اینترنتتکنولوژیموبایل

آموزش اشتراک گذاری استوری در اینستاگرام

نوشته شده در ۴ سال پیش | بدون دیدگاه ارسال شده است

اشتراک گذاری استوری در اینستاگرام

اشتراک گذاری استوری در اینستاگرام

از کاربرد های استوری ایسنتاگرام می توان به این موارد اشاره کرد که می توانید از مخاطبان خود نظرات آن هارا درباره موضوعی خاص بپرسید و یا سوالاتی را قرار دهید، می توانید هشتگ هایی را نیز در استوری منتشر کنید. ما هم در این مبحث نحوه اشتراک گذاری استوری در اینستاگرام را آموزش خواهیم داد. البت در ابتدا توضیحاتی کوتاه درباره استوری اینستاگرام بیان می کنیم.

 

استوری اینستاگرام چیست؟

استوری اینستاگرام همان طور که از اسم آن مشخص می باشد درحقیقت داستان های کوتاهی است که در طول روز برای شما اتفاق می افتد و شما علاقه مند هستید آن هارا با دوستان و فالوور های خود به اشتراک بگذارید.

یکی از ویژگی استوری این است که ۲۴ ساعت پس از منتشر شدن خود به خود پاک می شود و برای کاربران نمایش داده نمی شود، همچنین در این بخش شما میتوانید بر روی تصاویر و ویدئو های خود افکت و شکلک های منحصر به فرد بگذارید و یا اینکه بر روی آن ها نقاشی بکشدید.

همچنین می توانید آخرین نسخه برنامه اینستاگرام را برای اندروید از لینک Google Play و برای سیستم عامل ios از لینک App Store دانلود نمایید.

نکته: برای آشنایی با چگونگی فیلتر کردن کلمات توهین آمیز در اینستاگرام آموزش فیلتر کردن کلمات در کامنت اینستاگرام را مطالعه نمایید.

 

استوری اینستاگرام در کجا قرار دارد؟

وقتی وارد اینستاگرام می شوید در بخش Home در بالای صفحه جایگاه استوری خودتان و افراد دیگر قرار دارد که با تپ کردن بر روی عکس پروفایل هر کدام از آن ها میتوانید استوری های آن هارا مشاهده کنید.

برای مشاهده استوری فالووینگ های خود می توانید به صفحه پروفایل آن ها نیز مراجعه کرده و بر روی عکس پروفایلشان کلیک کرده و استوری های آن ها برای شما نمایش داده می شوند.

اشتراک گذاری استوری در اینستاگرام

چگونه استوری های خودمان را منتشر کنیم؟

۱. برای این کار اینکه وارد بخش استوری شوید چندین روش وجود دارد، ساده ترین رروش این است که در صفحه خودتان، گوشه سمت راست عکس پروفایلتان بر روی آیکون + کیلیک کرده، با این کار مستقیم وارد بخش استوری می شوید.

روش دیگر نیز این است که در صفحه Home خود با Swipe کردن به سمت راست می توانید وارد بخش استوری شوید، یک روش دیگر نیز در اینجا وجود دارد که در صفحه Home خود می توانید با تپ بر روی آیکون دوربین در بالای صفحه نیز وارد استوری شوید.

اشتراک گذاری استوری در اینستاگرام۲. در مرحله بعدی باید تصویر یا ویدئویی را منتشر کنید که می توانید آن هارا یا از گالری خود انتخاب کنید که برای این کار کافیست صفحه را به بالا هدایت کنید و یا اینکه بر روی پنجره کوچک سمت چپ کلیک کنید.

اشتراک گذاری استوری در اینستاگرام۳. بعد از انتخاب عکس یا ویدئو مورد نظرتان می توانید با استفاده از امکانات اینستاگرام آن را ویرایش کنید، بر روی آن متنی بنویسید و یا افکت بر روی آن قرار دهید.

اشتراک گذاری استوری در اینستاگرام۴. بر روی گزینه Your Story کلیک کرده و استوری خودتان را منتشر کنید.

اشتراک گذاری استوری در اینستاگرامتا اینجا برای شما نحوه ویرایش و منتشر کردن عکس ها و ویدئو های از قبل آماده در استوری را توضیح دادیم، حالا اگر بخواهیم عکس یا ویدئویی را در محیط اینستاگرام تهیه کنیم و به اشتراک بگذاریم باید چه کار کنیم؟

۵. زمانیکه وارد بخش استوری اینستاگرام می شوید با این صفحه مواجه می شوید که در پایین صفحه گزینه های متفاوتی وجود دارد که آن هارا برای شما توضیح خواهیم داد.

اشتراک گذاری استوری در اینستاگرام

Normal (نرمال) :

حالت نرمال یا معمولی همان حالتی است که به طور معمول در حال عکس گرفتن یا ضبط ویدئو هستیم که برای عکس گرفتن کافیست دایره سفید را لمس کنید و برای ضبط ویدئو باید دایره سفید رنگ را نگه داریم و تا حداکثر  ثانیه فیلم بگیریم.

 

Boomrang (بومرنگ) :

این قسمت در حقیقت عملکردی مشابه با Gif  دارد که معمولا برای اتفاقات سرگرم کننده و هیجان انگیز به کار می رود.

 

Superzoom (سوپر زوم) :

همانطور که از اسم آن مشخص می باشد این امکان را می دهد که بر روی موضوعی مشخص همراه با آهنگی به خصوص زوم کند که البته می توانید آهنگ آن را نیز قطع کنید.

 

Hands free (هنذفری) :

این قسمت عملکردی مشابه با حالت نرمال دارد اما تفاوت آن ها در این است که در این حالت برای ضبط ویدئو نیازی نیست بر روی دایره سفید رنگ نگه دارید و تنها با یک بار لمس ضبط ویدئو شروع می شود، حتی می توانید با نگه داشتن چند لحظه ای بر روی دایره سفید رنگ شمارش معکوس سه ثانیه ای را فعال کنید.

 

Rewing :

همانند حالت Normal است اما با این تفاوت که ویدئو ضبط شده را از آخر به اول پخش می کند.

 

Live :

قابلیت پخش زنده بعد ها به قسمت استوری اضافه شد و طرفداران بسیاری نیز دارد.

 

Type :

حالتی با طرح های مختلف برای حاضر کردن متن های متفاوت

 

حالا شما می توانید با انتخاب هر یک از این قابلیت ها تصویر یا ویدئو جذاب خود را تهیه کرده و در استوری خودتان با دوستان و مخاطبانتان به اشتراک بگذارید.