تلگرامشبکه های اجتماعی

آموزش ترفند های تلگرام برای افزایش امنیت و حفظ حریم خصوصی کاربر

نوشته شده در ۳ سال پیش | بدون دیدگاه ارسال شده است

ترفند های تلگرام برای افزایش امنیت

ترفند های تلگرام برای افزایش امنیت کاربرها

در ادامه راهکارها و ترفندهای کاربردی در استفاده از تلگرام ارائه‌ می‌شود که از جمله پسورد گذاری بر روی گفتگو های خود، اعلان پاپ آپ فعال، پنهان کردن تصاویر تلگرام در گالری و موارد دیگر هستند. در این مقاله ۱۰ تکنیک حرفه‌ای و ترفند های تلگرام برای افزایش امنیت و استفاده از تلگرام در نهایت کارایی عرضه می‌شود.

نکته: آخرین نسخه برنامه تلگرام را برای اندروید از لینک Google paly و برای سیستم عامل ios از لینک App store دانلود نمایید.

همچنین می توانید برای آشنایی با چگونگی اضافه کردن استیکرهای جدید به تلگرام خود مبحث آموزش روش های اضافه کردن استیکر در تلگرام را مطالعه نمایید.

 

۱. تنظیم نوتیفیکیشن‌های سفارشی

اگر می‌خواهید بدون نگاه کردن به برنامه بدانید چه کسی به شما پیام داده یا زنگ زده باید از ویژه‌ترین ترفندهای تلگرام استفاده کنید.

از بخش Settings منوی هر یک از مخاطبان برنامه، در قسمت notifications and sounds گزینه‌ی Customize را انتخاب کنید.

برای شخصی سازی نوتیفیکیشن‌ها باید وارد چت شخصی بشویم که می‌خواهید نوتیفیکیشن آن را تغییر بدهیم و روی عکس خودتون کلیک کنید.

می توانید (کوتاهی، بلندی، غیرفعال بودن و غیره را برای) ویبره، طنین صدا به هنگام تایپ کردن پیام، اولویت بندی آنها (تا وقتی که آنها را حذف نکرده‌اید، به صورت پیش فرض حذف نشوند) و شخصی سازی رنگ LED برای نوتیفیکیشن (البته اگر گوشی تلفن شما نوتیفیکیشن LED داشته باشد) که یکی از پرکاربردترین آنهاست را تغییر دهید.

 

۲. مکالمه بدون استفاده از شماره تلفن خودتان

می توانید مثل توییتر (Twitter) با استفاده از”@” یک کاربر برای خود بسازید، بنابراین بدون استفاده از شماره تلفن خود می‌توانید چت کنید، همچنین وقتی کسی شما را در گروه منشن کند، نوتیفیکیشن خاموش می‌شود.

 

۳. چت‌های مخفی خود تخریب

چت مخفی خود تخریب همانند یک ابزار برای مأمور ۰۰۷ طراحی شده است، در واقع در شرایط خاصی که قصد محافظت از پیام ارسال شده‌ی خودمان را داریم به صورت یک ابزار در دسترس است.

چگونه چت مخفی را شروع کنیم؟ منو (بالاست چپ) را باز می‌کنیم و گزینه‌ی New secret chat را لمس می‌کنیم. شاید برایتان سؤال پیش بیاید که با کدام یک از مخاطبان چت مخفی را شروع می‌کنیم.

وقتی تأیید کنید، یک گفتگوی اختصاصی با ظاهری طبیعی باز خواهد شد، ولی با چندین اخطار: استفاده از رمزنگاری سرتاسری، عدم ردیابی پیام‌ها بر روی سرور، عدم ارسال پیام و فعال شدن ویژگی خودتخریبی آن.

از طرفی منطق گرفتن اسکرین شات ها بدین شکل است: نمی‌توانید اسکرین شات بگیرید. اگر تلاش کنید، هشدار “you cannot the screa.Blocked the security policy” نمایان می‌شود بدین معنی که “اسکرین شات به واسطه سیاست امنیتی مسدود شده است”.

خود تخریبی چگونه عمل می‌کند؟ فواید خودتخریبی به طور پیش فرض در چت‌های مخفی غیرفعال است، در صورت نیاز می‌توانید آن را فعال کنید. در چت مخفی بر روی پروفایل مخاطب کلیک کنید، گزینه‌های مختلفی از خود تخریبی (Self des. . .) را می‌بینید: از ۱ ثانیه تا ۱ هفته.

نکته: خودتخریبی از زمانی که مخاطب پیام را می‌خواند شروع می‌شود نه از زمان ارسال.

