اینترنتتلگرامشبکه های اجتماعی

آموزش کاهش کیفیت و حجم فیلم در تلگرام

نوشته شده در ۲ سال پیش | بدون دیدگاه ارسال شده است

کاهش کیفیت و حجم فیلم در تلگرام

آموزش کاهش کیفیت و حجم فیلم در تلگرام

باتوجه به کیفیت بالای دوربین های امروزی، حجم فیلم ها نیز باتوجه به زمان آن ها بالا خواهد بود  و این موضوع باعث ایجاد مشکلاتی از جمله کمبود حافظه برای نگهداری فایل های تصویری و ویدیویی شده است. به همین دلیل افراد زیادی در سراسر جهان به فکر راه چاره برای کاهش حجم ویدیو های خود بدون اینکه تغییری در کیفیت آن ها ایجاد شود افتادند. روش های متعددی برای کاهش حجم ویدیو ها وجود دارند که یکی از آن ها استفاده از نرم افزار تلگرام است که روزانه افراد زیادی از آن برای ارسال فیلم های خود با حجم پایین تر استفاده می کنند. اما مسئله یا که باید بدانید این است که با کاهش حجم ویدیو های خود از طریق نرم افزار تلگرام، درواقع کیفیت آن ها را نیز کاهش می دهید. به همین دلیل ما در این مطلب قصد داریم تا نحوه کاهش کیفیت و حجم فیلم در تلگرام را به شما آموزش دهیم.

نکته: آخرین نسخه برنامه تلگرام را برای اندروید از لینک Google paly و برای سیستم عامل ios از لینک App store دانلود نمایید.

نکته: همچنین برای یادگیری چگونگی تغییر رنگ چراغ اعلان پیام در تلگرام، مبحث آموزش تغییر رنگ چراغ اعلان پیام در تلگرام را مطالعه نمایید.

 

چگونگی کاهش کیفیت و حجم فیلم در تلگرام

همان طور که اشاره کردیم، کاهش حجم فایل های ویدیویی موجود در تلفن های همراه از آن دسته کارهایی است که افراد زیادی در پی انجام دادن آن هستند. امکان پایین آوردن حجم فایل های ویدیویی و ارسال ها از طریق نرم افزار تلگرام یکی از بی شمار قابلیت های منحصر به فرد این برنامه می باشد که افراد زیادی را به خود جذب کرده است. با استفاده از این قابلیت شما می توانید حجم ویدیو های خود را پایین بیاوردید و از مصرف اینترنت خود نیز صرفه جویی کنید. اما همانطور که گفتیم به یاد داشته باشید که با انجام این کار، کیفیت ویدیو هایتان نیز کاهش می یابد.

کاهش کیفیت و حجم فیلم در تلگرام عمل بسیار ساده ای می باشد ، جهت یادگیری نحوه انجام این کار به ترتیب و طبق مراحل زیر پیش بروید:

۱. ابتدا نرم افزار تلگرام خود را به روز رسانی کنید.

۲. پس از نصب نسخه ی جدید این برنامه، آن را اجرا کنید.

۳. وارد صفحه چت شخصی خود و یا فردی که قصد ارسال ویدیو با حجم پایین برای او را دارید بشوید.

۴. در مرحله ی بعدی باید بر روی آیکون به شکل سنجاق که در گوشه سمت راست صفحه قرار دارد را انتخاب کنید.

کاهش کیفیت و حجم فیلم در تلگرام

۵. سپس می توانید وارد گالری خود شوید و ویدیو مورد نظرتان را انتخاب نموده و یا  ویدیو جدیدی را با استفاده از دوربین خود ثبت کنید.

۶.  پس از انتخاب ویدیو ، بر روی آیکون به شکل چرخ دنده که بیانگر تنظیمات ویدیو است و در نوار پایین صفحه قرار دارد کلیک کنید.

مرحله 6

۷. سپس در منوی جدیدی که برای شما نمایش داده می شود، می توانید با درگ کردن و کشیدن آیکون آبی رنگ موجود در پایین صفحه به سمت چپ، سایز و حجم  ویدیوی مورد نظر خود را کم نموده و همراه با آن، کیفیت آن را نیز پایین بیاورید.

۸. در نهایت پس از انجام تمامی مراحل بالا، بر روی گزینه Done که در گوشه سمت راست پایین صفحه قرار دارد کلیک کنید تا ویدیو ی شما با کیفیت پایین ارسال شود.

مرحله 8

بدین ترتیب، همان طور که مشاهده نمودید، در آموزش بالا به شما آموختیم  که چگونه می توانید به راحتی و تنها با چند قدم ساده طبق مطلب ارائه شده، حجم بالای ویدیو های خود را کاهش داده و از این طریق  در مصرف اینترنت خود نیز صرفه جویی نمایید.