اینترنتبرنامه اندرویدموبایل

آموزش بازیابی پیامک های پاک شده در اندروید

نوشته شده در ۴ سال پیش | بدون دیدگاه ارسال شده است

بازیابی پیامک های پاک شده در اندروید

آموزش بازیابی پیامک های پاک شده در اندروید

اولین چیزی که وقتی با حذف پیام متنی مواجه می شوید به ذهنتان می آید این است که می خواهید بدانید آیا می توان پیام های متنی حذف شده را در اندروید بازیابی کرد؟ و در اینجا باید در باره این مسئله نیز نگران باشید. در این مبحث به چگونگی بازیابی پیامک های پاک شده در اندروید می پردازیم.

بعد از اینکه اطلاعاتتان را از دست دادید چند مورد است که باید به خاطر بسپارید. اول از همه باید به محض اینکه متوجه شدید که داده ها از بین رفته اند استفاده از دستگاه خود را متوقف کنید. اگر همچنان به استفاده از دستگاه ادامه دهید ممکن است در بازیابی اطلاعات داده های جدید بازیابی شوند و در عوض داده های از دست رفته قابل بازیابی نباشند. همچنین مطمئن شوید که دستگاه شما روشن است و روی حالت صفحه خاموش قرار دارد. بعد از آن برای بازیابی پیام های متنی باید از هر ابزار بازیابی قدرتمندی که در اختیار دارید استفاده کنید.

نکته: شما می توانید برای آشنائی با چگونگی حذف و غیرفعال کردن برنامه های پیش فرض گوشی و تبلت های اندروید، مبحث آموزش پاک کردن برنامه های پیش فرض اندروید را مطالعه نمایید.

 

چطور پیام های متنی پاک شده از دستگاه های اندروید را بازیابی کنیم؟

خب، تنها راه بازیابی پیام های حذف شده از دستگاه های اندروید استفاده از نرم افزار بازیابی حرفه ای است که با نام Android Data Recovery مشهور است. این برنامه به راحتی پیغام های متنی پاک شده از گوشی اندرویدی یا تبلت را پیدا می کند و مجبور نیستید بیش از این نگران از دست رفتن اطلاعاتتان باشید.

کار کردن با این نرم افزار آسان است و هیچ مهارت فنی مورد نیاز است. بهترین بخش این نرم افزار این است که نه تنها پیام های متنی را بازیابی می کند، بلکه سایر اطلاعات مهم را نیز مانند مخاطبین، تاریخچه تماس، عکس ها، فیلم ها، اسناد، یادداشت ها و بسیاری موارد دیگر را نیز بازیابی می کند.

وقت خود را هدر ندهید. خیلی راحت نرم افزار Android Data Recovery را دانلود کنید و همه پیام های پاک شده خود را از دستگاه های آندروید بدون هیچ گونه مشکلی بازیابی کنید.

 

مراحل بازیابی پیامهای متنی پاک شده از دستگاههای اندروید

 

مرحله ۱: گوشی اندروید خود را به اینترنت وصل کنید

ابتدا نرم افزار Android Recovery را دانلود کنید و سپس گزینه “Recover” را انتخاب کنید

بازیابی پیامک های پاک شده در اندروید

حالا دستگاه اندروید خود را با کابل USB به کامپیوتر وصل کنید. همچنین مطمئن شوید که در صورت خطای USB اشکال زدایی آن را انجام دهید. بعد ازینکه دستگاهتان متصل شد تصویر زیر برایتان نشان داده می شود :

بازیابی پیامک های پاک شده در اندروید

 

مرحله ۲: نوع فایل را برای اسکن مشخص کنید

پس از اینکه دستگاهتان به کامپیوتر متصل شد نرم افزار Android Recovery نوع داده هایی که پشتیبانی می کند را نمایش می دهد. در اینجا شما باید انواع داده هایی که می خواهید بازیابی کنید را انتخاب کنید .

اگر دستگاه شما روت شده باشد ( روت به زبان ساده یعنی دسترسی ریشه‌ای به دستگاه اندرویدیتان ) این نرم افزار به شما دو گزینه نشان می دهد: اسکن کردن فایل های پاک شده و اسکن کردن تمام فایل ها. در اینجا انتخاب اسکن برای تمام فایل ها طولانی تر خواهد شد اما موثرتر است.

بازیابی پیامک های پاک شده در اندروید

پس از آن بر روی “Next” کلیک کنید تا پروسه ادامه یابد.

اکنون این برنامه دستگاهتان را برای بازیابی اطلاعات از دست رفته اسکن می کند. این کار چند دقیقه طول خواهد کشید.

بازیابی پیامک های پاک شده در اندروید

 

مرحله ۳: حالا اطلاعات حذف شده را به صورت پیش نمایش ببینید و بازیابی کنید

در نهایت زمانی که کار اسکن به پایان می رسد گزینه پیش نمایش را دارید که می توانید بررسی کنید که کدام داده ها را برای بازیابی انتخاب کنید. داده ها را انتخاب کنید و بر روی “Recover” کلیک کنید تا همه داده های از دست رفته بر روی کامپیوتر شما ذخیره شود.

بازیابی پیامک های پاک شده در اندروید

 

راهنمایی های مهم برای حفظ امنیت اطلاعات شما

فکر می کنم اکنون متوجه شده اید که داده های اندرویدی شما می توانند در هر زمانی بدون اطلاع رسانی از دست بروند. پس چرا باید خودمان را در چنین شرایطی قرار دهیم؟ بهتر است از تمام اطلاعات ضروری خود از جمله پیام های متنی یک فایل پشتیبانی داشته باشید.

راه هایی وجود دارد که با استفاده از آن ها می توانید یک فایل پشتیبان از اطلاعات مهم خود ایجاد کنید. این راه ها در پایین توضیح داده شده اند:

  • می توانید یک نسخه فایل پشتیبان از تمام اطلاعات خود ایجاد کنید و آن را در یک مکان امن نگه دارید تا در مواقعی که اطلاعاتتان از دست رفت نگران چیزی نباشید. می توانید آنها را در کارت SD، pen drive یا درایوهای دیگر نگه دارید و یا می توانید در هر کجا و هر چیزی که فکر می کنید امن است، از آن یک کپی داشته باشید.
  • حتی می توانید تمام داده های خود را در Google drive ذخیره کنید. این امن ترین مکان موجود است زیرا ۱۵ گیگابایت فضای حافظه دارد که می توانید تمام اطلاعات خود را در آن ذخیره کنید. برای ورود به حساب Gmail خود دسترسی دارید و برای اینکه اطلاعات خود را در جای امنی قرار دهید فقط کافی است آن ها را بر روی درایو بارگذاری کنید.

 

منبع