 

۴. موتور جستجوی یکپارچه گیف ها

گیف های پویا با قابلیت انتقال بیشتر مفاهیم، تحت پشتیبانی تلگرام قرار دارند. برای استفاده بیشتر از این نوع فورمت عکس‌ها یک موتور جستجوی گیف در چت‌ها قرار داده شد، حتی قبل از اینکه توییتر آن را در شبکه اجتماعی اجرا کند. نحوه‌ی استفاده از آن.

در اندروید: Attach→Gallery→Find→GIFS

در iOS: Attach→Find images

در اینجا یک ترفند کوچک در رابطه با رباتها وجود دارد که در آموزش دیگر به آن می‌پردازیم. در صفحه‌ی چت @gif و بعد کلمه‌ی مورد نظر خود را تایپ کنید برای مثال @gif work تا به طور خودکار در وبسایت Giphy، گیف مورد نظر شما جستجو شود.

 

۵. پسورد گذاری برای مکالمات

برای امنیت بیشتر چت‌های خود می‌توانید، هنگام ورود به تلگرام خود پسورد بگذارید. به مسیر Settings→Privacy and security→access code بروید. هنگام پسورد گذاری می‌توانید مدت زمان فعال شدن مجدد قفل را تعیین کنید: از یک دقیقه تا ۵ ساعت. در صورت داشتن سنسور انگشتی (finger point sensore) می‌توانید برای باز کردن قفل از اثر انگشت خود استفاده کنید.

 

۶. خواندن پیام بدون آنلاین شدن

می‌دانستید بدون آنلاین شدن می‌توانید پیام‌ها را بخوانید؟ با استفاده از نمایش پیام در نوتیفیکیشن ها هر کسی متوجه می‌شود که شما در حال خواند پیام هستید. هنگام دریافت پیام ابتدا اینترنت موبایل یا wifi خود را قطع کنید و پیام را بخوانید، سپس تلگرام را ببندید و دوباره اینترنت خود را روشن کنید.

 

۷. پنهان کردن عکس‌های تلگرام در گالری

در صورتی که نمی‌خواهید عکس‌ها و فیلم‌هایی که در تلگرام به اشتراک می‌گذارید در گالری دیده شود، می‌توانید از یکی از تکنیک‌های تلگرام استفاده کنید.

برای پنهان کردن عکس‌ها و فیلم‌ها در اندروید به Settings رفته و Save to gallery را غیرفعال کنید. برای آیفون ابتدا وارد settings و سپس privacy گوشی تلفن خود شده و در بخش photos، تلگرام خود را غیرفعال کنید.

 

۸. پاسخ مستقیم از صفحه‌ اصلی (تنها در اندروید)

هنگامی که کسی در تلگرام پیام می‌دهد می‌توانید به راحتی از صفحه ی اصلی گوشی خودتان پاسخ دهید. برای اینکار باید اعلام پاپ آپ (pop-up notification) را از بخش Settings→Notifications and sounds→pop-up notification فعال کنید.

می‌توانیم انتخاب کنیم که وقتی صفحه روشن یا خاموش است (وقتی صفحه‌ی گوشی قفل است) یا همیشه نوتیفیکیشن ظاهر شود.

در صورتی که بخواهید بدون باز کردن قفل گوشی و باز کردن تلگرام خیلی سریع جواب پیامی را بدهید این عملکرد بسیار مناسب و کاربردی می‌شود.

 

۹. تغییر اندازه‌ی فونت

اگر خیلی خوب نمی‌بینید می‌توانید اندازه‌ی فونت را از ۱۲ به ۳۰ برسانید، اما به صورت پیش فرض اندازه‌ی فونت ۱۶ است.

برای تغییر اندازه به مسیر Settings→Messges→size بروید و مناسب‌ ترین گزینه را انتخاب کنید.

۱۰. دانلود سایر زبان‌ها

به طور پیش فرض می‌توانید انتخاب کنید که تلگرامتان به زبان آلمانی، انگلیسی، اسپانیایی، ایتالیایی، هلندی، پرتقالی یا چینی باشد.

و اگر گالیس، باسکو و یا کاتلیکی بخواهید، ۱۴۴ زبان دیگر وجود دارد که می‌توانید آن را دانلود کنید و از طریق سایت Transifex آن را روی اندروید اجرا کنید.

برای دانلود بسته زبان مورد نیاز خود باید یک اکانت در سایت Transifex ایجاد کنید. پیغامی را از چت به تیم پشتیبانی خود از طریق Settings→Ask a question ارسال می‌کنید، و آنها زبان مناسب را برای شما ارسال می‌کنند.

 

منبع