آموزش اندروید

دانلود بهترین برنامه بازیابی اطلاعات در گوشی های روت شده – تازه کار

نوشته شده در ۳ سال پیش | بدون دیدگاه ارسال شده است

بازیابی اطلاعات در گوشی های روت شده

چگونگی بازیابی اطلاعات در گوشی های روت شده

“من اشتباهاتی انجام داده ام که منجر به از دست رفتن داده های گوشی سامسونگ S5 من شده است. مخاطبین، پیام های متنی و تصاویر من همه رفته اند. چگونه می توانم فایل های خود را بازگردانم؟ من گوشی S5 خود را روت کرده ام. لطفاً کمک کنید!” آیا تا به حال با این مشکل مواجه شده اید که فایل های مهمی را درون گوشی اندروید روت شده تان از دست بدهید؟ ما در این مبحث به نحوه بازیابی اطلاعات در گوشی های روت شده می پردازیم.

نگران نباشید. اولین کاری باید انجام بدهید این است که هیچ نوع داده ای به تلفن خود وارد نکنید یعنی نباید با دوربین گوشی عکس بگیرید یا مخاطب جدیدی به گوشی خود وارد کنید. چرا که در این صورت داده های از دست رفته توسط داده های جدید رونویسی می شوند و شما برای همیشه داده های حذف شده را از دست خواهید داد. اکنون به شما نشان خواهیم داد که چگونه می توانید اطلاعات گوشی اندروید را با استفاده از یک برنامه سوم به نام Android Data Recovery (ریکاوری داده های اندروید) بازیابی نمایید.

اپلیکیشن اندروید دیتا ریکاوری به صورت ویژه برای تلفن های هوشمند اندروید طراحی شده است تا بتواند فایل های حذف شده ای مانند مخاطبین، تصاویر، پیام های متنی، موسیقی و … را بازگرداند. این برنامه اغلب گوشی های اندروید مانند سامسونگ، اچ تی سی، ال جی، موتورولا و .. را پشتیبانی می کند و شما با استفاده از این برنامه به سادگی می توانید فایل های حذف شده را بازگردانید.

شما می توانید برای آشنایی با چگونگی از بین بردن روت گوشی اندروید خود مبحث آموزش روش های خارج کردن گوشی از حالت روت را مطالعه نمایید.

 

مراحل بازیابی داده ها در گوشی اندروید روت شده:

 

۱. اپلیکیشن اندروید دیتا ریکاوری را دانلود و اجرا کنید

اپلیکیشن اندروید دیتا ریکاوری را از اینجا روی کامپیوتر خود دانلود و نصب کنید. سپس گوشی اندروید روت شده خود را به کامپیوتر متصل کنید.

 

۲. تنظیمات نسخه اندروید

بعد از متصل شدن گوشی تان به کامپیوتر، باید اشکال زدایی و عیب یابی USB را فعال کنید. مسیری که در ادامه آورده شده است را طی کنید:

۱) برای اندروید ۵٫۰ یا بالاتر / اندروید ۴٫۲ تا ۴٫۴٫۴ : از بخش “Setting” (تنظیمات) < “About Phone” (درمورد تلفن) حرکت کرده و سپس روی “Build number” چندین بار ضربه بزنید تا عبارت “You are under developer mode” (شما در حالت برنامه نویسی هستید) ظاهر شود سپس مسیر تنظیمات (Settings) < تنظیمات توسعه دهنده (Developer options) رفته و گزینه اشکال زدایی USB (USB debugging) را تیک بزنید. (درمورد تلفن) دروید است را طی کنید: متصل کنید. ب کنید. سپس شده را بازگردانید. ند فایل های حذف شده را بازگرداند،

۲) برای اندروید ۳٫۰ تا ۴٫۱ به مسیر تنظیمات (Settings) < تنظیمات توسعه دهنده (Developer- options) رفته و گزینه اشکال زدایی USB (USB debugging) را تیک بزنید.

۳) برای اندروید ۲٫۳ یا نسخه های قبلی به مسیر مسیر تنظیمات (Settings) < برنامه ها (Applications) > توسعه (Development) رفته تا اشکال زدایی USB (USB debugging) را روشن کنید.

بازیابی اطلاعات در گوشی های روت شده

 

۳. کنید نوع داده هایی که می خواهید بازیابی شوند

اکنون شما می توانید داده هایی که قصد ریکاوری و بازیابی آنها را دارید انتخاب کنید. اگر قصد دارید تمام محتوای گوشی اندرویدتان را بازگردانی کنید؛ روی گزینه “Select all” (انتخاب همه) کلیک کنید و سپس روی “Next” ضربه بزنید.

بازیابی اطلاعات در گوشی های روت شده

بعد از کلیک کردن روی عبارت “Next” تلفن خود را بررسی کنید و ببینید که آیا درخواستی روی آن بالا آمده است یا خیر. در پنجره باز شده فقط روی “Allow” کلیک کنید. به کامپیوترتان بازگشته و سپس بررسی کنید که آیا آنالیز کردن را آغاز کرده است یا خیر.

بازیابی اطلاعات در گوشی های روت شده

 

۴. نمایش و بازیابی داده های حذف شده از روی گوشی اندروید روت شده

این یک رابط است که تمام فایل های گوشی شما را نمایش می دهد. واژه های نارنجی فایل های از دست رفته هستند. اگر می خواهید فقط فایل های پاک شده را مشاهده کنید، می توانید کلید آیکونی که در وسط قابل مشاهده است روشن کنید تا فقط آیتم های پاک شده نمایش داده بشود. آنها را مشاهده کرده و سپس داده ها را انتخاب کنید. سپس روی عبارت “Recover” (بازیابی) کلیک کنید. سپس فایل های از دست رفته شما برخواهند گشت. شما می توانید در کامپیوترتان نیز از آنها پشتیبان گیری کنید.

بازیابی اطلاعات در گوشی های روت شده

تبریک! شما فایل های پاک شده تان را با کمک اپلیکیشن اندروید دیتا ریکاوری بازگردانده اید. اگر این برنامه را داشته باشید، دیگر نیازی نیست که نگران چگونگی بازگردانی داده های حذف شده تان باشید. برنامه اندروید دیتا ریکاوری تقریباً تمام گوشی های هوشمند را پشتیبانی می کند. بنابراین فقط کافی است آن را دانلود و امتحان کنید.

 

منبع