اینستاگرامشبکه های اجتماعی

آموزش قابلیت Co Watching اینستاگرام

نوشته شده در ۲ سال پیش | بدون دیدگاه ارسال شده است

 قابلیت Co Watching اینستاگرام

آموزش قابلیت Co Watching اینستاگرام

همانطور که می دانید ، بحران شیوع ویروس کرونا در جهان در تمامی عرصه های اقتصادی ، اجتماعی و فرهنگی تاثیر گذار بوده است. در فضای مجازی و شبکه های اجتماعی نیز این تاثیرات کاملا محسوس می باشد و این شبکه ها و پیام رسان ها توانسته اند تاثیر مثبتی در این شرایط حساس جهان ایفا کنند. اینستاگرام ابتدا از استیکر جدید Stay Home رونمایی کرد که می توانید در Stories این قابلیت را مشاهده نمایید.ویژگی Co Watching کمک کرده تا شما بتوانید پست های اینستاگرامی خود را چه به صورت عکس و چه در قالب فیلم از طریق گپ تصویری با دوستان و خود به اشتراک بگذارید. در ادامه با آموزش قابلیت Co Watching اینستاگرام با ما همراه باشید.

نکته: آخرین نسخه برنامه تلگرام را برای اندروید از لینک Google paly و برای سیستم عامل ios از لینک App store دانلود نمایید.

همچنین می توانید برای آشنایی با چگونگی تغییر شماره تلفن در اینستاگرام، مبحث آموزش تغییر شماره تلفن در اینستاگرام را مطالعه نمایید.

 

کاربرد قابلیت Co Watching اینستاگرام چیست ؟

قابلیت co-watching به کاربران خود این اجازه را می دهد که به صورت چت همزمان با دوستان بتوانند پست های اینستاگرام را با هم مشاهده کنند. و به راحتی در خانه همراه دوستان خود ساعت ها سرگرم باشند، همین کار باعث میشود رفت آمد ها کنترل شود و فاصله اجتماعی تا حدودی رعایت شود.

اینستاگرام امیدوار است با بوجود آوردن این امکان همچنین امکان جدید استیکر Stay Home که در Stories این قابلیت قابل مشاهده می باشد ( با استفاده از این برچسب در استوری عکس یا فیلم شما به یک داستان مشترک اینستاگرام اضافه که در آن افراد می توانند در اولین استوری خود ببینند که شما در خانه چگونه ماندید و اقامت دارید ) بتواند مشترکان خود را به خانه ماندن ترغیب و در زمینه کاهش تلفات انسانی ویروس کرونا کمک نماید.

 

نحوه استفاده از قابلیت Co Watching اینستاگرام

حال که با مفهوم Co Watching آشنا شدیم ، نوبت به آموزش نحوه استفاده از این ویژگی فرا می رسد. برای استفاده از این ویژگی به ترتیب ذیل عمل نمایید :

۱. ابتدا اپلیکیشن اینستاگرام را اجرا کنید.

۲. سپس وارد منوی Home اینستاگرام شوید.

۳. با کلیک بر روی آیکون به شکل موشک که در گوشه سمت راست تصویر قرار دارد وارد بخش دایرکت های شوید.

۴. در قسمت دایرکت چت خود بر روی آیکون دوربین در گوشه بالا و سمت راست کلیک کنید.

۵. نام دوست مورد نظر خود را وارد کنید و در صورت تشکیل گروه با کلیک بر روی + دوستان دیگر خود را هم به لیست اضافه کنید.

 قابلیت Co Watching اینستاگرام (مرحله 5)

۶. زمانی که تمام دوستان مورد نظر خود را انتخاب کردید ، بر روی گرینه Start در بالا سمت راست کلیک کنید.

نکته: به این نکته نیز توجه داشته باشید که در صورتی که از قبل با دوست خود چت کرده باشید و یا گروهی در دایرکت داشته باشید ، به راحتی می توانید برای اشتراک گذاری پست های مشاهده شده در چت اینستاگرام مستقیما وارد چت یا گروه شده و بر روی آیکن تماس تصویری کلیک کنید.

مرحله 6

۷. پس از انجام مراحل بالا، تماس تصویری در اینستاگرام آغاز خواهد شد.

۸.  یک آیکن عکس در گوشه سمت راست و پایین صفحه نمایش وجود دارد که این آیکون جدید برای دسترسی به ویژگی Co Watching قرار داده شده است که باید آن را انتخاب کنید.

نکته: این نکته را تیز به یاد داشته باشید که که لازم است پستی را که قصد اشتراک گذاری آن و دیدن ویدیو با دوستان اینستاگرام دارید حتما را لایک و یا ذخیره کرده باشید. همچنین می توانید پست ها را از صفحه Explore نیز به اشتراک بگذارید.

مرحله 8

۹. پس از این که پست را به اشتراک گذاشتید، برای تمامی شرکت کننده ها بر روی صفحه نمایش داده می شود. و شخص اشتراک گذارنده آن پست در اعلانی کوچک در تصویر قابل مشاهده است.

۱۰. برای حذف پست از صفحه نیز کافیست بر روی آیکن Remove تپ کنید و در صورت نبودن این گزینه نیز کافیست تا یک بار روی پست تپ کرده تا این گزینه  قابل مشاهده شود.

۱۱. همچنین برای نمایش پست دیگری می توانید بدون حذف پست فعلی، با تاچ بر روی گزینه Media پست دیگری را انتخاب نمایید.

 

همانطور که مشاهده نمودید در آموزش بالا کاربرد قابلیت کو واچینگ اینستاگرام و نحوه استفاده از آن را به شما آموزش دادیم که در دوران کرونا به در خانه ماندن افراد و کاربران اینستاگرام کمک بسیاری کرده است و باعث سرگرمی آن ها شده است.

 

منبع