برنامه اندروید

دانلود بهترین برنامه های کنترل تلویزیون با گوشی اندروید

نوشته شده در ۴ سال پیش | بدون دیدگاه ارسال شده است

برنامه های کنترل تلویزیون با گوشی اندروید

برنامه های کنترل تلویزیون با گوشی اندروید

آیا از کار نکردن و خرابی کنترل ها مخصوصا کنترل تلویزیون خسته شدید؟ در این پست، راهکاری برای حل دائمی این مشکل برای شما ارایه می کنیم. امروزه تقریبا همه چیز در گوشی خلاصه می‌شود و اگر به دنبال راهی برای تبدیل گوشی به کنترل تلویزیون هستید در ادامه با معرفی و دانلود بهترین برنامه های کنترل تلویزیون با گوشی اندروید همراه ما باشید.

هنوز به جایی نرسیده ایم که تمام کار هایمان را با یک دستگاه انجام دهیم، اما خیلی نزدیک شدیم. به خصوص وقتی که می توان با گوشی خود، کنترل تلویزیون و سایر دستگاه های هوشمند را کنترل کرد. بسیاری از برنامه ها می توانند تلفن شما را به یک کنترل از راه دور برای تلویزیون، رایانه شخصی و انواع لوازم هوشمند تبدیل کند. قابل ذکر است که شما می توانید در صورت غیر رایگان بودن برنامه های معرفی شده، نسخه کامل آنها را از اپ استور ها و وبسایت های معتبر فارسی به صورت رایگان دانلود و نصب کنید.

نکته: شما می توانید برای آشنایی با چگونگی باز کردن فایل های فشرده و زیپ با گوشی، مبحث آموزش خارج کردن فایل از حالت زیپ با گوشی اندرویدی را مطالعه نمایید.

 

نحوه استفاده از کنترل تلویزیون اندروید

سیستم عامل اندروید قابلیت های زیادی دارد که با وجود پیشرفت های صورت گرفته و تکنولوژی مادون قرمز (IR blaster) می توان از آن استفاده های جالبی کرد و گوشی اندرویدی را به ریموت کنترل تلویزیون، کامپیوتر و … تبدیل کرد. در ادامه به معرفی ۱۵ تا از برنامه های کنترل تلویزیون با گوشی اندروید می پردازیم که از طریق های مختلفی مانند مادون قرمز، WiFi و … این کار را می کنند.

 

تبدیل موبایل به کنترل تلویزیون با AnyMote

برنامه های کنترل تلویزیون با گوشی اندروید

Smart IR Remote – AnyMote، برنامه کنترل تلویزیون اندروید است که قابلیت پشتیبانی بیش از ۹۰۰,۰۰۰ دستگاه را دارد. این نرم افزار ساده و کار کردن با ان آسان است. البته فقط مختص تلویزیون نیست. AnyMote شامل پشتیبانی از دوربین های DSLR، سیستم تهویه مطبوع و تقریباً هر فناوری که دارای مادون قرمز (IR blaster) باشد، است. همچنین اگر تلویزیون شما از مواردی مانند Hulu ،Kodi و Netflix پشتیبانی می کند، دکمه های آن در برنامه وجود دارد. توجه کنید که گوشی شما باید از مادون قرمز یا inferared پشتیبانی کند.

 

تبدیل موبایل به کنترل تلویزیون با Unified Remote

برنامه های کنترل تلویزیون با گوشی اندروید

برنامه Unified Remote، برای کسانی که تنظیمات HTPC (کامپیوتر با تنظیمات سینمای خانگی) دارند، مفید است. حتی برای کنترل کامپیوتر شخصی، مک و لینوکس نیز می‌توانید از آن استفاده کنید. همچنین برای کنترل بهتر ورودی از صفحه کلید و ماوس بهره می‌برد. این برنامه برای دستگاه‌های Raspberry Pi ،Arduino Yun، و.. مناسب است. نسخه رایگان دارای بیش از دوازده کنترل همراه با بیشتر ویژگی‌ها است. نسخه پولی، کامل بوده و شامل ۹۰ کنترل، پشتیبانی NFC، اندروید و.. است.

 

دانلود کنترل تلویزیون همه کاره Android TV Remote Control

برنامه های کنترل تلویزیون با گوشی اندروید

Android TV Remote Control  نرم افزار رسمی گوگل است که می‌توانید از آن برای کنترل هر دستگاه Android TV که در همان شبکه اینترنتی است، استفاده کنید. همچنین برنامه‌های کنترل از راه دور D-pad و Touchpad را ارائه می‌دهد. همچنین این برنامه شامل پشتیبانی از کنترل های صوتی و همچنین استفاده از صفحه کلید مجازی تلفن یا رایانه لوحی شما برای وارد کردن متن است. اگر دستگاه تلویزیون اندرویدی شما از اتصال اینترنت با کابل استفاده می‌کند، می‌توانید با استفاده از بلوتوث به آن وصل شوید.

