آموزش اندرویدبرنامه اندروید

معرفی و دانلود بهترین برنامه های لانچر برای گوشی های اندروید

نوشته شده در ۳ سال پیش | بدون دیدگاه ارسال شده است

دانلود بهترین برنامه های لانچر برای گوشی

دانلود بهترین برنامه های لانچر برای گوشی

غلبه اندروید بر سیستم عامل های دیگر تلفن همراه بیشتر به خاطر فرصت های سفارشی سازی نامحدودیست که این سیستم عامل در اختیار کاربرانش قرار می دهد. لانچرهای موبایل یکی از قابل تنظیم ترین قسمت های اندروید است که در این مطلب ما پرطرفدارترین به همراه لینک دانلود بهترین برنامه های لانچر برای گوشی اندرویدی را به شما معرفی می کنیم.

شما می توانید برای آشنایی با کاربردی ترین برنامه های پیدا کردن گوشی بعد سرقت یا گم شدن آن مبحث معرفی و دانلود بهترین برنامه های ردیابی و ضد سرقت گوشی اندروید را مطالعه نمایید.

 

لانچر اندروید چیست؟

گوشی های هوشمند اندرویدی، بدون لانچر که شامل صفحه اصلی و کاتالوگ تمام برنامه های موجود در گوشی شما می شود، عملا غیرقابل راه اندازی هستند. به همین دلیل است که همه گوشی ها با یک لانچر از پیش نصب شده همراهند. مثلا روی گوشی گوگل پیکسل، از قبل پیکسل لانچر نصب شده است.

 

چرا باید از لانچرهای مستقل استفاده کنیم؟

راه اندازی لانچرهای مستقل به کاربران اجازه می دهد صفحه گوشی شان را بر اساس نیازهایشان تنظیم کنند. در واقع مثل یک تم هست که هم آیکون برنامه ها را و هم محیط گوشی اندرویدی تان را می توانید با آن زیباتر یا طبق سلیقه شخصی تغییر دهید. ضمنا لانچرهای سبک زیر می توانند سرعت گوشی تان را (اگر گوشی کندی دارید) افزایش دهند. برای اینکه مجبور نباشید در گوگل پلی استور دنبال لانچر خوب و مناسب بگردید ما اینجا ۱۱ مورد از بهترین لانچرهای اندروید را در اختیارتان می گذاریم.

 

نکته کاربردی

موقع تست هر لانچر اندروید به میزان مصرف باتری آن دقت کنید. بعضی لانچرها مصرف باتری گوشی را به شکل قابل توجهی افزایش می دهند. از طرفی گوشی های شیائومی و هواوی مصرف باتری لانچر پیش فرضشان زیاد است و به همین دلیل پیشنهاد می شود اگر مصرف باتری زیادی دارید یا بخاطر زیبایی بیشتر محیط گوشی، یکی از لانچرهای زیر را نصب کنید.

 

۱. نووا لانچر (Nova Launcher) – پرکاربرترین در دنیا

دانلود بهترین برنامه های لانچر برای گوشی

نووا لانچر واقعا یکی از بهترین لانچرهای موجود در گوگل پلی استور است. این لانچر سریع، کارآمد و سبک وزن است و قابلیت هایی مثل سفارشی سازی داک، آیکن های اعلان، گزینه ای برای نمایش برنامه های پرکاربرد در ردیف بالایی منوی برنامه، سفارشی سازی پوشه ها و آیکن ها، ده ها مورد وضعیت مختلف و بسیاری ویژگی های دیگر را در اختیار شما می گذارد.

