اینترنتشبکه های اجتماعیواتساپ

آموزش فعالسازی قفل واتساپ

نوشته شده در ۲ سال پیش | بدون دیدگاه ارسال شده است

فعالسازی قفل واتساپ

چگونه می توانم برای واتساپ خود قفل بگذارم؟

امروزه حفاظت از حریم شخصی به امری دشوار و حیاتی تبدیل شده است که کاربران شبکه های اجتماعی به خصوص واتساپ (Whatsapp) همواره به دنبال راهی هستند که از پیام ها و اطلاعات خود حفاظت کنند. پیش از این امکان قفل واتساپ با استفاده از تنظیمات خود نرم افزار واتساپ وجود نداشت و کاربران مجبور بودند برای انجام این کار اپلیکیشن های کمکی جهت قفل نرم افزار را نصب کنند. اما توسعه دهندگان واتساپ که همواره در تلاش جلب رضایت کاربران خود بوده اند، در نسخه های اخیر این نرم افزار، قابلیت قفل گذاشتن بر روی واتساپ را به این برنامه افزوده اند تا کاربران به راحتی بتوانند با استفاده از خود نرم افزار واتساپ، از حریم شخصی خود محافظت کنند. به همین دلیل ما در این مطلب قصد داریم تا نحوه فعالسازی قفل واتساپ را به شما آموزش دهیم.

نکته: شما می توانید آخرین نسخه برنامه واتساپ را برای اندروید از لینک Google play و برای سیستم عامل ios از لینک App store دانلود نمایید.

نکته: همچنین می توانید برای آشنایی با چگونگی عدم ذخیره تصاویر واتساپ به کمک پوشه nomedia.، مبحث آموزش عدم ذخیره تصاویر واتساپ به کمک پوشه nomedia. را مطالعه نمایید.

 

چگونگی فعالسازی قفل واتساپ

همان طور که گفتیم حفظ حریم شخصی خود در فضای اینترنت یکی از آن دسته کارهای بسیار مهمی است که کاربران باید به آن توجه کنند. امروزه با گسترش پیام رسان ها و شبکه های اجتماعی بسیاری از اطلاعات شخصی و گفتگو های مهم افراد در این پیام رسان ها شکل می گیرند به همین دلیل همواره افراد به دنبال روش هایی برای محافظت از حریم شخصی خود بوده اند.

به عنوان مثال ممکن است زمانی که تلفن همراهتان دست افراد دیگر و یا دوستانتان می باشد، در واتساپ پیام جدیدی دریافت کنید و تمایل نداشته باشید که فردی که تلفن همراهتان در دسترسی او است توانایی مشاهده پیام واتساپتان را داشته باشد، می توانید از قابلیت قفل گذاشتن یا اثر انگشت نرم افزار واتساپ استفاده نمایید تا از بروز چنین اتفاقاتی جلوگیری شود.

پس اگر شما هم از آن دسته کاربرانی هستید که به دنبال یادگیری چگونگی فعالسازی قفل واتساپ می باشید، در ادامه با همراه باشید و به ترتیب طبق مراحل زیر پیش بروید:

۱. در اولین و ابتدایی ترین مرحله باید نرم افزار خود را از طریق مارکت های موجود به روز رسانی نمایید.

۲. پس از دانلود و نصب نسخه ی جدید، آن را از منوی برنامه های خود انتخاب و اجرا کنید.

۳. در این مرحله باید بر روی آیکون به شکل سه نقطه عمودی که در گوشه سمت راست صفحه قرار دارد، کلیک کنید.

فعالسازی قفل واتساپ

۴. در پنجره کوچک جدیدی که برای شما در بالای صفحه نمایش داده می شود، گزینه Settings یا تنظیمات را انتخاب کنید.

فعالسازی قفل واتساپ

۵. در منوی ظاهر شده، به دنبال گزینه Account یا حساب کاربری بگردید و آن را انتخاب کنید.

فعالسازی قفل واتساپ

۶. سپس در این منو، گزینه Privacy را انتخاب نمایید.

فعالسازی قفل واتساپ

۷. در منوی تنظیمات بخش امنیت واتساپ، بر روی گزینه Fingerprint lock که در انتهای این منو قرار دارد، کلیک کنید.

مرحله 7

۸. مشاهده می نمایید که در حالت پیش فرض این قابلیت نرم افزار واتساپ غیرفعال می باشد و جهت فعال سازی آن باید بر روی گزینه غلطکی Unlock with fingerprint کلیک کنید تا آن را درحالت فعال قرار دهید.

مرحله 8

۹. در بخش بعدی از شما در خواست می شود تا یکبار دیگر اثر انگشت خود را بر روی صفحه وارد نمایید.

مرحله 9

۱۰. در نهایت مشاهده می کنید که قابلیت قفل گذاشتن بر روی نرم افزار واتساپ برای شما فعال می شود و به راحتی می توانید از آن استفاده کنید. تنها کافیست در هر بار ورود به این نرم افزار یکبار انگشت خود را بر روی حسگر تلفن همراهتان بگذارید تا قفل واتساپ باز شود.