 

کنترل تلویزیون با موبایل اندروید توسط Amazon Fire TV

برنامه های کنترل تلویزیون با گوشی اندروید

اگر چندین دستگاه تلویزیون Fire TV در خانه دارید، نرم افزار Amazon Fire TV مناسب شما است؛ زیرا با این نرم افزار می‌توانید همه را یکجا کنترل کنید. یک ابزار ورود متن مفید دارد که باعث می‌شود با استفاده از صفحه کلید روی صفحه نمایش Fire TV، هر آدرس اینترنتی را تایپ و جستجو کنید.

 

کنترل تلویزیون با موبایل اندروید توسط Google Home

برنامه های کنترل تلویزیون با گوشی اندروید

یکی از بهترین نرم افزار کنترل تلویزیون اندروید، Google Home است. وظیفه اصلی آن کنترل دستگاه های Google Home و Google Chromecast است. یعنی  اینکه شما برای استفاده از برنامه به یکی از این دستگاهها احتیاج دارید. در غیر این صورت، تنها کاری که شما می توانید انجام دهید، انتخاب یک برنامه، فیلم، آهنگ، تصویر یا هر چیز دیگر را برای نمایش در تلویزیون است و دیگر نمی توانید کارهایی مانند تغییر کانال و میزان صدا و … را انجام دهید.

 

تبدیل گوشی به کنترل تلویزیون با SURE

برنامه های کنترل تلویزیون با گوشی اندروید

SURE – Smart Home and TV Universal Remote یک نرم افزار عالی با نامی بسیار طولانی است که کمتر در ذهن می‌ماند. همچنین این نرم افزار برای بسیاری از تلویزیون‌ها از برند های مختلف و همچنین مانند AnyMote، از دستگاه‌هایی با IR blaster پشتیبانی می کند. علاوه براین، از DLNA و WiFi برای نمایش عکس و فیلم و حتی از Amazon Alexa نیز پشتیبانی می کند.

 

کنترل تلویزیون با وای فای گوشی با برنامه اسمارت تی وی ها

آبا دنبال تبدیل گوشی به کنترل تلویزیون بدون مادون قرمز، تبدیل گوشی به کنترل تلویزیون ال جی و دانلود کنترل تلویزیون دوو، سونی و… هستید؟

اکثر تولیدکنندگان تلویزیون برای تلویزیون های هوشمند خود برنامه های از راه دور دارند. این برنامه ها معمولاً عملکردهای متفاوتی دارند. آنها از طریق WiFi به تلویزیون هوشمند شما متصل می شوند. می توانید کانال یا میزان صدا را تغییر دهید. حتی به شما امکان می دهد برنامه ها را در تلویزیون انتخاب کنید. برخی از برنامه های سازنده بسیار خوب هستند. سامسونگ و ال جی تمایل دارند که با برنامه های خود کار مشکلی انجام دهند. خوشبختانه، تقریباً همه برنامه های از راه دور آنها رایگان هستند. فقط کافی است سازنده خود را در فروشگاه Google Play جستجو کنید تا آنها را پیدا کنید.

 

دانلود کنترل تلویزیون اندروید سامسونگ Smart Things Mobile

برنامه های کنترل تلویزیون با گوشی اندروید

برنامه SmartThings برای تبدیل گوشی سامسونگ به کنترل تلویزیون است. البته تلویزیون ها تنها مواردی نیستند که اکنون می توانید از طریق تلفن اندرویدی از راه دور کنترل کنید. برنامه Smart Things Mobile گوشی‌های هوشمند سامسونگ به عنوان یک برنامه کنترل متمرکز برای دستگاه‌های متصل به وسائل هاب های هوشمند شما مانند خروجی‌های هوشمند، حسگرهای حرکت و… عمل می‌کنند. کاربران می توانند رفتار هر دستگاه را پیکربندی کنند، وضعیت مواردی از قبیل روشن یا خاموش بودن یک پریز هوشمند یا بسته یا باز یک درب را رصد کنند. شما همچنین می توانید اقدامات و پیکربندی ها را برنامه ریزی کنید. این برنامه همچنین می تواند به بلندگوهای هوشمند آمازون Echo متصل شود.

 

برنامه کنترل تلویزیون اندروید هواوی ZaZA Universal TV Remote

برنامه های کنترل تلویزیون با گوشی اندروید

برنامه Universal TV Remote-ZaZa Remote از مادون قرمز تلفن های Samsung، Xiaomi ،Oppo ،HTC ،Lenovo ،Huawai و TCL و طیف گسترده ای از لوازم خانگی پشتیبانی می کند. این برنامه شامل یک بانک اطلاعاتی قابل جستجو از بیش از ۳۰۰,۰۰۰ دستگاه در ۸۰۰۰ مارک است که می توانید آنها را بر اساس مارک و مدل مرتب کنید، از تلویزیون ها و سیستم های تهویه مطبوع گرفته تا کلید های نور هوشمند و دستگاه های پخش DVD.

