اینترنتتلگرامشبکه های اجتماعی

آموزش غیرفعالسازی حذف خودکار پیام‌های جدید کانال و گروه تلگرام

نوشته شده در ۲ سال پیش | بدون دیدگاه ارسال شده است

غیرفعالسازی حذف خودکار پیام‌های جدید کانال و گروه تلگرام

آموزش غیرفعالسازی حذف خودکار پیام‌های جدید کانال و گروه تلگرام

قابلیت Auto-Delete یا حذف خودکار یکی از قابلیت ها و امکانات جدید نرم افزار محبوب تلگرام است که اگر از کاربران این نرم افزار باشید با استفاده از این قابلیت منحصر به فرد که تاکنون در هیچ یک از شبکه های اجتماعی و پیام رسان ها ارائه نشده است، می توانید پیام های جدیدی که در کانال تلگرامتان توسط خود شما و یا ادمین های دیگر ارسال می شود را به صورت خودکار حذف کنید.  به همین دلیل ما در این مطلب قصد داریم تا نحوه غیرفعالسازی حذف خودکار پیام‌های جدید کانال و گروه تلگرام را به شما آموزش دهیم. با ما در ادامه ی این مطلب همراه باشید.

نکته: آخرین نسخه برنامه تلگرام را برای اندروید از لینک Google paly و برای سیستم عامل ios از لینک App store دانلود نمایید.

نکته: همچنین برای یادگیری چگونگی تغییر کانال خصوصی به عمومی و بالعکس در تلگرام، مبحث آموزش تغییر کانال خصوصی به عمومی و بالعکس در تلگرام را مطالعه نمایید.

 

قابلیت حذف خودکار یا Auto-Delete

همان طور که همه ی شما می دانید، نرم افزار تلگرام از آن دسته پیام رسان هایی است که همواره به دنبال پیشرفت بیشتر خود بوده و در هر نسخه جدید خود در تلاش است تا با ارائه بهترین امکانات و قابلیت ها، مخاطبان بیشتری را در سراسر دنیا جذب کند.

یکی از آن دسته قابلیت هایی که به تازگی به این نرم افزار افزوده شده است قابلیت حذف خودکار یا Auto-Delete می باشد که به وسیله آن می توانید پیام های جدیدی که در کانال ها ارسال می شود را پس از گذشت بازه زمانی مشخص شده، حذف کنید.

 

تفاوت Auto-Delete و Secret Chat در نرم افزار تلگرام

شاید برای شما هم این سوال پیش آمده باشد که تفاوت بین قابلیت حذف خودکار پیام (Auto-Delete) و قابلیت چت مخفی (Secret Chat) در نرم افزار تلگرام چیست؟ در جواب این سوال باید به شما بگوییم که پیام هایی که به صورت چت مخفی برای کاربران دیگر  در تلگرام ارسال می کنید پس از گذشت بازه زمانی مشخص شده توسط شما بعد از خواندن پیام توسط کاربر، پاک می شود اما قابلیت حذف خودکار بدین گونه عمل نمی کند و پیام های شما در کانال و گروه های تلگرامی پس از گذشت مدت زمانی که تعیین کردید، چه کاربران آن را خوانده باشند چه نخوانده باشند، حذف خواهند شد.

 

چگونگی غیرفعالسازی حذف خودکار پیام‌های جدید کانال و گروه تلگرام

گاهی اوقات ممکن است کاربران نرم افزار تلگرام، پس از فعالسازی این قابلیت برای کانال یا گروه هایی که صاحبان آن هستند پشیمان شده باشند و قصد غیرفعال نمودن آن را داشته باشند. خوشبختانه باید به شما بگوییم جهت غیرفعال سازی این قابلیت پروسه سختی را پیش رو ندارید و تنها کافیست به ترتیب طبق مراحل گفته شده در زیر پیش بروید:

۱. در اولین و ابتدایی ترین مرحله باید نرم افزار تلگرام خود را از طریق مارکت های موجود به روز رسانی نمایید.

۲. پس از دانلود و نصب نسخه ی جدید، نرم افزار تلگرام را از منوی برنامه های خود انتخاب و اجرا کنید.

۳. سپس در منوی اولیه نرم افزار تلگرام، از بین تمام کانال ها و چت های تلگرامتان، کانال یا گروه مورد نظر خود را جستجو کنید.

۴.  در این بخش باید بر روی نام کانال یا گروه ضربه زده تا اطلاعات آن برایتان نمایش داده شود.

غیرفعالسازی حذف خودکار پیام‌های جدید کانال و گروه تلگرام

۵. در منوی جدیدی که برای شما نمایان می شود، آیکون به شکل سه نقطه عمودی که در گوشه سمت راست و بالای صفحه قرار دارد را انتخاب کنید.

غیرفعالسازی حذف خودکار پیام‌های جدید کانال و گروه تلگرام

۶. در ابن مرحله باید در منوی جدید نمایش داده شده، بر روی گزینه Auto-Delete کلیک کنید.

مرحله 6

۷. سپس در مرحله ی هفتم، در پنجره جدید ظاهر شده، باید گزینه Disable را  از بین گزینه های موجود انتخاب کنید.

مرحله 7

بدین ترتیب، همان طور که مشاهده نمودید، در آموزش بالا به شما آموختیم که چگونه به راحتی و تنها با استفاده از ایجاد یکسری تغییرات در منوی تنظیمات گروه یا کانال های خود، می توانید قابلیت حذف خودکار پیام‌ های جدید کانال و گروه تلگرام را غیر فعال نمایید.