برنامه کامپیوترکامپیوتر

آموزش نشانه های ویروسی شدن کامپیوتر

نوشته شده در ۴ سال پیش | بدون دیدگاه ارسال شده است

نشانه های ویروسی شدن کامپیوتر

نشانه های ویروسی شدن کامپیوتر

ویروس ها و دیگر بد افزارها موجب بروز مشکلات جزیی و یا حتی فاجعه باری از جمله از کار افتادن کامپیوتر، کند کار کردن سیستم و … شوند. برخی از این بدافزار ها تکثیر می‌شوند و این روند آنقدر ادامه می یابد که تمام فضای هارد دیسک شما را پر و دستگاه شما را از کارکرد عادی عاجز می‌کند. برخی دیگر از بدافزارها داده‌های ذخیره شده روی دستگاه شما را حذف کرده و یا سرعت کامپیوتر را پایین می‌آورند. تعداد اندکی هم با استفاده از برنامه‌های ایمیل شما به همه افراد موجود در لیست مخاطبین کد مخرب ارسال می کنند. در این مطلب به شما آموزش نشانه های ویروسی شدن کامپیوتر می پردازیم.

نکته: شما می توانید برای جلوگیری از مصرف زیاد و خالی کردن شارژ باطری توسط برنامه گوگل پللی مبحث آموزش جلوگیری از تخلیه شارژ باتری توسط گوگل پلی را مطالعه نمایید.

گاهی ممکن است ویروس های کامپیوتری از کنترل شما خارج شوند، در این حالت شاید نرم افزار آنتی ویروس شما قدیمی شده باشد و یا به وسیله کد مخرب و یا ممکن است با کلیک بر روی یک لینک ویروس فعال شود و وارد سیستم شما شود.

اگر آنتی ویروس خوب و قوی ای داشته باشید به دلیل اینکه آنتی ویروس مدام دستگاه را اسکن می کند، پیامی مبنی بر وجود ویروس برای شما ارسال می کنید. اما اگر آنتی ویروس شما به خوبی عمل نکند و یا ویروس بتواند آن را غیرفعال کند و هیچگونه هشدار و پیامی دریافت نکنید چه می شود؟در ادامه علائمی را به شما آموزش خواهیم گفت تا شما را از وجود ویروس آگاه کنند.

نشانه های ویروسی شدن کامپیوتر

۱. اگر کامپیوتر شما عملکرد خوبی نسبت به گذشته ندارد، ممکن است برخی بدافزارهای سیستمی به کامپیوتر شما نفوذ کرده باشند که باعث خرابی آن می شوند. اگر درست پس از اجرای یک برنامه خاص یا باز کردن یک فایل، کامپیوتر شما خراب شده، احتمالا پای یک ویروس یا بدافزار در میان است.

۲. گاهی اوقات کند شدن عملکرد و سرعت کامپیوتر می تواند نشانه وجود بد افزار داخل سیستم شما باشد.اگر روی کامپیوتر خود برنامه سنگینی اجرا نمی‌کنید اما کامپیوتر شما بسیار کند کار می‌کند، احتمالا دستگاه به ویروس آلوده شده است.

۳. بعضی مواقع پیام های عجیبی دریافت می کنید مبنی بر اینکه نمی‌توانید به درایوهای خاصی دسترسی پیدا کنید،اجرا نشدن برخی برنامه ها یا باز نشدن برخی فایل‌ها نیز ممکن است نشانه آلوده شدن دستگاه به ویروس باشد.

۴. اگر متوجه شدید که اندازه فایل حتی در صورت عدم دسترسی به آن فایل‌ها تغییر می‌کند،باز هم این احتمال وجود دارد که ویروس به فایل‌های شما نفوذ کرده باشد. در نهایت،اگر به منوی ویندوز یا بخش برنامه های نصب شده رجوع کردید و با ظاهری عجیب و غیر معمول مواجه شدید و یا متوجه تغییر در آن شدید، احتمالا کامپیوتر ما آلوده به ویروس شده است.

نکته: ویروس های کامپیوتری یکی از دلایل بروز مشکلات فوق هستند اما تنها دلیل آن ها نیست و می تواند دلایل مختلفی داشته باشند.