 

تبدیل موبایل به کنترل تلویزیون توسط OEM

برنامه های کنترل تلویزیون با گوشی اندروید

اکثر تلفن های دارای مادون قرمز با یک برنامه از راه دور ارائه می شوند. به طور معمول می توانید این برنامه ها را در Google Play Store پیدا کنید. به عنوان مثال، برخی از دستگاه های Mi از برنامه داخلی تلویزیون از راه دور Xiaomi استفاده می کنند. در این صورت از دانلود سایر برنامه های رایگان و غیر رایگان برای کنترل از راه دور با اندروید بی نیاز می شوید. در غیر اینصورت می توانید از برنامه های OEM نظیر نرم افزار کنترل تلویزیون اندروید سامسونگ استفاده کنید.

 

برنامه کنترل تلویزیون اندروید Universal TV Remote

برنامه های کنترل تلویزیون با گوشی اندروید

یکی از بهترین کنترل تلویزیون اندروید، Twinone Universal TV Remote است. این نرم افزار ظاهری ساده ای دارد و پس از تنظیم آن نباید مشکلی در استفاده از آن داشته باشید. همچنین برای اکثر تلویزیون‌ها و دستگاه‌ها قابل استفاده است. این برنامه به شما امکان می دهد تا از مادون قرمز تلفن خود برای ارسال دستورات به بیش از ۳۰۰ مارک و مدل مختلف تلویزیون و همچنین دستورات مربوط به تلویزیون های هوشمند از طریق Wi-Fi استفاده کنید. حتی همیشه به مادون قرمز تلفن شما احتیاج ندارد و فقط یک اتصال Wi-Fi برای جفت کردن با تلویزیون احتیاج است. این برنامه کاملا رایگان است و تنها نکته منفی در Twinone IR Remote وجود تبلیغات زیاد است.

 

Roku کنترل تلویزیون اندروید

برنامه های کنترل تلویزیون با گوشی اندروید

برنامه Roku به شما امکان می دهد تقریباً همه چیز را کنترل کنید. به غیر از تنظیم میزان صدا، این برنامه دکمه‌های جلو، عقب، مکث و دکمه‌های جستجوی کانال است. همچنین دارای قابلیت جستجوی صوتی است.

 

دانلود کنترل تلویزیون اندروید Xbox

برنامه های کنترل تلویزیون با گوشی اندروید

Xbox به شما امکان می‌دهد تا به قسمت‌های زیادی از Xbox Live دسترسی پیدا کنید، که شامل پیام‌ها، دستاوردها، خبرها و … می‌شود. همچنین به شما امکان دسترسی سریع به پخش، مکث، عقب، جلو و سایر دکمه‌هایی را می‌دهد که برای دسترسی به آن‌ها معمولاً به یک کنترل احتیاج دارید. اکثرا از ایکس باکس خود به عنوان یک بسته سرگرمی همه‌کاره یاد می‌کنند. برای استفاده از این برنامه نیاز به دو چیز است: گوشی اندرویدی شما دارای فرستنده مادون قرمز باشد؛ دستگاه ایکس باکس را داشته باشید.

 

دانلود برنامه کنترل تلویزیون Yatse: Kodi Remote Control

برنامه های کنترل تلویزیون با گوشی اندروید

Yatse: Kodi remote control and cast یک برنامه کنترل از راه دور برای Kodi می باشد که فرمان های صوتی، تغییر صدای محتوا و مشاهده آفلاین را در این پلتفرم ممکن کرده است. Kodi پلتفرم چند رسانه ای اندروید است که پیش از این با نام XBMC در میان کاربران شهرت داشت. این برنامه بهترین در اتصال یک کامپیوتر خانگی به تلویزیون شما است. Yatse از Muzei و DashClock نیز پشتیبانی می‌کند.

 

کنترل تلویزیون اندروید CetusPlay Remote

برنامه های کنترل تلویزیون با گوشی اندروید

برنامه CetusPlay Remote به عنوان یک برنامه کنترل راه دور مبتنی بر WiFi برای دستگاه هایی مانند Android TV و Fire TV عمل می کند. این برنامه را بر روی تلفن خود و برنامه گیرنده CetusPlay را در تلویزیون نصب کنید، تا به شما در ادامه مراحل راه اندازی راهنمایی می کند. همچنین ویژگی هایی شامل انواع حالت های کنترل، رسانه Casting از دستگاه شما، راه اندازی برنامه های تلویزیونی، عکس های صفحه و … را دارد.

 

منبع