دلیل اصلی ایجاد اکانت فیک چیست؟ اصلی ترین دلیل آن به موضوعات تجاری و بیزینس بر می گردد. به طور مثال برخی از اینفلوئنسر ها، صفحه های تجاری و.. برای جذب توجه بیشتر و یا نمایش خود به عنوان یک برند یا شخص محبوب، و در نتیجه جذب تبلیغ و یا مشتری و مخاطب بیشتر از فالور های فیک استفاده می کنند.

 

نحوه شناسایی فالور فیک اینستاگرام (تشخیص ممبر فیک اینستاگرام)

طبق یافته های گروهی از محققان ایتالیایی در زمینه تست فالوور فیک اینستاگرام، تقریبا ۸ درصد اکانت های اینستاگرام فیک هستند. البته این محققان اشاره کردند که درحدود ۳۰ درصد اکانت های اینستاگرام هم واقعی ولی غیر فعال هستند. با این حال ویژگی هایی را هم برای شناسایی اکانت فیک معرفی کرده اند.

  • عکس پروفایل: معمولا اکانت های جعلی تصویر پروفایل ندارند ولی با اینحال برخی هم از تصاویر تصادفی موجود در اینترنت استفاده می کنند.
  • تعداد پست: بیشتر اکانت های جعلی فقط برای فالو کردن ساخته شده و معمولا پستی منتشر نکرده اند. برخی هم تعداد پست خیلی کم در رنج زمانی طولانی مدت دارند.

تشخیص فیک بودن پیج، لایک و اکانت در اینستاگرام

  • تعداد فالور و فالوینگ: از آنجایی که با کمک ربات ها افراد مختلف توسط این حساب ها دنبال می شوند، معمولا نسبت افراد Following بسیار بیشتر از Follower ها است. حساب های عادی معمولا نسبت ۱:۱ را رعایت می کنند.
  • نام کاربری: معمولا به جای نام کاربری مناسب، از رشته کاراکتر های تصادفی استفاده می کنند.

تشخیص فیک بودن پیج، لایک و اکانت در اینستاگرام

بنابراین اگر اکانتی را مشاهده کردید که بیشتر مشخصات ذکر شده را دارد، می توانید آن را به احتمال زیاد یک اکانت فیک تلقی کنید.

 

بررسی لایک و کامنت ها برای تشخیص فالوور جعلی اینستاگرام

مهم ترین نشانه فالور فیک اینستاگرام، عدم فعالیت آن ها است. به طور میانگین طبق بررسی ها، به ازای هر ۱۰۰,۰۰۰ نفر دنبال کننده باید یک پست به صورت میانگین حدود ۱۵۰۰ تا ۳۰۰۰ لایک و کامنت (ترکیبی) داشته باشد. به طور کلی مشارکت یک درصدی فالور ها هم تاثیر گذار محسوب می شود. معمولا اکانت هایی که نرخ مشارکت کاربرانشان ۱۰ درصد و یا بیشتر باشد، باید به فیک بودن آن شک کرد. البته این موضوع نسبت به محتوای پست ها، زمان انتشار و.. ثابت نیست و به طور میانگین حساب شده است.

تشخیص فیک بودن پیج، لایک و اکانت در اینستاگرام

 

ابزار رایگان شناسایی فیک اینستاگرام (سایت تشخیص فالوور فیک اینستاگرام)

اگر به دنبال راه ساده تری هستید که آنالیز های لازم را به جای شما انجام دهد و مقایسه ای بین پیج ها داشته باشد، می توانید از ابزار برنامه تشخیص فالوور فیک اینستاگرام Instagram Audit Tool استفاده کنید. شما فقط کافیست آیدی اکانت مورد نظر را در این سرویس وارد کرده تا جزییات حساب او را مشاهده کنید. با فعال کردن گزینه Fake Follower Checker در این سرویس، با بررسی پارامتر هایی می تواند حساب شخص را بررسی کند. توجه داشته باشید که این سرویس فیک یاب اینستاگرام برای بررسی Influencer ها ابداع شده و افراد با فالور بالا را بررسی می کند.

تشخیص فیک بودن پیج، لایک و اکانت در اینستاگرام

البته توجه داشته باشید که ممکن است سیستم خطایی داشته باشد و یا فالور های فیکی به صورت ناخواسته در پیج شخص وجود داشته باشند. بنابراین درصد سلامت بالا را در این سرویس ملاک قرار دهید و روی حداکثر امتیاز تمرکز نکنید.

 

تشخیص کامنت فیک اینستاگرام

تشخیص کامنت های فیک نیز راه تقریبا ساده ای دارد. کافیست تا کامنت های یک پست را مشاهده کنید. ضمن بررسی نسبت تعداد کامنت با تعداد فالور ها اگر اکثر واژه ها تکراری، با یک موضوع خاص مانند (خوب، عالی، زیباست و..) و مصنوعی باشند نشان دهنده استفاده از کامنت فیک می باشد. همچنین معمولا اکثر این کامنت ها توسط فالور های فیک و در یک محدوده زمانی گذاشته می شود که روش شناسایی آن ها را عنوان کردیم.

تشخیص فیک بودن پیج، لایک و اکانت در اینستاگرام

 

تشخیص لایک فیک اینستاگرام

ساده ترین راه تشخیص لایک فیک اینستاگرام، مشاهده لیست افراد لایک کننده می باشد. اگر مشاهده کردید که اکثر افراد لایک کننده را اکانت های فیک تشکیل داده اند، به استفاده از لایک فیک مشکوک شوید. همچنین این لایک ها معمولا در مدت زمانی کوتاهی افزایش می یابند. بررسی نسبت تعداد لایک ها با تعداد فالور ها را نیز در نظر داشته باشید.

 

بررسی تعداد کامنت و ویو پست برای تشخیص پیج فیک در اینستاگرام

یکی از راه های دیگر تشخیص فیک بودن پیج اینستاگرام بررسی تعداد بازدید های پست اینستاگرام می باشد اگر تعداد بازدیدهای پست پروفایل اینستاگرام میباشد به طور مثال اگر یک پیج دارای ۲ میلیون فالوور میباشد و ویدیو های آپلود شده در پیج شخص مورد نظر به طور میانگین حدود ۳۰۰ بازدید دارند باید به اینکه پروفایل مورد نظر احتمالا فیک باشد شک کنید.

 

منبع

۵ دیدگاه را شما می توانید ببینید
  1. blwch594 گفت:
    فیک اینستامیخوام
  2. S.a.m.a.n.ir14 گفت:
    فالور فیک را میخواهم یکی یکی ببینم