کامپیوتر

معرفی بهترین ویندوز برای سیستم های ضعیف و قدیمی

نوشته شده در ۴ سال پیش | بدون دیدگاه ارسال شده است

بهترین ویندوز برای سیستم های ضعیف و قدیمی

بهترین ویندوز برای سیستم های ضعیف و قدیمی

اگر چه یک ویندوز جدید به معنای این است که بسیاری از کاربران در مورد سخت افزار خود نگران هستند. از آن جایی که ویندوز ۱۰ به تازگی روی کار آمده، افرادی که از کامپیوتر های خیلی قدیمی یا لپ تاپ های خیلی قدیمی استفاده می کنند، به دنبال پاسخ به این سوال هستند که آیا می‌ توانند از ویندوز ۱۰ استفاده کنند یا خیر. ما در این مبحث به معرفی بهترین ویندوز برای سیستم های ضعیف و قدیمی میپردازیم.

به طور خلاصه باید گفت برای سیستم های ضعیف ویندوز ۸٫۱ و ویندوز ۱۰ (نسخه Pro) بهترین گزینه است. سیستم عامل  های جدید نیازمند سیستم های پیشرفته تری هستند و در نتیجه گاهی اوقات برای تغییر نرم‌افزار باید سخت افزار را نیز تغییر داد. اگرچه که این مورد در مورد ویندوز ۱۰ صدق نمی‌ کند که علتش را می توانید در این مقاله مطالعه کنید.

نکته: شما می توانید برای آشنایی با چگونگی تشخیص درگاه های پرداخت اینترنتی تقلبی و جلوگیری از هک شدن اطلاعات و سرقت از حساب های بانکی خود مبحث آموزش تشخیص درگاه پرداخت جعلی در خریدهای اینترنتی را مطالعه نمایید.

 

بهترین ویندوز برای سیستم های ضعیف و قدیمی

چه سیستم عاملی برای یک کامپیوتر نسبتاً قدیمی مناسب است؟

اول از همه باید ببینیم که به چه کامپیوتری، قدیمی می گویید. اگر در مورد کامپیوتری صحبت می‌ کنید که بیش از ۱۰ سال عمر دارد و تقریباً به دوره ویندوز های XP برمی گردد . پس ویندوز ۷ برای آن بهترین گزینه است.

اگر کامپیوتر یا لپ تاپ برای برطرف کردن نیازهای سیستم عامل ویندوز ۱۰ به اندازه کافی جدید است، پس بهترین گزینه استفاده از ویندوز ۱۰ است.

آزمایش ها و تست های انجام شده نشان می دهد که دو سیستم عامل تا حد زیادی شبیه به هم عمل می کنند. تنها استثنا های موجود در مورد بارگذاری، اجرا، زمان خاموش کردن است که قطعاً ویندوز ۱۰ سریع تر عمل می کند.

برای بخش های دیگر هم اگر کامپیوترتان بسیار قدیمی است ، باید به درایور ها توجه کنید که معمولاً سازگاری زیادی با ویندوز ۱۰ ندارد.

در چنین حالتی ویندوز ۱۰ جایگزین درایو های از دست رفته می شود . از آن جایی که ممکن است این سیستم ها بهترین ‌گزینه نباشند، پس بهتر است هیچ درایوری به طور کلی وجود نداشته باشد.

این موضوع را هم در نظر بگیرید که ویندوز ۱۰ از لحاظ آپدیت قطعاً بهینه تر و سریع تر کار می کند. اگر هنوز قانع نشدید به یاد داشته باشید که حتی افزایش وسعت ساپورت در  ویندوز ۱۰ بیشتر است .

 

نتیجه گیری

تکنولوژی در حال پیشرفت است و ما به عنوان کاربر نیز در کنار آن باید پیشرفت کنیم . پس باید سخت افزارها و نرم افزارهای خود را ارتقا دهید و به روز کنید.

گرچه اگر بعضی از اتفاقات و شرایط باعث شده است که از سخت افزارهای قدیمی در مدت زمان طولانی استفاده کنید، اما ممکن است باز هم بتوانید از ویندوز ۷ به سمت ویندوز ۱۰ بروید و انتخاب امنی داشته باشید. منظور از امن بودن، یعنی ویژگی های امنیتی ارتقا یافته که به تنهایی می‌ توانند دلیل خوبی برای ارتقاء ویندوز باشند.

 

منبع