نووا لانچر همچنین از قابلیت میانبر برنامه ها هم برخوردار است. با این لانچر شما نه تنها می توانید آیکن اپلیکیشن هایتان را سفارشی کنید بلکه می توانید برچسب آیکون ها را هم ویرایش کنید. حتی اگر دلتان بخواهید می توانید برچسب برنامه ها را کاملا حذف کنید. نسخه پریمیوم این برنامه ویژگی های بیشتر و مفیدتری را هم پیش رویتان می گذارد و قطعا ارزش امتحان کردن دارد. اگر مثل من از کاربران همیشگی نووا لانچر هستید یادتان نرود که از بهترین تم ها و بسته های مخصوص آیکن این لانچر محبوب استفاده کنید.

قیمت – رایگان / نسخه پریمیوم ۴٫۹۹ دلار

چرا باید از نووا لانچر استفاده کرد؟

  • گزینه های سفارشی سازی نامحدود
  • بدون اغراق بهترین لانچر اندروید

 

۲. اویه لانچر (Evie Launcher) – پرامتیاز

دانلود بهترین برنامه های لانچر برای گوشی

اِویه لانچر یکی از سریع ترین لانچرهای اندروید است و برای داشتن عملکرد عالی طراحی شده است. خیلی از کاربرانی که به استفاده از این لانچر روی آورده اند از سرعت و عملکرد آن اظهار رضایت می کنند.

ویژگی جستجوی جهانی این لانچر به شما امکان می دهد از یک نقطه در داخل برنامه های دیگر جستجو کنید. این برنامه طیف گسترده ای از میانبرها و سفارشی سازی های صفحه اصلی مثل تغییر طرح بندی، اندازه آیکون ها، آیکون های مختلف برنامه ها و موارد دیگر را در اختیارتان می گذارد. اویه لانچر به جای گوگل از موتور جستجوی بینگ (Bing) و داک داک (Duck Duck Go) استفاده می کند.

قیمت – رایگان

چرا باید از اویه لانچر استفاده کرد؟

  • سریع ترین لانچر
  • دارا بودن نوار جستجوی جهانی

 

۳. لانچر آی او اس ۱۴

دانلود بهترین برنامه های لانچر برای گوشی

همان طور که از اسم این برنامه مشخص است، این لانچر به شما امکان شبیه سازی گوشی اندرویدتان به آیفون را می دهد. با استفاده از این لانچر شما نه تنها آیکن های اختصاصی دریافت می کنید، بلکه در عملکرد گوشی تان هم با پیشرفت هایی مواجه می شوید.

وقتی از این لانچر استفاده کنید می فهمید که به شکل باورنکردنی و فوق العاده ای گوشی اندرویدی شما را شبیه آیفون می کند. با فشار دادن طولانی بر روی نماد برنامه، منوی آی او اس گزینه هایی برای مرتب سازی مجدد و حذف برنامه ایجاد می کند. این لانچر همچنین بخش ویجت صفحه اصلی آیفون را هم برای شما شبیه سازی می کند.

علاوه بر این کاربران می توانند با دانلود برنامه های مربوطه از طرف توسعه دهنده لانچر، کنترل پنل آی او اس و لمس کمکی هم دریافت کنند. تنها مشکل این است که برنامه لانچر آی او اس ۱۴ موقع تلاش برای تغییر تنظیمات، تبلیغات مزاحم نشان می دهد.

چرا باید از لانچر آی او اس ۱۴ استفاده کرد؟

  • برخورداری از تم آی او اس در اندروید

 

۴. اپِکس لانچر – Apex Launcher

دانلود بهترین برنامه های لانچر برای گوشی

اپکس لانچر یکی از بهترین و کارامدترین لانچرهای موجود اندروید است. برای زیباتر کردن این لانچر می توانید آن را با هزاران طرح زمینه و بسته آیکون موجود در پلی استور ترکیب و استفاده کنید. اپکس لانچر برنامه سبکیست و هم برای تلفن های هوشمند و هم برای تبلت ها بهینه شده است.

با این لانچر شما می توانید حداکثر ۹ هوم اسکرین قابل تنظیم اضافه کنید و برنامه هایی که به آنها نیازی ندارید را مخفی نمایید. این برنامه اپلیکیشن های شما را با توجه به عنوان، تاریخ نصب یا تعداد دفعات استفاده از آنها تنظیم می کند.

