اینترنتموبایل

معرفی و آموزش قابلیت Co Watching در اینستاگرام

نوشته شده در ۴ سال پیش | بدون دیدگاه ارسال شده است

قابلیت Co Watching در اینستاگرام

آموزش کامل ترفندهای کار با قابلیت Co Watching اینستاگرام

با وجود دوری از اجتماع و قرنطینه خانگی مردم به دلیل شیوع کرونا ویروس جدید، اینستاگرام برای پاسخ به یکی از نیاز های جدید کاربران با سرعت بیشتری ویژگی جدید Co Watching را به برنامه خود افزود. اما Co Watching چیست و چگونه می توانیم با آن کار کنیم؟ در این مبحث به معرفی و آموزش قابلیت Co Watching در اینستاگرام خواهیم پرداخت.

شما می توانید آخرین نسخه برنامه اینستاگرام را برای اندروید از لینک Google Play و برای سیستم عامل ios از لینک App Store دانلود نمایید.

نکته: همچنین برای آشنایی با چگونگی مخفی کردن اکانت اینستاگرام از دید افرادی که شماره ما را دارند، مبحث آموزش کامل مخفی کردن اکانت اینستاگرام را مطالعه نمایید.

 

معرفی قابلیت Co Watching در اینستاگرام

Co Watching ویژگی است که به کمک آن می توانید به صورت همزمان به تماشای پست اینستاگرام بپردازید. به طور مثال هنگامی که در کنار هم هستیم، اگر پست جالبی را مشاهده کنیم با انتقال تلفن همراه به سایر دوستان آن ها را هم در لذت بردن از تماشای محتوای جالب سهیم می کردیم. اما با این قابلیت نمایش صفحه اینستاگرام به دیگران، دیگر نیازی به این انتقال تلفن نیست.

قابلیت Co Watching در اینستاگرام

در واقع با این ویژگی می توانید هنگامی که در چت تصویری اینستاگرام هستید، پست های مورد علاقه خود که آن ها را Like یا Save کرده و یا حتی پست هایی که در Explore وجود دارند را به اشتراک بگذارید و در مورد آن باهم صحبت کنید. این گونه می توانید بدون خروج از اینستاگرام باهم پست ها را مطالعه کنید و یا بایکدیگر از تماشای ویدیو های جالب لذت ببرید.

 

روش شروع Co Watching برای نمایش صفحه گوشی در دایرکت اینستاگرام

این ویژگی فقط در تماس تصویری در دسترس است. وقتی که پستی را پیدا کردید که قصد اشتراک گذاری آن (دیدن ویدیو با دوستان اینستاگرام) را داشتید، باید آن را لایک و یا ذخیره کنید. بعد به قسمت دایرکت ها بروید.

قابلیت Co Watching در اینستاگرام

سپس روی آیکن دوربین در گوشه بالا و سمت راست تاچ کنید.

قابلیت Co Watching در اینستاگرام

نام دوست مورد نظر خود را وارد کنید. اگر می خواهید گروه تشکیل دهید، با تپ روی + بقیه دوستانتان را هم به لیست اضافه کنید.

قابلیت Co Watching در اینستاگرام

همچنین می توانید با ضربه زدن به حلقه کنار نام آن ها هم این کار را انجام دهید. هنگامی که همه اشخاص مورد نظر را انتخاب کردید، روی Start در بالا سمت راست تپ کنید.

قابل ذکر است که اگر از قبل با دوست خود چت کرده اید و یا گروه در دایرکت دارید، می توانید برای اشتراک گذاری پست های مشاهده شده در چت اینستاگرام مستقیما وارد چت یا گروه شده و روی آیکن تماس تصویری تاچ کنید.

قابلیت Co Watching در اینستاگرام

حال تماس تصویری در اینستاگرام آغاز می شود. هنگامی که در گپ قرار دارید، یک آیکن عکس در گوشه سمت راست و پایین صفحه نمایش داده می شود. این آیکن برای دسترسی به ویژگی Co Watching قرار داده شده است. روی آن ضربه بزنید.

قابلیت Co Watching در اینستاگرام

حال از آن جا می توانید عکس یا فیلم های اینستاگرام که آن ها را لایک و یا ذخیره کرده اید انتخاب کنید. همچنین می توانید پست ها را از صفحه Explore نیز به اشتراک بگذارید.

