اینترنتتلگرامشبکه های اجتماعی

آموزش پاکسازی خودکار حافظه کش تلگرام

نوشته شده در ۲ سال پیش | بدون دیدگاه ارسال شده است

پاکسازی خودکار حافظه کش تلگرام

چگونه می توانم حافظه کش تلگرام را به صورت اتوماتیک پاکسازی کنم؟

نرم افزار تلگرام به عنوان یکی از قدرتمندترین و پر سرعت ترین پیام رسان های عصر حاضر می باشد که در هنگام استفاده از آن پیام ها به سرعت ارسال و دریافت می شوند و دارای رابط کاربری جذابی می باشد. اما گاهی اوقات ممکن است کاربران در هنگام استفاده از این نرم افزار دچار مشکل شده و با ارور هایی مواجه شوند که دلیل آن را ندانند. باید به شما بگوییم یکی از دلایل ایجاد چنین مشکلاتی پر بودن کش برنامه ها می باشد که لازم است هر چند وقت یکبار آن ها را حذف نمایید. توسعه دهندگان این اپلیکیشن همواره در تلاش بوده اند تا قابلت هایی را به این شبکه اجتماعی محبوب بیفزایند که باعث افزایش رضایت کاربران آن بشود. یکی از این قابلیت ها که امکان پاکسازی خودکار حافظه کش تلگرام می باشد که در ادامه قصد داریم توضیحاتی را درباره نحوه انجام این کار به شما ارائه دهیم.

نکته: آخرین نسخه برنامه تلگرام را برای اندروید از لینک Google paly و برای سیستم عامل ios از لینک App store دانلود نمایید.

نکته: همچنین برای یادگیری چگونگی پاک کردن تمام پیام‌های تلگرام، مبحث آموزش پاک کردن تمام پیام‌های تلگرام را مطالعه نمایید.

 

چگونگی پاکسازی خودکار حافظه کش تلگرام

حافظه کش  درواقع همان حافظه ای است که شما پس از دانلود کردن تصاویر و فایل ها در تلگرام در این فضا ذخیره می شود و حافظه دستگاه شما را پر می کند. برای همین لازم است هر چند وقت یکبار این حافظه را پاکسازی کنید اما گاهی اوقات ممکن است فراموش کنید که این کار را انجام دهید برای همین ما در ادامه قصد داریم تا نحوه پاکسازی خودکار حافظه کش تلگرام را به شما آموزش دهیم. برای انجام این کار کافیست طبق مراحل زیر به ترتیب پیش بروید:

۱.در اولین مرحله باید پیام رسان تلگرام را اجرا نمایید.

۲. سپس بر روی آیکون به شکل سه خط موازی که در گوشه سمت چپ بالای صفحه قرار دارد، کلیک کنید.

پاکسازی خودکار حافظه کش تلگرام(مرحله 2)

۳. در مرحله سوم برای ورود به منوی تنظیمات تلگرام گزینه Settings را انتخاب کنید.

پاکسازی خودکار حافظه کش تلگرام(مرحله 3)

 

۴. در مرحله ی چهارم، منوی جدیدی که برای شما نمایان خواهد شد، گزینه Data and Storag  را انتخاب کنید.

پاکسازی خودکار حافظه کش تلگرام(مرحله 4)

 

۵. در این بخش در زیر شاخه Disk and network usage ، گزینه Storge Usage را انتخاب نمایید.

مرحله 5

۶. در این مرحله در زیر بخش Keep Media، گزینه هایی قرار دارد که در ادامه هر یک از آن ها را برای شما توضیح خواهیم داد :

۳Days:  با انتخاب این گزینه، رسانه های دانلود شده توسط شما در تلگرام، پس از گذشت ۳ روز به طور اتوماتیک پاک می شوند و برای استفاده از آن ها باید مجددا آن ها را دانلود نمایید.

۱Week: با انتخاب این گزینه، رسانه های دانلود شده توسط شما در تلگرام ، پس از گذشت یک هفته به طور اتوماتیک پاک می شوند و برای استفاده از آن ها باید مجددا آن ها را دانلود نمایید.

۱Month: با انتخاب این گزینه، رسانه های دانلود شده توسط شما در تلگرام، پس از گذشت یک ماه به طور اتوماتیک پاک می شوند و برای استفاده از آن ها باید مجددا آن ها را دانلود نمایید.

Forever: با انتخاب این گزینه، رسانه های دانلود شده توسط شما در تلگرام ، تنها زمانی که خودتان بخواهید با ورود به منوی داده ها می توانید آن ها را پاک کنید.

مرحله 6

بدین ترتیب، با استفاده از آموزش بالا به شما آموختیم که چگونه می توانید به راحتی رسانه های دانلود شده در تلگرام خود را به صورت اتوماتیک پاک کنید و بدین طریق تلگرام خود را پاکسازی نموده همچنین از کند شدن دستگاه به دلیل پر بودن حافظه تلفن همراه جلوگیری نمایید.