با خرید نسخه این لانچر می توانید از قابلیت های بیشتری مثل آپشن های حالت، سفارشی سازی منوی کشویی برنامه و بسیاری از ویژگی های دیگر نیز استفاده کنید.

قیمت – رایگان / نسخه پریمیوم ۳٫۹۹ دلار

چرا باید از اپکس لانچر استفاده کرد؟

  • قابلیت قفل برنامه
  • گزینه های حالت چندگانه

 

۵. نیاگارا لانچر (Niagara Launcher)

دانلود بهترین برنامه های لانچر برای گوشی

برنامه نیاگارا لانچر مخصوص آن دسته از کاربران اندروید است که دنبال یک لانچر مینیمال هستند. درست مثل لانچر اویه، نیاگارا لانچر هم از گزینه ها و آپشن های تنظیمات زیادی برخوردار نیست و همین مساله آن را به یکی از سریع ترین لانچرها در گوگل پلی استور تبدیل کرده است.

از آنجایی که نیاگارا لانچر روی درست کردن در هم ریختگی های فضای اندروید شما متمرکز است، این برنامه بدون نیاز به نمایش تبلیغات این کار را برایتان انجام می دهد. ضمنا این اپلیکیشن در گوشی های سطح پایین هم به خوبی کار می کند.

اگر دنبال گزینه های شخصی سازی زیادی هستید ممکن است این لانچر برایتان مناسب نباشد؛ اما با توجه به طراحی خیره کننده اش پیشنهاد می کنیم حتما آن را امتحان کنید.

قیمت – رایگان

چرا باید از نیاگارا لانچر استفاده کرد؟

  • بهترین برنامه لانچر سبک
  • طراحی مینیمالیستی خیره کننده

 

۶. اسمارت لانچر ۵ (Smart Launcher 5) – محبوب

دانلود بهترین برنامه های لانچر برای گوشی

اسمارت لانچر ۵ یکی دیگر از لانچرهای سبک و سریع اندروید در سال ۲۰۲۰ است که به خاطر عملکرد خوبش در ذهن بسیاری از کاربران مانده. منوی کشویی برنامه از یک نوار کناری تشکیل شده که برنامه های گوشی شما را بر اساس یک دسته بندی خاص مرتب می کند.

موقع نصب اولیه، لانچر از شما برنامه های پیش فرض برای استفاده را درخواست می کند. به این ترتیب دفعات بعدی با پنجره های بازشو برای برنامه های پیش فرض روبرو نمی شوید و این مساله آزارتان نمی دهد.

این لانچر اندروید حالت فوق العاده همه جانبه ای دارد و شما می توانید با پنهان کردن نوار پیمایش فضای بیشتری روی صفحه داشته باشید. علاوه بر این تم محیط لانچر، رنگ زمینه را براساس تصویر زمینه تغییر می دهد.

برای باز کردن همه ویژگی های موجود در این لانچر باید پریمیوم آن را خریداری کنید. ضمنا یکی از نقطه ضعف های نسخه رایگان اسمارت لانچر ۵ نمایش تبلیغات مزاحم در برنامه است.

قیمت – رایگان / نسخه پریمیوم ۴٫۴۹ دلار

چرا باید از اسمارت لانچر ۵ استفاده کرد؟

  • قابلیت قفل برنامه
  • قابلیت مرتب سازی برنامه ها (شبیه به برنامه کتابخانه آی او اس ۱۴)

 

۷. مایکروسافت لانچر (Microsoft Launcher) -پ یشنهاد خودم

دانلود بهترین برنامه های لانچر برای گوشی

مایکروسافت لانچر (با نام قبلی اِرو لانچر) یکی از لانچرهای سریع و زیبای اندروید است که تنظیمات زیادی در اختیار شما می گذارد.