قابلیت Co Watching در اینستاگرام

بعد از اینکه پست را به اشتراک گذاشتید، برای همه شرکت کننده ها روی صفحه نمایش داده می شود. همچنین در اعلانی کوچک مشاهده می کنند که چه شخصی پست را به اشتراک گذاشته است.

قابلیت Co Watching در اینستاگرام

برای این که پست را از صفحه حذف کنید، روی آیکن Remove تپ کنید. اگر این گزینه را نمی بینید، کافیست تا یک بار روی پست تپ کرده تا این گزینه ظاهر شود. برای نمایش پست دیگری می توانید بدون حذف پست فعلی، با تاچ روی Media پست دیگری را انتخاب کنید.

قابلیت Co Watching در اینستاگرام

نکته: در این ویژگی امکان اشتراک گذاری پست برای همه پروفایل ها اعم از عمومی، خصوصی و بیزنس در دسترس است. البته توجه داشته باشید که اگر در Co Watching با بیش از یک نفر گپ می زنید، باید اطمینان داشته باشید که همه افراد اجازه دیدن پست را داشته باشند زیرا اگر حتی یک نفر نتوانید به پست دسترسی داشته باشد، نمی توانید آن را در گپ به اشتراک بگذارید. از این ویژگی در چت های گروهی نیز می توانید به راحتی استفاده کنید.

 

در اشتراک ویدیو با دوستان اینستاگرام، چه چیزی را نمی توان به اشتراک گذاشت؟

برخلاف تصور رایج، شما نمی توانید با این ویژگی تمام فید اینستاگرام خود به اشتراک بگذارید. همچنین عکس های گالری، دوربین و سایر قسمت ها هم نمی توانند اشتراک گذاری شوند و فقط سه موردی که به آن اشاره کردیم قابل اشتراک گذاری است.

 

آیا شخصی که پستش به اشتراک گذاشته می شود، ازین موضوع مطلع می شود؟

خیر، شخصی که پست آن را به اشتراک می گذارید، ازین موضوع مطلع نمی شود.

 

مدیریت پست های اشتراک گذاری شده در چت ویدوئی ایسنتاگرام با اشتراک صفحه

همه شرکت کنندگان می توانند پست به اشتراک بگذارند و همینطور همه آن ها هم می توانند پست های نمایش داده شده را حذف کنند و یا پست دیگری را به جای آن به اشتراک بگذارند.

 

تعداد پست های همزمان در نمایش صفحه گوشی برای دیگران در اینستاگرام

به صورت کلی فقط یک پست را می توان به صورت همزمان به اشتراک گذاشت. اما با حذف پست فعلی از صفحه، محدودیتی برای نمایش پست های بعدی نخواهید داشت.

 

اشتراک گذاری پست پروفایل های Private

اگر می خواهید پست شخصی که پروفایلش Private است را به اشتراک بگذارید، باید تمام شرکت کننده ها هم آن شخص را فالو کرده باشند. اگر حتی یک شخص هم فرد را دنبال نکرده باشد، هیچ کس نمی تواند پست را ببیند.

 

تفاوت لایو با Co Watching اینستاگرام

قابلیت لایو اینستاگرام و Co Watching در اصل دو ویژگی متفاوت هستند. در لایو اینستاگرام شما تصویر دوربین گوشی را با همه فالور های خود به اشتراک می گذارید. در مقابل با ویژگی Co Watching می توانید به صورت همزمان پست های مورد نظر را در یک تماس تصویری و فقط با دوستان خود ببینید.

 

کار نکردن Co Watching

در صورتی که ویژگی Co Watching و قابلیت نمایش لایو صفحه اینستا برای دیگران در اینستاگرام برای شما فعال نیست، دستورالعمل های زیر را دنبال کنید.

  • آپدیت کردن برنامه: توجه داشته باشید که برای استفاده از این ویژگی، اینستاگرام شما باید به آخرین نسخه منتشر شده آپدیت شود. در غیر اینصورت نمی توانید از آن استفاده کنید.
  • حذف حافظه کش: در صورتی که با آپدیت هم مشکل رفع نشد، اقدام به حذف حافظه کش برای اینستاگرام کنید.
  • نصب مجدد برنامه: اگر بازهم مشکل رفع نشد، ممکن است نیاز باشد تا اقدام به حذف اینستاگرام خود کرده و مجدد آخرین نسخه آن را دانلود و نصب کنید.

 

منبع