با این لانچر هر روز می توانید تصاویر پس زمینه جدید را از طریق موتور جستجوی بینگ به روز کنید. صفحه اصلی یا هوم اسکرین این لانچر با ویژگی مایکروسافت تایم لاین که شبیه گوگل کاردز (Google Cards) است همراه شده. علاوه بر این پنل فعالیت های اخیر نیز می تواند برنامه هایی که اخیر باز شده اند یا مخاطبانی که به تازگی استفاده شده اند را نشان بدهد.

بهترین قسمت مایکروسافت لانچر این است که این برنامه با کل اکانت های کاربری مایکروسافت شما همگام سازی می شود. به عبارت دیگر با استفاده از این لانچر می توانید فیدهای شخصی دریافت کنید، نتایج جستجوی خودتان را مشاهده کنید و بسیاری موارد دیگر را انجام بدهید.

تنها اشکال استفاده از مایکروسافت لانچر این است که نسبت به سایر لانچرهای معرفی شده در این مطلب اجازه و امکان سفارشی سازی زیادی به شما نمی دهد.

قیمت – رایگان

چرا باید از مایکروسافت لانچر استفاده کرد؟

  • ادامه دادن روند کار در کامپیوتر شخصی
  • امکان همگام سازی با برنامه های مایکروسافت

 

۸. اِی دی دبلیو لانچر ۲ (ADW Launcher 2)

دانلود بهترین برنامه های لانچر برای گوشی

این لانچر هم یکی از برنامه های پایدار و سریع است که هم استفاده راحتی دارد و هم گزینه های قابل تنظیم زیادی در اختیارتان می گذارد. رابط کاربری این برنامه شبیه اندروید استوک است. علاوه بر این یکی از ویژگی های منحصر به فرد این لانچر تغییر رنگ رابط برنامه با توجه به تصویر زمینه به صورت پویا می باشد. لانچر ای دی دبلیو، اشکال مختلف برای آیکن برنامه ها، انمیشن های متحرک و ویژگی های زیاد دیگری در اختیار شما قرار می دهد.

توسعه دهندگان این برنامه ادعا می کنند که ۳۷۲۰ مدل پیکربندی مختلف در این لانچر گنجانده اند تا شما به تنظیمات مورد علاقه تان دست پیدا کنید. با این لانچر می توانید ویجت هایتان را به رنگ های مختلف دربیاورید. واقعا چه چیز دیگری می توان از یک لانچر انتظار داشت؟ اگر دلتان می خواهد لانچر پیش فرض اندرویدتان را تغییر بدهید مطمئنا ای دی دبلیو لانچر اولین موردیست که باید آن را امتحان کنید.

قیمت – رایگان

چرا باید از اِی دی دبیلو لانچر استفاده کرد؟

  • رنگ آمیزی پویای رابط کاربری با استفاده از تصویر پس زمینه
  • گزینه های سفارشی سازی فراوان

 

۹. اسکوار هوم (Square Home)

دانلود بهترین برنامه های لانچر برای گوشی

اگر از گوشی های ویندوز ۱۰ استفاده کرده باشید، پس مطمئنا عاشق برنامه اسکوار هوم می شوید. این لانچر درست مثل ویندوز ۱۰ روی صفحه اصلی چند مربع دارد. شما می توانید اندازه، رنگ، سطح شفافیت و موارد دیگر را در این لانچر تغییر بدهید. اگر از تبلت استفاده می کنید بدون شک یکی از بهترین لانچرهای رایگان اندروید برای شما همین برنامه اسکوار هوم است.

از همه اینها گذشته، این لانچر برای کسانی که بینایی ضعیفی دارند هم بسیار مناسب است. به راحتی می توانید اندازه آیکن برنامه های گوشی تان را تغییر بدهید یا حتی یک پک آیکن از گوگل پلی استور خریداری کنید. علاوه بر این، اسکوار هوم یک گزینه اضافه کردن تماس سریع با مخاطبان هم دارد. به غیر از اینها شما می توانید اعلان های موجود را روی مربع ها مشاهده کنید و همچنین پر کاربردترین برنامه هایتان را به منوی کشویی برنامه اضافه کنید. به طور کلی می توانیم بگوییم اسکوار هوم یکی از لانچرهای منحصر به فرد است که حتما باید آن را امتحان کنید.

قیمت – رایگان

چرا باید از اسکوار هوم استفاده کرد؟

  • مناسب برای افرادی که بینایی ضعیفی دارند
  • دارا بودن تم های چشمگیر

 

۱۰. لانچیر ۲ (Lawnchair 2)

دانلود بهترین برنامه های لانچر برای گوشی

لانچیر ۲ تنها لانچر پیکسل مانندیست که به طور جالبی تمام ویژگی های گوگل پیکسل از جمله ویجت “At a Glance” و موارد دیگرش را در خود دارد. این لانچر ویژگی های سفارشی سازی زیادی مثل گریدهای مختلف، اندازه آیکن ها، نقاط اعلان و غیره را فراهم می کند؛ بنابراین می توان گفت حتی از لانچر اصلی پیکسل هم بهتر عمل می کند.

به غیر از اینها، برنامه لانچیر سایر عملکردهای لانچر پیکسل مثل تم تاریک و ویژگی جستجوی جهانی را هم دارد. علاوه بر این لانچیر ۲ در کشوی برنامه از قابلیت دسته بندی های مختلف ( برگه ها و پوشه ها) هم برخوردار است.

قیمت – رایگان

چرا باید از لانچیر ۲ استفاده کرد؟

  • تجربه گوگل پیکسل
  • دارا بودن ویجت At a Glance و گوگل فید

 

۱۱. بالدفون (BaldPhone)

دانلود بهترین برنامه های لانچر برای گوشی

بالدفون یک لانچر منبع باز است که که به طور خاص برای افراد مسن، افراد دارای مشکلات حرکتی و افرادی که مشکل بینایی دارند ساخته شده است. این لانچر آیکن برنامه ها را بزرگتر می کند و عملکردهای لازم در صفحه اصلی قرار می دهد. با این حال کاربران می توانند صفحه اصلی را بر اساس تنظیمات شخصی خود سفارشی کنند.

از آنجایی که این لانچر منبع باز است، هیچ تبلیغی برای شما به نمایش در نمی آید و طبق ادعای توسعه دهندگانش این لانچر یک محصول صرفا همراه با حسن نیت است. با اینکه این لانچر مجوزهای دسترسی زیادی از شما می خواهد؛ اما به خاطر ماهیت منبع باز بودنش هیچ آسیبی به داده هایتان وارد نخواهد شد. برخلاف سایر برنامه های ذکر شده در این مطلب، لانچر بالدفون فقط در فروشگاه اف دروید (F-Droid) موجوداست.

قیمت – رایگان

چرا باید از لانچر بالدفون استفاده کرد؟

  • لانچر منبع باز
  • برنامه بسیار واضح و شهودی

 

شما کدام یک از لانچرهای اندروید را ترجیح می دهید؟

این روزها لانچرها خیلی شبیه هم شده اند؛ اما همیشه وجود برخی گزینه های سفارشی سازی می تواند یک لانچر را از بقیه جدا کند. البته برخی از لانچرها مثل نیاگارا و اِویه، به جای تمرکز روی گزینه های سفارشی سازی، بیشتر روی نوع طراحی برنامه شان کار کرده اند. در هر صورت ما به شما توصیه می کنیم لانچرهای برتری که در این مطلب به آنها اشاره شد را امتحان کنید تا بفهمید کدام مورد مناسبتان است.

اگر فکر می کنید لانچر بهتری می شناسید لطفا در بخش نظرات همین پست آن را با ما در میان بگذارید.

 

منبع